ESP Shaklee


Tadi saya ada bagitahu u all yang pasal Iman berkongsi pengalaman dia berkenaan soya kan.. Yang Iman maksudkan tu adalah air soya.. Saya sendiri pun paham, yang air soya tu yang tak elok diamalkan selalu.. kalau sekali sekala takpala.. (",)

Cuma nak jawab pertanyaan Yana pasal ESP Shaklee ni.. saya sendiri pun tak tahu yer.. yang saya tahu, selama ni shaklee ni bagus.. macam ESP tu, boleh tambahkan susu... So, saya tak tahu nak jawab apa.. maybe yang lebih memahami pasal ni, boleh komen di entry ni (",)

Bukan pe, sebab yang saya duk pikir @ duk paham selama ni, soya yang dimaksudkan tu, adalah air soya yang macam beli kat pasar malam ke.. yang dalam kotak ke... kiranya yang dalam bentuk cecair @ air tu... yang jenis serbuk2 ni saya pun tak tahu...

UPDATE :-

http://ayudzul.blogspot.com/2012/12/esp-shaklee-vs-air-soya.html

DR ZUBAIDI CAKAP : AIR SOYA OR MAKANAN BERASASKAN SOYA, BUKAN ANTARA PENYEBAB KANSER PAYUDARA.. KLIK SINI

{ 21 comments.. read them below or add one }

Sura Mohd Sura Mohd May 08, 2013
esp soy protein dr Shaklee tu daripada NON GMO..ianya memang selamat untuk diminum:) nak tau lebih lanjut silalah ke blog saya..:)
Mama Vogue Mama Vogue May 08, 2013
Ina,
saya dah penah jawab soalan mcm tu kat sini

http://ayudzul.blogspot.com/2012/12/esp-shaklee-vs-air-soya.html

Banyak beza ESP Shaklee ngan air soya biasa :)
Mama Atiyyah Ar Rayyan Mama Atiyyah Ar Rayyan May 08, 2013
ok...mama tlong jawab ek..sbbb mama kan pengedar shaklee..huhhu...
ok...esp shaklee berbeza yer dgn soya bese yg kite minum...

sebab ESP merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan semulajadi yang rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting.

Dihasilkan dari kacang soya yang NON-GMO iaitu kacang soya yang tidak diubahsuai secara genetik.

so maknanya esp neh dihasilkan daripada kacang soya yg 100% tulen...huhuhu...
ok xnk ckp banyak2x..nti menyemak aje kat wll org...hehehe...selamat bkenalan yer....
mama_ka0ri mama_ka0ri May 08, 2013
di dalam air soya ade satu sifat antinutrien..so, bila kita minum banyak2..sifat antinutrien tu sendiri yang takkan menyerap nutrien yang kita minum..sebab tu ade fakta yang mengeluarkan air soya tak bagus utk diminum..

berbeza ngan ESP shaklee saya tak tahu..tapi dari apa yang kawan saya kata (pengedar shaklee)..ESP diperbuat dari soya yang NON GMO..bermaksud soya yang tidak diubah genetiknya..mcm mane prosesnya dibuat saya tak tahu..sebab sya bukan pengedar shaklee..hehe..

tapi kalau protein powder Nutrilite saya tahu..Protein powder nutrilite juga diperbuat daripada soya NON GMO..tidak diubah juga genetiknya..dan saintis Nutrilite telahpon mengasingkan sifat antinutrien yang ada dalam soya..so, bila kita ambil protein powder Nutrilite..kita mendapat keseluruhan khasiat yang ada dalam soya..itu yang saya belajar dari saintis Nutrilite..kalau yang lain saya tak tahu...itu jer info yang saya boleh bagi..:)
Fiza Rahman Fiza Rahman May 08, 2013
Ok...dah ada jawapannya sbb saya minum ESP ☺☺
umi alya umi alya May 08, 2013
http://drzubaidi.com/blog/?p=2841
Haryati Faizal Haryati Faizal May 08, 2013
erm...bagus jugak perkongsian ni ye... bley share2 pendapat...
azizah :) azizah :) May 08, 2013
jijah rasa soya dalam shaklee tu sangat bagus..nak2 ibu myusukan anak..
Z ie Z ie May 08, 2013
bgus tau tidak bergantung pada keperluan seseorang... yg penting boleh diminum bukan tak boleh langsung... dan shaklee memang awetkan untuk kesihatan rasanya ok kot.
Aju Mohit Aju Mohit May 08, 2013
kak ju dh pernah minum masa bf adam dulu, mmg syedapp
Ibu Lala Ibu Lala May 08, 2013
X bc lg entry ina yg pasal,soya tu. tp dulu2 selalu beli soya kotak tu kat anak2. Kalau x elok utk kesihatan tak mau la beli dah...
Cik Nur™ Cik Nur™ May 08, 2013
byk kebaikan soya ni..ada jugak dgr kata pasal myebab kanser tu...

tapi ada pgesahan doktorkan yg soya bukan myebab...
Mrs Velentine Mrs Velentine May 09, 2013
bila baca komen nur.kurang sikit takutnya,..huhu
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ May 09, 2013
Salam K.Ina..
Sblm ni ade jgk bace psl keburukan minum air soya..
ooo.. tenkiu for sharing~ :)
Masya Masya May 09, 2013
terima kasih buat entry ni ina.. terima kasih jugak pada yg komen... membantu .. sy..
eita eita May 09, 2013
tak pernah tau pun pasal ni..

tapi sekarang dah tahu sikit2
jaakechik jaakechik May 09, 2013
jaa pun suka minum soya ni, tp bukan tetiap hari minum la, kalu ke bandar dan jumpa org jual, maka jaa akan beli laa...hihi..
Myra Jay Myra Jay May 10, 2013
Myra dah laaaama tak minum soya.. rasanya dah hampir 5 tahun kot..
QasehnyaRania QasehnyaRania May 10, 2013
suka minum soya yg mak buat.

thanks ina sbb share ye
QasehnyaRania QasehnyaRania May 11, 2013
suka minum air soya mak buat..