Buku baru kami 2 beranak... (^_^)

Baru2 ni kami 3 beranak keluarlah jalan2.. tiba2 terpandang kedai buku HASANI ada BUAT sale sempena bukak sekolah ni... Apa lagi, abah alisha pun cepat2lah berhentikan kereta & singgah...hihii... Bila dah singgah tu, dah semestinyalah akan ada buku untuk Alisha...hihii


 Kali ni saya belikan Alisha 3 buah buku... Tapi buku mari menyanyi tu, saya kongsilah dengan alisha... yela, ibu dia ni nak nyanyi lagu kanak2 tapi tak tahu lagu apa.. kebetulan jumpa, terus beli...hihii Saya nyanyi alisha menari... hahahhahhah


Buku yang atas tu buku cerita tajuk PEGUIN PERGI BERKELAH... memang bagus sebab ia diwarnakan mengikut suku kata... Tapi saya paling suka buku yang bawah tu.. LEARNING TOGETHER.. COLOURS.. bagi saya sangat2 menarik..!!! Saya tengok sekali, terus jatuh cinta.. muahahhah.. 

Actually buku ni siap sediakan guiding & notes untuk parents lagi.. U all boleh tengok dekat bawah buku tu.. dia ada tulis LEARNING TOGETHER.. Warna dalam buku ni pun sangat2 ceria... Alisha suka je membelek...hihii     


Betapa "teror"nya anak saya ni membaca buku dalam keadaan terbalik... muahhahhahhahha... Mentang2 ada buku baru, buku lama terlupa nak tengok.. hihii... Agaknya tulisan buku ni + gambar besar kot... Tu yang dia seronok sangat tengok... (",)


Asyik beli buku alisha je kan... so, kali ni saya beli jugak buku untuk saya sendiri...hihii.. ANAK ANDA GENIUS & PERMAINAN UNTUK ANAK TATIH.. Actually saya memang suka baca buku2 macam ni... buku untuk kita, parent2 supaya lebih memahami keperluan anak2 seiring usia mereka selain untuk menambahkan ilmu saya tentang cara mendidik or mengetahui pembelajaran yang sesuai untuk anak2 macam alisha ni

Buku anak2 genius tu menerangkan bagaimana kita boleh mewujudkan keadaan sesuai yang boleh merangsang dan menggalakkan pembelajaran anak2.. Manakala buku permainan untuk anak2 tu pulak memang buku yang dikhaskan untuk bagitahu kita apa permainan yang kita boleh main dengan anak kita untuk membantu mereka belajar kemahiran seperti keseimbangan, koordinasi, penyelesaian masalah, bahasa, kemahiran motor, kreativiti & pendengaran..

P/s : Saya tidak mendesak anak saya belajar sesuatu sampai melampau2 tau.. tapi saya mengajar Alisha dalam keadaan enjoy... kiranya bermain sambil belajar... YANG PENTING MESTI SESUAI USIA DIA LAH... Lagipun saya percaya pada "KANAK2 DAPAT BELAJAR DAN MEMANTAPKAN KEMAHIRAN MENDENGAR, BAHASA, PEMIKIRAN, MOTOR, SOSIAL DAN KEYAKINAN DIRI KETIKA BERMAIN"

{ 22 comments.. read them below or add one }

LYAfrina LYAfrina January 09, 2012
setuju dgn cara didikan ina.. xleh push2 ank utk belajar.. sbaiknya belajar dlm keadaan enjoy..lg cepat dia dpt ilmu.. sgt2 tertarik dgn buku utk parenting tu.. nnti blh la share2 info kat dlm buku tu.
Unknown Unknown January 09, 2012
bgus2...pupuk budaya membace dari kecik lagi..
Masya Masya January 09, 2012
kite pun setuju dgn ina, xmoo pakse anak² untuk buat sesuatu.. biar dia buat dgn enjoykan... nnt dah baca sharelah sikit yer.. mengenai buku anak² genius tu...
ajumohit ajumohit January 09, 2012
bagusnya nmpk buku2 mcm ni intan, beli di mana ni? nama publisher tu apa ye?
Rozie Rozie January 09, 2012
Bagus tu membeli buku untuk anak-anak..
AnonymousAnonymous January 09, 2012
wah2..lepas ni genius la alisha..hehe
emarieys emarieys January 09, 2012
bauku yang sangat berguna
Cikrosecute Cikrosecute January 09, 2012
banyaknya buku....bagus untuk anak-anakkan...
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda January 09, 2012
sy pun suke tgk la buku Colours tue.. mmg colourful, hehe.. ^_^

borong buku eh Ina, hehe..
Naz Naz January 09, 2012
selamat membaca Alisha dan ibu juga
fieda fieda January 09, 2012
kak fieda pun suka belikan maira buku..maira pantang nmpk kedai buku...mmg dia suka buku lagi dari mainan..
fieda fieda January 09, 2012
buku2 yg ina beli ni semua menarik...

done for all..
syawalsimpsons syawalsimpsons January 09, 2012
baguih la ina kan didik alisha...terbaikkk tu...
mummyrinazone beauty mummyrinazone beauty January 09, 2012
bagus cara ina nie..tak payah antr nursery..lama dah tak beli buku.nnt nak belilah=)
Unknown Unknown January 09, 2012
bagus...teruskan pupuk minat membaco untuk alisha..:)
Unknown Unknown January 09, 2012
MMG INTAN SANGAT TITIKBERATKAN PELAJARAN ANAK YER..BERTUAH ALISHA..
sue zainun sue zainun January 09, 2012
btl2, budaya membaca perlu dipupuk dari kecil lagi..
eB eB January 09, 2012
bgs gini. tapi kalo kena aerish & aed, abes la kena koyak. hu3
Myra Jay Myra Jay January 09, 2012
Budak2 paling senang belajar, kekadang dia tengok apa kita buat terus dia try buat sendiri :)
Puan Kutu Puan Kutu January 09, 2012
setuju..sbb budak sebaya alisya nibelajarmelaui permainan..klu dah besar macam aiman tu kena push sikit,sbb aiman jeni yg sekali ketuk sekali jalan..kadang2 hilang sabar jugak..hikhik..
ida =) ida =) October 08, 2012
pandai ina didik anak. mmg budak2 xleh dipaksa, nanti lain jadinya