Perkembangan Alisha yang suka menggetel..!

Kalau u all masih ingat.. minggu lepas saya ada buat entry pasal saya biarkan Alisha MENANGIS semata2 tak nak bagi dia menggetelkan.. So, hari ni saya ingin cerita dekat u all perkembangan Alisha pasal getel ni.. samada selepas saya buat macam tu dia masih lagi nak getel or sebaliknya... 

Alisha betoi2 membanggakan saya.. sampai saya rasa nak peluk sekuat2 hati nak cium dia sepuas2nya...!!.. YAP.. ALISHA TIDAK LAGI MENGGETEL..!! Hari ni genap 4 hari kejadian dia dibiarkan menangis tu.. Walaupun dia tidak lagi menggetel.. TAPI... Ketika dia nak minum susu.. ada jugak tangan dia meraba2 tau.. tapi saya cepat2 tolak tangan dia ke tepi.. SURPRISE hokay.. dia tak menangis & tak kisah pun.. tapi tetap meneruskan penyusuan..!!! IBU SAYANG SAMA KAMU...!! KAMU BUDAK YANG BAIK..!! (^_^)

Takda kata2 lain yang dapat saya ucapkan melainkan Alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah.. DIA tahu keikhlasan hati saya untuk menyusu Alisha selama 2 tahun.. sebab tu jugak DIA gerakkan hati alisha untuk memahami "penderitaan" saya apabila dia menggetel... Syukur sangat2.. masalah kene getel dah selesai.. masalah kena gigit pun dah selesai... Yap sayang... Ibu akan tunaikan janji ibu untuk menyusukan kamu selama 2 tahun...!!

P/s : Sekali sekala kita patut bersikap hati kering terhadap anak.. kerana sebenarnya apabila kita mudah sangat cair dengan rasa kesian or tangisan anak.. tanpa sedar kita telah 'merosakkan' masa depan mereka...


Perkembangan Alisha yang suka menggetel..!

{ 33 comments.. read them below or add one }

lady scooter lady scooter January 30, 2012
anak sy dulu de habit suka menggentel jugak... tapi gentel bulu kening dia sendri. pas ditegur, ingat kan ok... dia tukar gentel mende lain lak... now dia gemar gentel siku sy... makin ditegur makin galak plak dia buat...adeiihhh...
Masya Masya January 30, 2012
alhamdulillah... pandai alisha.. mcm tu lah anak yg baik & bijak.
PinkUmmi PinkUmmi January 30, 2012
Betul tuh IB...Kalau kita ikutkan sgt pun nanti diorang terlebih manja...Takut terbawa2 sampai dh besar nti...
fieda fieda January 30, 2012
wow..bagus2 alisha...ibu alisha tak ler risau lagi dgn tabiat alisha tu lagi...hehehe
fiza fiza January 30, 2012
Akhirnya. Tapi jgn plak intan yg rindu nak keta getel ngan alisha nnt...ekekekeke...
saffiya_aleesya @ echa saffiya_aleesya @ echa January 30, 2012
yer bagus bila alisha dah ada perkembangan yang sangat baik..teruskan usaha menyusu tu yer..
Izan Ishak Izan Ishak January 30, 2012
alhamdulillah.... good job alisha! Allah tu Maha Mendengar kan ina...
Puan Kutu Puan Kutu January 30, 2012
Alhamdulillah..pandai alisya..:)

mmg kita kena tegas dengan anak,tp sy selalu tak smp hati..mujur ada en suami,beliau seorang yg sgt tegas,tp byk gurau dan sebenarnya en suami yg selalu manjakan aiman dr segi mainan n segala hal..

pada mata kasar en suami tak pernah bg chance langsung klu aiman buat salah even perkara kecil.sy tak nafikan kadang2 anak nie perlu juga pukul,tp pukul yg mengajar..sbb aiman mmg dengar kata sbb takut dengan pukulan en suami.hehe..
misshannajr misshannajr January 30, 2012
hoyayyy!!! alisha budak baik :)
anisalya anisalya January 31, 2012
betul tu. kena keringkan hati dengan anak2 ni kdg2. kalau tak habis la.
wan nurul hezrina wan nurul hezrina January 31, 2012
tulah kan kena biar dia nanges dulu baru ingat..hikhik..oklah syukur2
Mama Ema Mama Ema January 31, 2012
nak kena pratikkan kat aqeel ni..
IntaNBerliaN IntaNBerliaN January 31, 2012
@lady scooter

haa getel siku pun ada ke.. aduss.. harap2 pas getel nipple ni alisha tak berniat utk getel benda lain lah..hahhah
IntaNBerliaN IntaNBerliaN January 31, 2012
@Masya

alhamdulillah.. harap2 gitu la ;-)
IntaNBerliaN IntaNBerliaN January 31, 2012
@fieda

hihii tu la kak fieda.. lega sikit nak menyusu dia..hihii
IntaNBerliaN IntaNBerliaN January 31, 2012
@fiza

hahahhahhah.. tu la pasal..hihihiii
IntaNBerliaN IntaNBerliaN January 31, 2012
@sue zainun

Alhamdulillah.. syukur pada Tuhan :-)
IntaNBerliaN IntaNBerliaN January 31, 2012
@Izan Ishak

A'aa betoi tu kak izan.. Niat kita ikhlas pasti DIA makbulkan :-)
IntaNBerliaN IntaNBerliaN January 31, 2012
@Puan Kutu

hihii saya setakat ni blm pernah lagi pukul alisha.. setakat buat hati kering tu adalah.. tp mmg betoii pun.. kita akn rasa kesian.. tp utk kebaikan.. kita perlu jugak.. nangis dlm hati je la jawabnya... :-)
IntaNBerliaN IntaNBerliaN January 31, 2012
@anisalya

kalau tak.. jawabnya habislah kita.. nanti nak sesuatu umpan dia nangis je la kan..
IntaNBerliaN IntaNBerliaN January 31, 2012
@wan nurul hezrina

a'aa betoi tu nurul.. bg dia nangis puas2 dulu.. baru dia ingat.. n xberani dh nk wat
IntaNBerliaN IntaNBerliaN January 31, 2012
@Mama Ema

try la kak ema tp kene betoi2 kering kan hatilah dengar anak menjerit or nangis sekuat2 hati dia..
IntaNBerliaN IntaNBerliaN January 31, 2012
@Nisa Greennnpanda

:-) baguslah kan.. xyah nak susah hati lg sbb kene getel..hihii