Makin besar makin nak jadi macam orang besar.. hihi

Alisha ni sekarang... makin besar, makin nak jadi macam orang besar... hihii.. Makan sekarang ni beria.. siap nak guna sudu + garfu lagi... nak yang kita guna yer... sudu + garfu yang  plastik khas untuk dia tu, dia kurang minat... adehh... 


Padahal kami dekat rumah, makan guna  tangan je pun.. time makan dekat luar je guna sudu + garfu... tapi anak saya ni.. bila datang "angin" dia tu, mulalah nak guna sudu + garfu walaupun dekat rumah.. hehhe... tapi takdalah setiap masa nak guna sudu + garfu.. guna tangan pun ada jugak.. (",)


Ohya, satu hari tu kan.. kami semua tengah makan dekat meja, sekali alisha yang dah siap2 duduk atas kerusi ni, suruh saya ambik sesuatu dari kabinet dapur, tapi tak bagitahu nak apa.. just bagitahu ambik2 je... so, saya pun ambiklah sudu... tapi dia masih jugak suruh ambik.. siap menangis beria bagai lagi... bagi tu tak kene bagi ni tak kena... last2 my dear cakap, "ambik garfu, ntah2 dia nak garfu"... rupa2nya betoi... terus diam dapat garfu... hahahha... macam2 pesen... (",)


Telur goreng tersangkut di mulut.... hihii.. Ingatkan pandai nak bergaya dalam bab2 "kecantikan" je... rupa2nya bab2 ni pun dia berkenan jugak.. hehehh


{ 51 comments.. read them below or add one }

mama aryan mama aryan September 18, 2012
ok la tu.nanti senang nak bawa diri,sbb semua benda dia nak belajar..bijak alisha ni
inazamri inazamri September 18, 2012
heheheh suka akak tengok keletah si alisha ni semakin hari semakin bijak nak jadi kakak tak lama lg kan.
Joanna Yunus Joanna Yunus September 18, 2012
tunggu sikit masa lagi besar mcm kakak sumaiyyah nanti dia akan nak apa yang kita ada...

anak-anak akak ni kurang ni bab menangis mungkin sebab akak ni garang
sal ya sal ya September 18, 2012
boleh tahan alisha ni ek...
lynn kamarul lynn kamarul September 18, 2012
hehe comel je dak ni... tp aunty suka la tgk plate alisha tu... cute. pasni ley la bwk alisha makan kat luar. da pndai bawak diri pun skrg ni. senang hati mama dia
Mira Adzlia Mira Adzlia September 18, 2012
budak2 skrg mmg advance sgt..hihi
~emi~ ~emi~ September 18, 2012
Anak sedara sy pun sama. Tapi yg geramnya, dia sepah2kan plak makanan tu. Almaklum la..dia mkn guna sudu garfu ni blom hebat lagi. Kadang2 makanan yg mmg tak pyh guna sudu pun dia nak mkn guna sudu.
Dylla Abas Dylla Abas September 18, 2012
kemain budak Alisha ni ye...tak sabar nak jadi orang besar la tu..hee :p
Che Rosliza Che mat Che Rosliza Che mat September 18, 2012
lucu tengok aksi alisya makan...
Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P September 18, 2012
okaylah tu Alisha, belajar semua kan :) boleh bawak ke semua majlis..
nanieybarnieylurviey nanieybarnieylurviey September 18, 2012
Alisha da makin besar :)
Tak feel la mkn ngn sudu n garfu plastik kak ina.. :)
pandai Alisha memilih :)

Mrs Velentine Mrs Velentine September 18, 2012
itu tandanya dia dh makin membesar dh perkembangan minda semakin berkembang..kena layan kalau tak tersekat pembelajarannya..cubit2 nuffnang sni
Eca Dwinky Asha Eca Dwinky Asha September 18, 2012
nak jadi model tu,kena biasakan makan beradab.hehehe :P
mrs mell mrs mell September 18, 2012
alisha kan nak jd kakak.. kena la jd budak besar.. hihi
Kakzakie Kakzakie September 18, 2012
Kerenah anak sedang membina minda ni Intan. Alisha bukan melihat dgn mata saja tapi juga akal turut bekerjasama. Pandai kan..
nur anis nur anis September 18, 2012
hehe..alisha kan dah besar,....
Mrs Lurve Mrs Lurve September 18, 2012
alisha, lps nie bila besar sikit, tmbh ag satu guna pisau utk mkn steak atau chicken chop lak hehehehe
PinkUmmi PinkUmmi September 18, 2012
yang penting gaya mcm org besar tuh de...hahaha...cerdik btul alosha nih...
syiela syiela September 18, 2012
kakak dah besar.. mesti dia tengah berangan makan kat luar tu :)
Riena Haiqal Riena Haiqal September 18, 2012
hahahahaha... pandainya dia nak guna sudu dan garfu ye.. tapi alamak apsal lak boleh sangkut tu.. hahahahah.. kelakar la Alisha ni..
Masya Masya September 18, 2012
hihihihihi .. janji nak makan sendiri dah oklah tu ina.. amir kalau dtg angin dia nak makan bersuap jer... huhuhuhuhu .. manje kan..
Masya Masya September 18, 2012
hihihihihi .. janji nak makan sendiri dah oklah tu ina.. amir kalau dtg angin dia nak makan bersuap jer... huhuhuhuhu .. manje kan..
ShimaSalleh ShimaSalleh September 18, 2012
hihi... kasi pinggan yg besar sikit la ibu... :))
iietamalek iietamalek September 18, 2012
sama dengan anak saya...die nampk kite pegang sudu garfu..die pun pandai nak g ambil sendiri...hehe
Rai Ourkizuna Rai Ourkizuna September 18, 2012
ehehe..bagus..belajar table manner dari kecik..senang nak bawak pegi majlis..
ieda ieda September 18, 2012
ahahha so sweet ..
biar dikk
biar dia belajar .. ;)
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda September 18, 2012
hehe.. biase la tue..
anak2 msti nk try ape yg org bsar wat... hehe..

klik2 tabung Alisha...
Ummu Muhammad Ummu Muhammad September 18, 2012
alisha ni bijaklah intan..die betul2 mcm kakak dah..big bro muhammad kdg die syg adik die..kdg kene jugak si adik tuh hehe
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief September 18, 2012
bijak2 si alisha ni..mkn pakai sudu garfu yer...xmau kasi tangan kotor la tu hehehe

done digi :)
Si Matatajam Si Matatajam September 18, 2012
Amboi Alisha......hi hi...Seronok betoi tgk anak bijak camni...
Bazilah (^0^) Bazilah (^0^) September 18, 2012
alahai anak dara sorg nih hehehe
MamaEma MamaEma September 18, 2012
jangan tercucuk dgn garfu yer alisha
fieda fieda September 18, 2012
hai anak dara sorang ni..makin bijak sejak nk jadi kakak ni..
fiza fiza September 18, 2012
Pandainya alisha pakai sudu & garfu.
ieedaz @ mama_isha ieedaz @ mama_isha September 18, 2012
alahai..comel je jarijemari alisya tu..
azizah :) azizah :) September 18, 2012
takpe kak.. tu benda dia nak belajar.biarkan je..tp kena hati2 gak la yer..hehe
misshannajr misshannajr September 18, 2012
Alisha semakin bijak la tu kak :)
shidaR shidaR September 18, 2012
kak sama dgn anak kak sya..mmg dia nye pringkat umur mcm tu dia byk prgai yg bukan2 tp kita tgk mmg lucu kak heheee ^_^
Zie Zie September 18, 2012
takpa biarkan.. tumpah ke apa ka.. perkara biasa... lama2 dia pandai gunalah...
eita eita September 18, 2012
nanti kalau makan kat luar le lah enjoy sikit
C'Jai C'Jai September 18, 2012
hehe..tak lama lagi alisha pandai pulak goreng telur ... :)..
Azi Azi September 18, 2012
siap sudu dan garpu tu, ada gaya... my doter mmg tiap hari makan pakai sudu, sudu je, garpu xreti... :)
-meeSUPERGIRL- -meeSUPERGIRL- September 19, 2012
alolo omeinyee .. dah comot dah .. hehe
ayut ayut September 19, 2012
fewwwiittt..mkn dh guna garfu dan sudu la alisha..hihihi..mkn hotel ala2 gitu :) bgus alisha..pengaruh nk membesar la ni...
Izan Ishak Izan Ishak September 19, 2012
wahhh..kalah auntie camni. terer alisha pakai sudu garfu tu ye.
Nurul Husna Mohd Hassan Nurul Husna Mohd Hassan September 22, 2012
senang kalau makan kat luar nanti, ayam goreng tak terbang. hihi
Puan Kutu Puan Kutu September 22, 2012
wah kemain western alish anie.mkn nasik guna sudu garpu..tak bley lawan kemelayuan abg aiman.dia makan apa semua guna tgn.even mkn megi n mee yg berkuah.tgn jugak dia suka.haha
9n0L4 9n0L4 September 26, 2012
hehe. lps ni cube pakai pisau dan garfu pulak kot. try mkn ciken chop. ;)