Sebut harga ruang iklan di blog IntaNBerliaN?..

Baru2 ni, di dalam entry INI, saya dapat komen dari Anis bertanyakan pasal sebut harga untuk sewa ruang iklan di blog saya... Terkedu sekejap saya, yela, blog saya takda pun ruang iklan tapi anis tanya pasal tu.... lepas tu, saya pun berbalas emel lah dengan anis... rupa2nya anis ni nak letak banner untuk produk yang dia jual di blog blogger yang bergelar ibu.. sebab produk tu, untuk anak2.. kira macam untuk anak jadi cepat pandai membaca lah... (",)

Lepas tu, saya pun tergerak hati untuk letak ruang iklan di blog saya.. sebab saya terpikir, mana tahu, kot2 saya dapat tolong anis or blogger2 lain majukan bisnes mereka ke.. walaupun tak banyak, tapi mana tahu dengan takdir DIA walaupun sikit, saya dapat membantu... (",)

Tapi saiz banner anis tu, sesuai jika saya letak di sidebar... sebab dia bersaiz 250 x 250 & 180 x 110... tengoklah macamana nanti... saya masih lagi berbincang dengan anis.. (",)... Tapi kan u all, alang2 saya dah nak tolong anis, so, saya rasa, tak salah jika saya nak tolong jugak kawan2 saya yang lain ni.... so, saya nak bagi offer jugak untuk u all yang ada buat bisnes letak banner u all dekat blog saya... (",)

Tapi banner tu saiznya insyaAllah 125 x 125 la kot... sama saiz macam blog2 lain buat... MAYBE saya akan sediakan ruang iklan tu, 6 petak ke... kiranya ada 6 blogshop lah kan... Untuk bulan pertama.. SAYA BAGI FREE JE TAU... kiranya 6 blog terawal, FREE letak banner... tapi untuk bulan ke 2 @ banner ke 7, saya akan start kenakan bayaran RM 5 sebulan... Ruang iklan ni HANYA UNTUK BLOGSHOP @ mereka yang berbisnes.. (",)


UV saya pada minggu lepas... (",)

Ohya, UV harian saya takdalah beria banyak tau u all.. normally 500++ or 600 ++... tapi banyaknya 500++ je la... hahhahha... Kalau saya rajin + update 3 entry sehari baru dapat 600++, kalau update 2 entry je sehari, sekadar 500++ je.. hihi.. Kalau Sabtu & Ahad tu, kalau saya tak update apa2 entry or tak blogwalking, UV saya hanya 200++ je.. takdalah banyak macam blogger lain... tapi jika u all sudi nak letak banner dekat blog saya, letaklah.. hihii... 

Tapi tak bolehlah letak hari ni, sebab belum letak ruang iklan pun lagi, tunggu lepas saya letak ruang iklan, baru u all letak yer.. tengoklah, maybe hari ni or esok ke, baru saya sediakan ruang iklan tu.. (",) Ohya, jika ada yang berminat nak letak, jika saya dah publish entry bagitahu dah ada ruang iklan... u all cepat2 lah komen entry tu tau... 5 or 6 blogshop pertama yang bagitahu saya mereka berminat, saya akan letak... kira free lah... nanti dah habis tempoh sebulan, siapa2 yang nak letak banner tu, kena bayar RM5 sebulan... (",) 

{ 56 comments.. read them below or add one }

kurus kurus September 18, 2012
alhamdulillah
bantu kawan2 kan ;)
Mrs Velentine Mrs Velentine September 18, 2012
wah sya buat lebih 3 entry pun uv 1++ jer...mungkin sebab follower kurang kot
Unknown Unknown September 18, 2012
wah seronok nye... metsi bnyk kan dpt duit =)
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda September 18, 2012
bgus la Ina nk tlg promote blogshop, hehe..
tringin gak nk ltak banner blogshop sy nnti.. tp xde banner lg lak, huhu~...

byk btul UV Ina, jealous2.. XD
Falsya Falsya September 18, 2012
bestnye ina ade yg offer nak letak iklan..xpe la kan, at least dpt gak tolong2..;D
Dylla Abas Dylla Abas September 18, 2012
wahhh...makin rancak perjalan blog intanberlian ni kan...all de best kak :)
ecadwinkyasha ecadwinkyasha September 18, 2012
berminat tpi blogshop xsiap lagi.....hehehe..xpe nnti ble kot kan kak?hehehe
Unknown Unknown September 18, 2012
wahh..banyak tu uv blog intan.. bagus.. boleh da buat income tambahan.. siapa kata blogging tak boleh buat duit kan.. :D

tahniah..
Yuni Aisyah Yuni Aisyah September 18, 2012
wah banyak jugak views blog nie....tahniah..:)

p/s salam kenal....1st time singgh sini..:)
@LeenShamsh @LeenShamsh September 18, 2012
anis big bro muhammad ;) semuge sukses biz die..mane tau ade rezeki bb ;)
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief September 18, 2012
bagus gak tu....boleh bantu gak org yg ada blogshop ni utk lebih berkembang g business dorang kan :)
Kakzakie Purvit Kakzakie Purvit September 18, 2012
Berbaloi kalau tumpang iklan kat blog Intan sebab ramai yg membaca dan selalu buat entri..
syiela syiela September 18, 2012
uv tinggi gak tu... akak ni non ado :)
skuterlady.blogspot.my skuterlady.blogspot.my September 18, 2012
wah...bestnya! lepas ni boleh la sy belajar ngan intan cara2 jana pendapatan melalui blog nih... sy minat tapi tak tau camne caranya. pernah tanye kat blogger terkenal tapi sampai sekarang membisu tanpa jawapan. terasa kerdil pulak diri sy nih...hew3...

yg sticker zamzarina, harmony and yg kat bawah header tu iklan jugak ke?
emarieys emarieys September 18, 2012
bagus idea ina tu..blog akak ni campur2..boleh join ke..hehehe
dalisha dalisha September 18, 2012
moga bertambah rezeki intan berlian :)
Unknown Unknown September 18, 2012
Tinggi jugak uv ... Hehe
AnonymousAnonymous September 18, 2012
nak tumpang & sewa jugak laa...hehe
Fiza Rahman Fiza Rahman September 18, 2012
Wah...tinggi gak tu. UV saya tak banyak pon. Memang tak rugi lah klo dorang nak letak iklan kat blog ina.

mama_umar_maryam mama_umar_maryam September 18, 2012
wahh..zt mmg ada blogshop jual handbag, blhla tumpang promote ye Ina, UV zt x kencang sgt,hehehe
fieda fieda September 18, 2012
kak fieda aritu tgk aju buat ruang iklan terpikir gak nk buat tp segan la pulok sbb blog tak glamer pun...ok la tu ina dh ada org request..chaiyokk..
Riena Haiqal Riena Haiqal September 18, 2012
wah mesti makin banyak dapat keuntungan.. kalau gini hari2 semangat nak update blog
zareliqa afiqa zareliqa afiqa September 18, 2012
wahhh.. best tu, boleh promosi barang :)
ajumohit ajumohit September 18, 2012
tahniah ina, dapat lagi peluang untuk tambah income blog kan...
Tie HT Tie HT September 18, 2012
wahh bagus jugak ni...tp akak tk wat banner lagi..kena tempah banner dulu..papehal akk roger ina..pasal coding tu..akk lupa dah tgk kt blog sape...nt akak emel coding tu, sbb nak wat tutorial pun tk reti nak cite gane gaye...akak emel nanti ey :)
Madam iEeDaZ Madam iEeDaZ September 18, 2012
fuyoo byknye UV...sambil2 berblog leh berbisnes skali yer..:)
Tie HT Tie HT September 18, 2012
eh lupa..nt bg emel adress ek.. :)
haryati haryati September 18, 2012
byk2nya yg menjenguk blog ina tiap ari... besh kan???
Shida Radzuan Shida Radzuan September 18, 2012
kalo akak tgk UV saya lg lawak..pasang surut dia mlampo2 hehee ^_^
QasehnyaRania QasehnyaRania September 18, 2012
tahniah =)
alhamdulillah =)
QasehnyaRania QasehnyaRania September 18, 2012
tahniah =)
alhamdulillah =)
Unknown Unknown September 18, 2012
uv tu pon hebat gak kak..boleh tambahkan trafik org lain..
ewanthology ewanthology September 18, 2012
Byk UV, ramai peminat ni... Hehe
Cikgu Ma Cikgu Ma September 18, 2012
x paham sangat bab2 iklan ni..men letak jer..hehe
Shida Radzuan Shida Radzuan September 18, 2012
trafik kak maintain mmg bagus kak hehee.. ^_^
LYAfrina LYAfrina September 18, 2012
alhamdulillah.. sama2 membantu kan..
wowww.. tinggu tu UV.. lya rasenya xde tcapai camni..lama dh x cek..hehe
Shida Radzuan Shida Radzuan September 18, 2012
dgn UV mcm ni kak blh je letak pgiklanan bbyar kak hehee :)
lg2 produk org tu mmg ssuai dgn blog akak ^_^ terima tau jgn tolak...heheee :)
Rozie Rozie September 18, 2012
wah ina pun buat business jgk nih... alhamdulillah rezeki tu
eita eita September 18, 2012
banyak tu...

tolong orang lain nanti rezeki kita makin bertambah..
insya allah
zachflazz zachflazz September 18, 2012
tahniah.
banyak yang berkunjung membawa hoki lucky! sukses selalu Intan.
Rain Rain September 18, 2012
tingginya UV.. semoga makin bertambah rezeki sis ye dan juga teman-teman blogger yang bisnes..
aziazib aziazib September 18, 2012
wah bestnya.. sy ada blogshop (ntah boleh dipanggil blogshop ke apa tu) suam2 kuku jer... hi3... tinggi lah uv intan tu, best2...
Cikrosecute Cikrosecute September 18, 2012
Elok jugak tue ina...tolong kawan2...CR tak ada blog bisnes hihihi

sal ya sal ya September 18, 2012
elok la tu ina. blog ina pun boleh tahan jugak fames amosnya.
Emi Emi September 19, 2012
wahhhh..jelesnye...macamana nak naikkan uv ni. uv sy sikit je tetiap hari. Tak sampai 50 pun..kuikui
misshannajr misshannajr September 19, 2012
semakin murah rezeki akak :)
-meeSUPERGIRL- -meeSUPERGIRL- September 19, 2012
wah trafik byk betoi .. hehe
mama lynn mama lynn September 19, 2012
ina sy jarang semak UV ni. ley tak refresh balikcara nak semak UV
Masya Masya September 19, 2012
banyaknya uv ina, sy nak cecah 100 pun payah tau ....
ayut ayut September 19, 2012
tu dia UV akak...fuhhh..berpeluh ayut nak kejar byk tu -_-"
Nurul Husna Mohd Hassan Nurul Husna Mohd Hassan September 22, 2012
ramainya UV, saya 100 pun tak sampai. hehe
Puan Kutu Puan Kutu September 22, 2012
dh bley buat bisnes nie.ehehe
9n0L4 9n0L4 September 27, 2012
kire tinggi la ni dear. selain update entri 2 3 sehari, ape lagi ina buat uv tu menten je beratus²? ;)