"BADAN ALISHA NI NAMPAK KECIK TAPI ISI PEJAL BILA DUKUNG HANTAP!!"..

Secara peribadinya saya tak berapa suka bila orang cakap alisha ni... "Kurusnya... Ibu tak bagi makan ke?"... Adehhhhh.... Mana ada ibu2 tak bagi anak dia makan... Betapa saya baginya Alisha ni makan sampai saya ni haaa yang kurus kering tinggal tulang je.... muahhahhah

Ceritanya camni... selalu kalau saya balik kampung... ada je orang tegur alisha ni kurus.. yela, dah kaum kerabat dorang tu... sebaya2 alisha ni tembam2 je.. Kadang2 mulut ni ringan je rasa nak menjawab balik.. tapi tu la, sabo je la... orang2 tua.. biasalahkan... Opsttt sebenarnya orang yang tak kenai pun, akan cakap Alisha kurus... tapi tak kisah sebab dia takda cakap pasal *ibu tak bagi makan...* muahhahha (",)

Saya kalau boleh, sebelum dorang cakap gitu.... tengoklah ibu alisha ni macamana... dah spesis kurus tinggi... mestilah anak pun macam tu... genetik...  nak buat camne lagi... dah kaum kerabat dia tu genetik gebu2... so, gebu2 lah kaum kerabat yang sebaya alisha tu..

Alisha ni... nampak je haluih... tapi semalam timbang dah nak 10kg.. umur 16 bulan... okla tu... graf berat badan alisha tu pun elok je naik dari kecik sampai sekarang... tak pernah pun masuk garisan kuning (kurang berat)... Mentang2lah anak saya ni minum susu badan... anak kaum kerabat minum susu lembu... janganlah lekeh2kan anak saya... (^_^)

Dulu ketika alisha start makan solid food... saya pernah ditanya.. Alisha makan bubur tak? sambil bagitahu anak dia makan bubur habis semangkuk... dalam andaian dia tu alisha ni hanya minum susu badan je... Kadang tu saya menjawab jugak.. "Anak saya makan bubur semangkuk setengah.. cuma badan je haluih... biasalah... orang2 cantik, memang badan haluih!!"... hambikkkk...  hahahahahahaaaa

P/s : ALISHA MINUM SUSU BADAN.. SO, ISI ALISHA JADI PEJAL2 BUKANNYA GELEBEH2 OR TEMBAM2..!! BAK KATA MOYANG ALISHA... "BADAN ALISHA NI NAMPAK KECIK TAPI ISI PEJAL BILA DUKUNG HANTAP!!"..
 

{ 28 comments.. read them below or add one }

Cik Rose Cute Cik Rose Cute January 04, 2012
hihihi lawak la...jawapan tue...
Lelaki Ini Lelaki Ini January 04, 2012
sedap2 je kan kate kita tak bagi makan..
hukhuk..
dah faktor genetik..
biasalah..
Myra Jay Myra Jay January 04, 2012
Itula lumrah orang yang suka bercakap..

Myra lak bila jumpa kaum kerabat, takdak soalan lain mesti tanya bila nak beranak.. Hati pedih sapa tau kan...
LYAfrina LYAfrina January 04, 2012
sama mcm asya... jnis badan kecik gak.. tp klo pegang isi pejal.. body jnis kemas kan.. tp skarang asya dh tinggi..
zaidah zaidah January 04, 2012
klu remaja badan haluih cantik..tapi klu baby....kena jawaplah....
pena rozie pena rozie January 04, 2012
same la kite... badan kurus keding tapi makan jgn citer la buat malu jer...
Dalila Hamid Dalila Hamid January 04, 2012
ush!! makan semangkuk setengah tu kira banyak la tu,... tak pa... jnji sihat... tul x
saffiya_aleesya @ echa saffiya_aleesya @ echa January 04, 2012
tak kisah la kurus ke tembam ker janji anak tu sempurna, sihat dan perkembangan otak tu aktif..itu yg penting!!!
zareliqa afiqa zareliqa afiqa January 04, 2012
orang cakap budak2 yg minum susu ibu nie cerdik bila besar nanti..alar,takpe alisha~ kurus ler cantik.kan? kan? :)
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda January 04, 2012
hehe.. rs nye Alisha nie suke je mkn.. byk kot pic die mkn dlm blog Ina nie...hehe..

Hannah lg brat, 15kg dh, huhu~...
intan morsalin intan morsalin January 04, 2012
ade ke ckp ibu x bg makan...mmm x patut...kurus x semestinya x makan kan...xpe..sabo jelah ngan mulut makcik2 tu...serba x kena kita dibuatnya
mamaNoriz mamaNoriz January 04, 2012
betul2, cam anak ke-2 akak pun halus tpi terasa bila dukung....

ikut gen kan, dia warisi belah husben akak so slim-melim je lah...
yg 1st ikut gen gebu akak so molat jadinya...hehehehe
MamaEma MamaEma January 04, 2012
kena tgk pada penimbang dari fizikal badankan
Tihara Tihara January 04, 2012
sbb dia tgi tu yg badan hantap..yg penting anak sihat..syukur alhamdulillah :)
wan nurul hezrina wan nurul hezrina January 04, 2012
=)selalu kalau org tgk mesti salahkan susu badan..mmg susu badan kalau minum tak gemokz=)takperlah kurus atau berisi janji anak kita sihat..kalau sakit lain citer=)
Ummu Muhammad Ummu Muhammad January 04, 2012
kami pun selalu dikritik teruk..muhammad kurus..samelah kite kene..tapi susu ibu dgn boboo memang lain..susu ibu lemak tak tepu dan cepat hadam..susu lagi satu tu lemak tepu lambat nak handam tinggal jadi lemak kat badan..susah nak ngaja orang tue..kang cakap lebih kang derhake pulak..keh8!
Puan Kutu Puan Kutu January 04, 2012
hantap?bkn mantap ke?hiks..

bagus jawapan tu.kecoh betul kan nak tegur anak org kurus.sy malas nak tegur budak,janji dia selera mkn sudah..

dulu aiman sellau tegur2 taknak makan,sekali dia makan ha hambik!dr lidi terus jadi chubby macam skang.uniform sekolah pun takde saiz.haha..
aimi aimi January 04, 2012
sibuk nk komen2 ank org pula... pape je..... =) haluih2 lah chomel... mst rmi yg nk dukung nty =)
Papa Mifz Papa Mifz January 04, 2012
abaikan mereka2 itu semuo...hehe
ajumohit ajumohit January 04, 2012
Biaq pi org nak Kata Intan, hero Kecik Akak tu pun kuruih tp betul minum susu badan mmg mantap kan, tp hero yang besar tu terlebih makan pulak huhuhu
Izan Ishak Izan Ishak January 04, 2012
itulah ina.. mulut org mmg kadang2 buat kita sakit hati dlm diam kan. yg penting anak2 kita sihat... berkat minum susu ibu, sihat sampai bila2...
Gen2Merah Gen2Merah January 04, 2012
hihihihih.. sabar ya kak... mmg mulut org suka bergurau tak bertempat.. ehehe...

lain orang lain pandangannya.. nanti kalau anak gemuk, dikata plak ibu bagi makan suka ati ... macam2 kan orang ni..
Faieza Maddaru Faieza Maddaru January 04, 2012
uhu....kurus pun xbaiklah kata mak tak bagi makan..huahua..

sabar ye kak....semoga anak akak akan gemuk juga nnti
fieda fieda January 05, 2012
lantak pi la ina..yg penting anak kita sihat..dorang ni mmg suka sgt la part nk banding2 anak..kak fieda pun kena gak gitu sbb anak kak fieda yg sulong tu asyraf kurus...mak mertua selalu sindir gak..hbis nak guane ikut papanya kuruih la..
Ah Long Ah Long January 05, 2012
sis along tag sis taw :D

http://sharksempoi.blogspot.com/2012/01/segmen-siapakah-nama.html
Masya Masya January 05, 2012
anak berisi macam amir pun org mengata.. kurus mcm alisha pun org kata... huhuhuhu... xpelah ina yg penting anak² kt sihatkan xde penyakit..
~diAhOntHeblOg~ ~diAhOntHeblOg~ January 05, 2012
tu namenye..urat dawai tulang besi..ekekekek
suhaina laui. suhaina laui. January 07, 2012
tu la mulut org sedap je ckp kan...kite yg bagi mkn xmau2 kat ank....dh genetik ....sue pon selalu kena ina....org yg rapat pon pernah ckp kat sue mcm tu....kecik sgt2 hati ni mcm kite xpndai jg ank ;(