Itu duit la sayang.. bukannya sampah....

Ni kes 2 3 hari baru ni... tengah2 saya mengadap komputer, sekali terpandang si alisha ni main duit raya yang ada dalam sampul duit... berterabur dekat depan TV... So, saya pun apa lagi, suruhlah alisha kutip balik duit tu kan... Anak saya ni memang bagus, dia memang kutiplah duit yang berterabur tu... tapi yang jadi masalahnya.....


Dia bukan kutip simpan tapi kutip buang... adehhhh.... boleh pulak dia kutip duit tu sekeping2 lepas tu pergi buang duit tu dekat bawah lubang pintu tu haa... hahhah... Anak saya ni bagus betoi la... itu duit la sayang oiii... bukannya sampah yang nak dibuang2... tak da duit tu, tak cukup duit sejuta tau... hihiihii.. *tu dia... tak menahan, terus sejuta.. takdanya nak sikit2.. hehehhe

{ 57 comments.. read them below or add one }

lynn kamarul lynn kamarul September 13, 2012
hehe ina , mungkin alisha belum paham nilai wang kertas tu. kena ajar nnt takut dia buang duit rm 50 lak...
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda September 13, 2012
hehe.. duit kertas br nie kn nmpk cam mainan je..mayb Alisha igt tue duit palsu kot.. XD
adyna adyna September 13, 2012
hehehe.. mcm amni duit raya bile org nak bagi dia dah cakap dah ada dalam handbag dia..walhal org lain2 yang bagi ;)
QasehnyaRania QasehnyaRania September 13, 2012
meh buang dalam tabung "qasehnyarania" ciksu yer alisha..hehe
mama aryan mama aryan September 13, 2012
alisha..meh buang sampah tu kat umah acik ni.bole acik cukupkan duit tabung...hahaha
kak tini (umialya) kak tini (umialya) September 13, 2012
bak sini duit tu Alisha, membazir jer buang gitu.. huhuhuhu..
Deqla manjew Deqla manjew September 13, 2012
dah kaya sgt kot tu yg buang...hikhik
shura shushi shura shushi September 13, 2012
Haha, aksinyg comel, jjangan buang duit tu, meh sini duit tu :))
kakcik kakcik September 13, 2012
Alahai Alisha... belum kenal duit ya? :)
Falsya Falsya September 13, 2012
kekeliruan berlaku disitu..hahahaha..
zareliqa afiqa zareliqa afiqa September 13, 2012
hihi.. kelakar lar alisha nie. tak mau meh bagi auntie iqa yer syg~ hehe
pinky pinky September 13, 2012
alahai Alisha...jgn buang syg...meh bagi auntie...=P
:: Mrs.Eady :: :: Mrs.Eady :: September 13, 2012
dia ingt kutip tu like kutip sampah..hehehehe...
anitadiana anitadiana September 13, 2012
alaihai alisha tak nak ya..meh bagi acik..he..he..kalu anak kak ita si arisya bab duit dia pandai..tahu aje..jangan cakap nak simpan kan ..tak baginya...dia akan masuk poket dia..lepas tu masuk tabung..bab duit ne pandai..kalu dapat duit raya warna biri..nanti dia cakap mama,mama serigit..gelak-gelak kak ita dan hubby...
Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P September 13, 2012
Alisha kalau taknak meh pos ke sini :)
Wanieys Wanieys September 13, 2012
alisha ingat duit mainan kot hehe...klu alisha xnak duit tu kasi kt qalief nah muahahaha
fieda fieda September 13, 2012
duit baru dh rupa duit mainan tu yg dia ingat kertas jer tu..kikiki
Mrs Velentine Mrs Velentine September 13, 2012
dia x tahu lagi kot,,tp my wani kalau nampak duit mseti ckap"mama beli mam"
ieda ieda September 13, 2012
ADOHAIII alisyaa .. alisyaaa .. ekkee
memang cerdik dengar arahan ..
tapi tulah bila buang tuu kena tgk ekeke
x per .. dia learn from mistake ;)
syiela syiela September 13, 2012
hehhehe.. dia tak tau lagi tu.. kena ajar betapa bernilainya duit tu supaya sikit hari nanti dia tak buang dah :)
✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ ✿ n.i.e.y.x.z.h.a ✿ ™ September 13, 2012
sepesen macam Rania... but Rania kutip letak dalam printer pastu tunggu duit tu keluar...hahaha...die ingat atm machine kot sebab selalu ikut abah die keluarkan duit...
nur anis nur anis September 13, 2012
haha...alisha, meh buang kat acik meh...:)
Mrs Lurve Mrs Lurve September 13, 2012
alahai byknya alisha buang...untung kalo aunty duk sebelah umah hehehe
Mak Wardah Mak Wardah September 13, 2012
hahahaha comel sikecil, belum faham nilai duit dan perasaan tamak, hatui suci murni...
Riena Haiqal Riena Haiqal September 13, 2012
aduhai anak... mungkin dia belum tau tu duit..nampak macam kertas jer kan tu pasal la dia buang2 jer..
QA's ~ mamapapa QA's ~ mamapapa September 13, 2012
eheheheh!!!eechaa plak this year dh pndai value duit..so stiap duit rya yg dia dpt dia akn simpan sdri dlm backpack dia..yg adiknya di bg pd saya..ktanya, adik blm pndai keep,mama..eheheh!!!
Pn. Sheila@CC Pn. Sheila@CC September 13, 2012
hehe... ragam anak2 mcm2 kan...
Nana Nana September 13, 2012
haha..bebudak neh memang la kan...
sabo jer la...diorang sedang belajar tu....hihi
Nurul Husna Mohd Hassan Nurul Husna Mohd Hassan September 13, 2012
kalau anak sedara saya asyik duit2 je, terlebih kenal duit la pulak.

p/s : hehe. yang belum beranak tak leh minum. habis tu tak awet muda la saya nanti. hehe
azizah :) azizah :) September 13, 2012
hehe duit tu kan berwarna warni..dia ingatkan duit palsu...hehee
azizah :) azizah :) September 13, 2012
hehe duit tu kan berwarna warni..dia ingatkan duit palsu...hehee
aimi adilah aimi adilah September 13, 2012
bgos alisha x knl duit dh bsar xd r nk mtk duit je
fiza fiza September 13, 2012
Ekekekeke...alisha ingat tu kertas warna kot ☺☺
Masz Sidek Masz Sidek September 13, 2012
hehehe... duit baru ni mcm duit main... tu yg dia buangkan...
NoEn NoEn September 13, 2012
bak sini kasi alya la duit tu klo alisha xmo...hehe
Bazilah (^0^) Bazilah (^0^) September 13, 2012
buang kt auntie bazi lg bagus tau alisha hehe
Mira Adzlia Mira Adzlia September 13, 2012
hihi...alisha..alisha...klu xnk, meh bg auntie cni...hihi...mst dier igt kertas xgune je..hihi
nanieybarnieylurviey nanieybarnieylurviey September 13, 2012
hehe.. alisha...alisha...
tu la duit bru da mcm duit mainan da..
mamavogue mamavogue September 13, 2012
hehehe.. konfius tu.
Ina suh kutip, Alisha ingat sampah agak nyer..
Kalau Hakim pun dia paham kutip tu untuk sampah, kalau mainan/buku2 dia mama suh amik & simpan :)
ieedaz @ mama_isha ieedaz @ mama_isha September 13, 2012
hehe alisha kecik lagi..taktau nilai duit kan...kalau xnk, meh bagi kat aunty skeyt..hehe
Cik Nur Cik Nur September 13, 2012
kikikikiki..tapi kalau duit syiling mesti alisha simpan dalam tabung.. :)
Rain Rain September 13, 2012
kelurusan dan innocent budak-budak kecik ni memang menghiburkan.. comel.

"alisha nak seploh hinggit mama, takmo singgit" hehehe
Azi Azi September 13, 2012
duit raya alisha ye tu...
ros_reeza ros_reeza September 13, 2012
owh,..ni kes Alisha tak tahu lagi kot apa itu duit.. huhu.. jgn main2 buang Alisha sayang.. bernilai ni.. kalau tak nak, bagi pada kak Ros je ye.. hihii
wan nurul hezrina wan nurul hezrina September 13, 2012
wahhh janganlah buang alishya sayang..hehe kalau merah taudah duit..dia siap kata nak beli icekrim.hehe mata duitan sungguh.hiokhik
zachflazz zachflazz September 13, 2012
kirim kesini saja duit itu, alisha, hehehe..
misshannajr misshannajr September 14, 2012
hehehe...budak comey tu belum kenal duit lg la
Zie Zie September 14, 2012
oo tak nak duit yer.. bak auntilah....
AnonymousAnonymous September 14, 2012
aha ader jugak anak owg opis sy buang duit baru tuhh..lawak aihh..mujur qaira xcam tuhh.hehee
MamaEma MamaEma September 14, 2012
bak sini kalau alisha tak nak
shahdiana shahdiana September 14, 2012
alahai alisha...berharga duit tu sayang...
shidaR shidaR September 14, 2012
anak2 mmg macam ni kak hehee..blm kenal dah kenal siap letak poket sndri hehee ^_^
Puan Kutu Puan Kutu September 16, 2012
alisha belum faham nilai wang.tp baguslah alisha bukan mata duitan.haha..
caliph shuriken caliph shuriken September 17, 2012
nsib baik laa dia x koyak atau conteng duit2 tu, hukk...
9n0L4 9n0L4 September 21, 2012
hihi. die ni tak main la dgn duet kertas. minat duet syiling je kot. ;)