Siapa yang pernah guna set bersalin Shaklee?

Dah tak sampai 2 bulan lagi saya akan bersalin.. Dekat dah kan.. sekarang ni saya tengah terpikir nak guna produk apa ketika berpantang... Tapi dalam otak saya sekarang ni.. hanya satu je duk berlegar2... SET BERSALIN SHAKLEE... tapi yang jadi masalah saya, saya sendiri pun tak tahu keberkesanan produk tu.. ok ke tak ke kan... cuma saya nak try je sekarang ni... tu yang tanya u all.. kot2 ada antara u all yang pernah guna...

Kalau dulu, saya guna MUSTIKA RATU.. tu pun, bukannya saya guna semua... sekadar guna minyak nak sapu dekat badan + benda yang nak tempek dekat dahi + yang nak sapu dekat perut.. itu je pun... jamu2 yang nak kena telan tu, takdanya saya makan.. lagipun saya menyusu badan...

Saya dah taknak beli untuk luaran punya, tapi nak beli untuk dalaman.. luaran tu, macam yang nak tempek dekat perut ketika berbengkung tu saya just nak guna kapur + limau nipis je (petua yang arwah opah suruh).. minyak panas untuk sapu dekat badan bagi elak angin tu, beli dekat kedai je lah... kira yang luaran apa yang nak tempek dekat dahi, nak tempek kat perut nak sapu kat badan, semua saya akan beli satu2.. rugi beli set.. bukan guna semua pun... balance beli set yang dulu, ada lagi duk tersimpan dalam bilik tu haa... hihii

Bab luaran, bagi saya dah oklah kot.. nanti akan mintak tolong my dad yang belikan.. senang.. sebab my dad reti bab2 ni... sekarang ni saya nak beli yang dalaman pulak... umur makin lama makin meningkat.. kesihatan dalaman sangat2 penting ni... nanti2 nak mengandung lagi... apa kes kalau dalaman tak sihat kan... dah la, lepas habis pantang, jaga 2 orang anak pulak.. mesti dah macam2 karenahkan.. so, haruslah saya sihat barulah dapat jaga buah hati saya tu  dengan baik kan.. (",)

So, pada yang dah guna produk shaklee ni, ce cite sikit apa perubahan yang u all rasa?..
Anak akan kena kuning or kuning akan makin teruk or makin ok tak bila makan produk ni?
Susu badan banyak tak?.. or produk ni tak bagi effect untuk penambahan susu badan?

Eh, ke bagi u all ada lagi produk yang bagus yer..?... Saya nak yang kesihatan dalaman je.. set yang ada bedung ke tungku ke tak nak sebab semua tu saya dah ada masa alisha dulu.. HPA pun ada gak yang dalaman kan... ok tak ek..?

Kali ni saya mengharapkan susu badan saya akan lebih banyak dari alisha dulu.. tapi saya harap jugak bila susu banyak, anak akan kuat menyusu sebab kalau boleh saya taknak tanggung bengkak susu lagi... sakit ooooo.... (",) So, jika u all rasa produk shaklee ni tak menambahkan susu badan saya bagitahu yer... (harap adalah testimoni shaklee antara u all.. )



Siapa yang pernah guna set bersalin Shaklee?

{ 39 comments.. read them below or add one }

inazamri inazamri September 14, 2012
akak anak sulung dulu pun guna set mustika ratu,anak kedua guna pulak makan jamu buatan tok sedara yg bongsu lak akak guna nona roguy.Ada gak dengar baru2 ni ramai kata set shaklee dan leesa formula pun bagus.
Rozie Rozie September 14, 2012
Tak pernah lah Ina...
syiela syiela September 14, 2012
tak dapat nak tolong dik sebab akak tak makan shaklee masa berpantang tapi akak tengah makan set tuk asma /resdung mmg berkesan setakat ni(bru je pakai tak sampai 1 bulan lagi pun )
syawalsimpsons syawalsimpsons September 14, 2012
entahla..sue pon tak tau keberkesanan dier..
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI September 14, 2012
kmpem yui tak tau ni kak..huhu.
Riena Haiqal Riena Haiqal September 14, 2012
saya pun masa 1st baby guna mustika ratu jer.. itupun tak semua saya guna.. rugi jer beli satu set.. nak tau juga pandangan blogger lain produk apa yang bagus semasa berpantang nanti..
Mrs Velentine Mrs Velentine September 14, 2012
sya x pena guna set bersalin ni..saya amalkan minum air akar kayu..tp mmg bagus sebab badan kita epat rasa segar...cubit2 nuffnng kat cni
Kakzakie Purvit Kakzakie Purvit September 14, 2012
Sayangnya kakak tak pernah guna Shaklee itu Intan. Kakak dulu guna Amway sebab kakak hingga kini pun pengguna produk Amway..

Harap ada kawan lain yg membantu.
-meeSUPERGIRL- -meeSUPERGIRL- September 14, 2012
datang dr blog kshida ;) terima kasih berkongsi :)
Cikrosecute Cikrosecute September 14, 2012
cr tak pernah guna dan tak tahu hihihi
pinky pinky September 14, 2012
hehehe...saja nak menyibuk...padahal tak tau apa2pun...cer try sendayu tinggi..
Deq's Qienz Deq's Qienz September 14, 2012
xprnh guna la dear, saya dulu makan ubat dr Maha Klinik je.agak glamer di area Alor Star..mana ader set² besalin nihh ok jew..
Unknown Unknown September 14, 2012
tunggu reply orang lain..hihi..

saya guna set bersalin tropical herbs dengan supplement dari nutrilite amway..so far sangat puas hati sbb darah nifas lancar, badan tak letih, bau wangi je sbb yg utk luaran tu ada mandi mandiannya.. alhamdulillah susu lancar dan dapat bf both my kids sampai cukup 2 tahun
Fiza Rahman Fiza Rahman September 14, 2012
Ina, saya pengguna set shaklee masa dalam pantang aritu. Memang best...tak rasa penat langsung. Tido lewat bangun cepat pon tak terasa letih. Macam org tak berpantang pon yer gak. Susu pon banyak dan pekat. Baby pon tak kuning.

Mcm saya berpantang pon sendiri. Hari ke 20 pantang saya dah memandu ☺☺
BuDaK cOmOt BuDaK cOmOt September 14, 2012
waahhh...saya sangat sukakan entry awak akhir² ni...leh saya gunakan untuk panduan saya pada masa akan datang...maklumlah...t saya akan berpantang sndiri...takder sapa akan jaga...harapkan suami, dier pun tak byk pengalaman...hehehehe please keep update eh...tq tq muaxx!!~
shahdiana shahdiana September 14, 2012
yana takde experience dengan shaklee ni tapi semalam masa pergi bukit aman ada jumpa sorang memeber ni...dia cakap anak dia lahir tak cukup bulan...7 bulan dengan berat 1 kg je...lepas keluar dari inkubator dia terus bagi produk shaklee & sekarang anak dia dah 2 tahun & berat dia lebih lagi pada budak yang sebaya dia..bukanlah obes cuma lagi chubby...ada jugak member yana yang rekemen untuk loss weight punya...rasa okay kot...
emarieys emarieys September 14, 2012
akak pun pakai jenama mustika ratu...
Miss N™ Miss N™ September 14, 2012
mak nur dulu guna afiat... ok juga rasanya...
Nugrul Sakura Nugrul Sakura September 14, 2012
salam kak ina..

Sy nak bg link akak neh...dye mmg jual shaklee...kak ina bleh bace byk tips, testimonia and bleh tanye direct kat owner nyer...byk sgt info dlm blog tuh

http://www.qasehkuhoney.com/

p/s : sy pengguna set shaklee jugak..tapi utk set skin je la... haahah utk set berpantang idak ler lagi.. xkawen lagik heheheh semoga ianya membantu akak :)
Sheila Adziz Sheila Adziz September 14, 2012
akak tak pernah guna shaklee ni... ms 1st baby dl akak guna produk HPA ja...

skang akak nak try cari satu produk bersalin ni, en hubby duk promo.. staf kt tpt keje dia mkn tu masa pantang bersalin mmg mengagumkan... hehe... org laki pun puji, mesti berkesan... klu akak jumpa produk tu akak update.. rega dia pun mmg tak mahal...
Shida Radzuan Shida Radzuan September 14, 2012
saya xde pgalamn..siapa ya ade pglaman pkai brgan shaklee ni?? hehe...sya nk bca 2 juag :)
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief September 14, 2012
member opis wani baru lepas pantang pakai shaklee..dia kata ok sgt2 produk tu buat bg kita xletih pastu susu pun banyak....maybe produk tu sesuai dgn dia gak kot :)wani dulu guna nona roguy jer..
QasehnyaRania QasehnyaRania September 14, 2012
sama mcm deq qiens kt loq staq mmg femes kn maha klinik tu..mak su sllu je sruh anak2 menakan amik situ..

sory la ina xda pengalaman..huhu
set tanamera pon cam ok juga =)
Si Matatajam Si Matatajam September 15, 2012
M tak pernah guna la dear...
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda September 16, 2012
sy dlu pki set ape eh..lupe lak ape name brand tue.. ummi sy yg bli kn.. tp biase2 je set tue..

dgr late shaklee bgus, hehe..
Puan Kutu Puan Kutu September 16, 2012
aduh tak dpt nak bantulah..sbb tak pernah guna n tak memebe pun tak pernah guna produk nie..
suelynnda suelynnda September 16, 2012
salam dear..
saya berpantang dengan Shaklee. Ada saya tulih dalam blog saya. Jemputlah baca pengalaman saya sendiri. Kalau nak cuna juga boleh jew contact saya sebab saya juga pengedarrr..:)

http://syurgakasih.blogspot.com/2012/05/saya-berpantang-dengan-shaklee.html
NoEn NoEn September 17, 2012
xde pengalaman guna shaklee

dulu sy guna hpa n era edar...ok la kot..tp sy suka tonic dr era edar tu...
sal ya sal ya September 18, 2012
tak pernah guna la ina. setakat pil kalsium shaklee pernah la makan.
- AZIE - - AZIE - September 18, 2012
xboleh nk bg komen ag, sbb xde pengalaman..tp dr pengalaman rakan2 ramai yg ckp amway bagus
Masya Masya September 18, 2012
saya tak pernah gunalah ina, x boleh nak kongsikan ape²...
@LeenShamsh @LeenShamsh September 18, 2012
intan kalau dah bnyk susu mase alisha..insyaAllah kali ni lebih byk..kite tak pernah gune heheh..tapi intankan dah selalu makan makanan sunnah insyaAllah air susu banyk tu ;)
9n0L4 9n0L4 September 22, 2012
pernah dgr produk ni tapi tak tahu la sejauh mane kesan die. stkt ni sume komen positif je kan. :)
mummyrinazone beauty mummyrinazone beauty October 02, 2012
masa merah nurul tak guna.mcm manyesal sbb awal2 dah tahu kulit nurul jenis nipis.kalau tak bergerak bnykpun lambat baik.mmg sebulanpun tak baik2 luka n paling dasyat 44 hari sebelum abis ptg terbuka jaitan.kena g jait semula.huhu sbb sembelit jugak!

masa sofia nurul tak amik sebarang jamu tapi amik set bersalin shaklee.mmg terbukti seminggu luka jait dah kering n baik.dalam pantangpun nurul tak stress n sihat segar bugar.susupun banyak n hepijer berpantang.masalah sembelit mmg takder.mcm kulit pas jait(luka)dia akan cepat baik sbb amik tablet zik(ada dlm set)nurul amik trial setjer beli online.rm80 mas tuh..murah..vitamin C mmg buat kita segar sentiasa.nurul lak tambah makan limau bagi up sikit vit c sbb doc yang jait awal2 pesan kata kulit nurul mmg nipis nyer type.huhu..

ina try amik mmg pd nurul ianya bagus.
mummyrinazone beauty mummyrinazone beauty October 02, 2012
nurul amik sbb luka bersalin terutamana..tablet zinc mmg bagus tuk nurul.vit c pun buat kita tak penant.tang susu insyaallah banyak kalau badan sihat n hati gumbira=)
Salmiza Salmiza October 04, 2012
sama la ina...kite pun tgh servey2 produk shaklee ni..tp cuma tgh cari dealer yg bg harga berpttan je..mmg cnfirm nk ambik..
Lbh baik mkn sejak prggy ni..blh teruskan waktu pantang nt... Susu pun akn jd byk dan pekat.malah tak mudah penat...cuba ina baca blog2 ttg testimoni shaklee...buat tak sabar je nak mencuba..
Dulu anak pertama rasa bodoh je..tak faham sgt kaedah bykan susu badan.. Jd anak kedua ni kite nak try cuba shaklee.. Kwn kt sek pun dah ada yg guna, nmpk bagus susu byk..
Nurul Nurul October 21, 2012
Salam kenal Intan,

Rasa rindu nak ada feel menunggu waktu nak deliver ni. Saya pun baru lepas deliver bulan 6 aritu..Alhamdulillah, semua selamat. Saya berpantang aritu guna set Nona Roguy tp tak best, maybe sbb x sesuai dgn saya. Yg paling tak best bile saya stop mkn NR tu, saya sembelit. Pastu saya sambung dgn set Shaklee sbb nak bagi susu byk plak (jumpa Shaklee lepas dah half way pantang). Alhamdulillah, bukan susu je banyak, sembelit pun hilang. Saya suka sangat sampai saya nak cuba jual jugak . So sekarang ni saya memang guna + jual. So, kalau nak bleh PM saya kat fb saya ye https://www.facebook.com/nurulhmd

Insyallah saya bleh bg harga special utk Intan dan kawan Intan kat sini. Just bgtau je yg korang jumpe link saya ni kat blog ihaveasweetsmile.blogspot.com.
Sorry, terpanjang plak
Unknown Unknown November 18, 2012
salam.
hi,saya nak ongsi pengalaman pakai produk shaklee ni.
ok, sebelum tu saya guna HPA masa berpantang anak pertama saya ni. dia ada minyak, pil n teh. yang saya kurang sikit dgn produk ni, pil dia tu just tulis pil wanita, label dan description lani tak ada. so, jd malas nak makan n x abis makan pun. masa berpantang dulu pun saya ada pengalaman luka jahitan terbuka. oho..so seram..hihi. luka say pun lambat sembuh, penat toksah cite la.. badan sakit2.

but awal tahun ni saya keguguran, saya tekad nak try shaklee sebab memg testimoni suma best2. saya amik set berpantang dia, n seriusly rasa sgt perbezaannya. tak penat, tenang (coz waktu berpantang emosi sgt sensitif), bila cek balik kt doktor pun dia kata bagus, nampak ok semua. start dari tu saya memg pengguna tegar shaklee + pegedar sekarang.hihi. jemput lawat blog saya -- qissmemummyhealthy.blogspot
Unknown Unknown December 20, 2012
Best set ni. senang, mudah utk mak moden. hehe. cpt terasa segar, sihat kan. takdela stress sgt :)

Set Bersalin Shaklee Best!!