Akibat suka masuk barang dalam mulut!!

Anak saya ni dari dulu sampai sekarang suka sangat masuk barang dalam mulut... adehhh.. Kalau ketika kecik dulu suka masuk barang yang dia jumpa atas lantai.. bila dah besar sikit ni, suka masuk segala barang yang dia tengah guna... Tengah pegang pen masuk pen, tengah pegang sikat masuk sikat...macam2 lagi lah pendek kata.. Tak leh tahan bila alisha masukkan pewarna & pensel warna dalam mulut... Meh nak tunjuk dekat u all..

 Watermark atas lobang hidung sebab nak cover lobang hidung... muahahahaaaa

 Ini kes baru bangun tidur tapi dia dah pergi main pewarna hijau yang saya simpan dalam peti ais... Dia sumbat botol pewarna tu dalam mulut dia... Nampak gayanya.. pewarna saya habis bukan sebab terhasilnya kek or kuih muih yang cantik tapi sebab Alisha buat main..hihii


Muka orang bersalah lepas kena berleter...hahhahah... Bukan setakat mulut, baju tangan semua hijau... tak pasal2 peti ais pun terlibat sama hijau... jenuh nak cuci balik..kikikii

Gambar kabur tapi tetap nak tempek kat sini..kikikii

 Yang ni pulak bukan pasal pewarna tapi pasal pensel warna... adoiiii... Terkejut saya tengok mulut Alisha tiba2 jadi macam ni... siasat punya siasat.. rupa2nya pensel warna... 


Tengoklah tu.. bergambar siap senyum...hihiii... Actually, masa saya ambik gambar dia, macam biasalah.. dia sibuklah nak tengok gambar dia dekat kamera... saya cakap, tak cantik... Alisha senyum, ibu ambik gambar lagi....Dia tak tahu yang mulut dia jadi camtu... bajet cun lah kiranya.... muahahahaaa


{ 42 comments.. read them below or add one }

eB ezrin eB ezrin January 30, 2012
ha ha ha, tgk anak org leh la gelak kan? cuber aed yg buat. histeria haku. huwaaaaaaaaaaaaaaaaaa ;p
ps: kami balik taman cempaka (TC), ipoh 11hb nih... ader kenduri. nak jumper ker? :)
Cho Zila Cho Zila January 30, 2012
alahai... bahaya gak habitnikan... tapi tetap senyum yerk... kena selalu peratikan dia,,
syawalsimpsons syawalsimpsons January 30, 2012
kakakakak..alisha kelakar ja.....
SumeSakan SumeSakan January 30, 2012
adoi alisha..alisha....tu mesti kes tengok mama dia pakai gincu tuh...dia pun nak warnakan bibir gak...hehehehe...adoiii skit hari ag anak saya pun cenggini lah nih...1..2..3..sediaa...hehehehe
eita eita January 30, 2012
budak2 memang macam ni....suka sangat mencuba benda baru.......
sue zainun sue zainun January 30, 2012
hohoho alisha kena marah ngan ibu yer..syian dia..berkerut2 kening dgr ibu bebel..hihihi
lady scooter lady scooter January 30, 2012
anak sy yg no.2 tu pon camtu gak... ape je yg dia pegang semua nak masuk mulut... nak kemam... kuat makan... leh kata tolak batu ngan kayu jer... tapi rasanya batu ngan kayu pon dia masuk ke mulut gak...he3
anisalya anisalya January 30, 2012
sama la dgn anak sy nombor dua 2. kalau mengutip je mst batuk2 dgn muntah nntnya.
MrS. F!zA MrS. F!zA January 30, 2012
hihihi hbis penuh mulut..lipstick ke ok jgk kan..
Masya Masya January 30, 2012
hihihihi... memang cun pun anak dara ni... walaupun mulut comot macam tu kan...
saffiya_aleesya @ echa saffiya_aleesya @ echa January 30, 2012
hahaha kelakar laa alisha ni..adoi macam2 jer ragamnya budak sorang ni kan
fiza fiza January 30, 2012
Hahahaha...alahai alisha, sebijik mcm qahirah, apa yg dpt kat tgn suma masuk mulut.
Tihara Tihara January 30, 2012
alamak alisha bahaya tu..tk boleh selalu2 mcm ni tp bebudak bese le dia nak explore benda baru tu :)
MaryaYusof MaryaYusof January 30, 2012
Comel betul si Alisha ni...

Tp bahaya juga klau suka masukkan brg dlm mulut ni... kena jaga2 intanberlian...manalah tahukan... anak akak pun same... risau & geram dgn tabiat die yg satu ni...susah2 sumbat puting...kihkihkih...
Mama Ema Mama Ema January 30, 2012
nak pakai lipstik tu...hehehe..

tapi kena hati-hati juga takut alisha masukkan syiling dalam mulut
Papa Mifz Papa Mifz January 30, 2012
Hehe mesti dia biasa tgk mak nye makeup nih..
Falsya Falsya January 30, 2012
ya ampunnn..alisha alisha..;)
fieda fieda January 30, 2012
adohai alisha..kelakor btul la..
IntaNBerliaN IntaNBerliaN January 30, 2012
@eB ezrin

tu la kan eb.. hihii

btw, alamakkk xdpt jumpa kot.. xbalik cxhemor time tu.. xpala, lenkali ada rezeki, kita jumpa ye :-)
IntaNBerliaN IntaNBerliaN January 30, 2012
@Cho Zila

tu la pasal.. kne selalu perhatikan dia..
IntaNBerliaN IntaNBerliaN January 30, 2012
@SumeSakan


hihii kne ready utk poning2 kpala lyn karenah ank..hihii
IntaNBerliaN IntaNBerliaN January 30, 2012
@eita

cuba sampai semua nk msk mulut...hihi
IntaNBerliaN IntaNBerliaN January 30, 2012
@sue zainun

hahahaaa... nasib badan la kne dgr ibu berleter..hihii
IntaNBerliaN IntaNBerliaN January 30, 2012
@lady scooter

lbh kurg alisha la jugak nmpknya...hihii
IntaNBerliaN IntaNBerliaN January 30, 2012
@anisalya

ank anis lg teruk ye... smpai batuk2 n muntah2.. bhaya gak tu... nk kne perati selalu kan...
IntaNBerliaN IntaNBerliaN January 30, 2012
@MrS. F!zA

hihii tu la... kalu lipstick ada gak comelnya..hihii
IntaNBerliaN IntaNBerliaN January 30, 2012
@Masya

hihii budak2 semua comel walaupun comot..hihi
IntaNBerliaN IntaNBerliaN January 30, 2012
@saffiya_aleesya @ echa

tu la pasal.. br sorg blm ada ank ramai lg.. adehhh
IntaNBerliaN IntaNBerliaN January 30, 2012
@Tihara

tu la pasal.. penat layan ank tp nsb seronok hihii
IntaNBerliaN IntaNBerliaN January 30, 2012
@MaryaYusof

tu la kak... sk betoi msk mulut.. zip mulut br tau..hihii
IntaNBerliaN IntaNBerliaN January 30, 2012
@Mama Ema

tu la kak ema.. kne perhati dia selalu... kang mcm2 pulak dia g telan..
IntaNBerliaN IntaNBerliaN January 30, 2012
@Papa Mifz

adoi... ibu alisha pun x bermekap..hihii
IntaNBerliaN IntaNBerliaN January 30, 2012
@fieda

hihii mmglah alisha ni... sk buat bnda yg org nk mrh tak jd sbb rs cm kelakor..hihi
Izan Ishak Izan Ishak January 30, 2012
heheh... comot2 pun masih comel. nampaknya lepas ni ibu kena letak tinggi2 pewarna makanan tu... hehe
Puan Kutu Puan Kutu January 30, 2012
boleh plak alisya senyum2 wat gaya comel ye..marahkan sikit alisya tu.hehe..
wan nurul hezrina wan nurul hezrina January 31, 2012
adehh alishya yang cumil n comot..hikhik..bis dia makan semuanyer
zareliqa afiqa zareliqa afiqa January 31, 2012
Hijau ada..purple ada..macam2 color alisha nak cuba.hehehe