Pencarian harta karun.. (",)

Mentang2lah si Alisha ni mempunyai "harta karun" yang banyak... habis disepah2kannya... Yang tukang kemas, dah sah2 la si ibu alisha ni haa. hihii


Pencarian harta karun telah bermula.. buang yang tu.. buang yang ni.. harta karun masih jugak tak jumpa...


Alamakk sekali terjumpa cermin ajaib la pulak... "Wahai cermin ajaib, siapakah yang paling comel di dalam rumah ini?"... muahhahha


Selepas mengetahui jawapan dari cermin ajaib yang mengatakan "Alisha lah yang paling comel di dalam rumah ini"... Alisha teruskan kembali operasi mencari harta karun..hahaha


Tiba2 Alisha terjumpa pulak HARD BOOK.. berehat sebentar sambil melihat gambar2 binatang.. (",)


Tapi akhirnya Alisha telah menjumpai harta karun tersebut... sebuah buku cerita dongeng "PRINCESS".. ahhahhaha


Membelek2 sambil berangan2 kot2 nanti boleh jadi PRINCESS... muahhaahha


Rumah saya hari2 akan bersepah macam ni... tu nasib barang mainan dia tu setompok kat situ je... kalau tak hujung sana 1 hujung sini 1 bucu sana 1 bucu sini 1... hahhaahha

P/s : Puzzle mat yang dilekatkan dekat dinding tu pun dah habis kena cabut dengan alisha.. hihi

{ 42 comments.. read them below or add one }

LYAfrina LYAfrina January 11, 2012
hehe.. normal la mcm ni ina..klo ada ank kecik.. mmg ssh nk suh rmh sntiasa x bsepah... tp xpe la.. skarang zaman ank sdg explore dunia..

tp satu j y xtahan..klo mainan kecik2 am lego tu bsepah..klo tpijak kaki.. mau mjerit satu rmh thn sakit..
cik mun cik mun January 11, 2012
hahahaha..sronok die dpt menyepahkan brg..
jemarisuri jemarisuri January 11, 2012
IB time anak kecik mmg camtu...rumah slalu cam kapal pecah..haha

tp suka sbb terhibur tengok gelagat anak2 ni..wp bersepah tp JS suka...hihi
ajumohit ajumohit January 11, 2012
manyaknya mainan kamu alisha, jenuh ibu nak kemas ni hehehhe
suri solehah suri solehah January 11, 2012
pandai alisha,anak akakpun sama..suka keluarkan barang mainan..tu sebab akak buat satu bilik tuk dia sepah huhu
~diAhOntHeblOg~ ~diAhOntHeblOg~ January 11, 2012
xpe..die blaja tu..cube try jgn kemas..tgk die kemas balik x..hahahha
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI January 11, 2012
hihi,besela budak2 kan sis..

kompem camni..
sue zainun sue zainun January 11, 2012
nampak macam Alisha memang minat membaca kan..
Dylla Abas Dylla Abas January 11, 2012
hehehe...cute nya Alisha ni..tapi kan biasa la budak2 memang suka sepah2kan barang..tu tandanya diorang ni aktif :)
syawalsimpsons syawalsimpsons January 11, 2012
syawal pon sama dengan alisha....sebok la memunggah..kakkakk
Ros Ros January 11, 2012
Salam Intan,

Macam ni lah rupanya rumah kalau kita ada anak kecik....Banyak2 harta karun yang dok ada kat situ,buku jugak yang dia suka,bagus la kan Alisha...
Gen2Merah Gen2Merah January 11, 2012
comelnya kak... rajin alisya ni mencari barang yang dia inginkan,.. ehehehe.. kesian mama nyaa... ttapi mamanya pasti tersnyum kan.. (",)
Zie Zie January 11, 2012
Baru-baru nak acah ambil mainan dia letak luar konon nak buang semua brang mainan dia,coz dia tak simpan.... ..mau menagis, tau pun takut.. hehehe bila anak dah besar sepah cara besar lah plak.
fieda fieda January 11, 2012
uii..mcm maira gak la...letih mamanya tukang kemas..

done
Mama Ema Mama Ema January 11, 2012
adatlah..anak-anak yg main mainan...
Naz Naz January 11, 2012
banyaknye mainan dia..macam best je cari barang main campak2 kat belakang..hahaha..selamat berkemas ye ibu Alisha
hakamah hamyadi hakamah hamyadi January 11, 2012
banyaknye harta karun alisha...hehe...nak curik sikit
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda January 11, 2012
haha..serupe la ngan Hannah.. ^_^ suke wat sepah2 nie..

eh, Alisha nmpk cam dh tggi la..btul ke?
Falsya Falsya January 11, 2012
byknye mainan alisha..;)
fiza fiza January 11, 2012
Banyaknya harta karun alisha ☺☺

Biasalah tu intan, rumah klo ada budak memang tak bley nak kemas. Baru kemas dah bersepah balik..huhuhu...
Cik Rose Cute Cik Rose Cute January 11, 2012
hihihi...banyak betul harta karunnya...
Bui Junaidi Bui Junaidi January 11, 2012
BIASALAH BUDAK2..ANAK2 BUI PUN SAMA,KALAU MAIN HABIS BERSEPAH..KALAU DISURUH KEMAS,MESTI DIA ORG CAKAP LETIH..ADOYAIII..
Myra Jay Myra Jay January 11, 2012
Owhh cari buku princess ya, klau selagi tak jumpa selagi tu la mencari, kan ?
eB ezrin eB ezrin January 11, 2012
hik3. kena gengkan ngan aerish la maknanyer nuh. kitervtrus fensan ;p
zareliqa afiqa zareliqa afiqa January 11, 2012
Bersungguh2 alisha cari harta karun dia.hehe

Cousin iqa pun mcm tu.Dia sepahkan,pastu suruh kemas..slambe jek suruh kita tolong kemas skali.ngeee :D
Cikpuan rara Cikpuan rara January 11, 2012
rumah yg ada anak kecik standart lah cm ni kak.hehehe
Tihara Tihara January 11, 2012
alisha wat apa tu..mai tengok sini sat..cantik bulu mata dia lentik..besa besok tk payah beli mascara..save bajet :)
NoEn NoEn January 11, 2012
hehe..mmg standard budak tgk nk explore...same je ngan alya suka 'mengemas' :)
Puan Kutu Puan Kutu January 11, 2012
mmg standar budak2 nie suka sepahkan barang mainan,tp kita kena ajar dia kemaskan barang mainan dia semula.ini utk disiplinkan anak..:)

umur macam alisya nie ina boleh buat aktiviti mengemas bersama alisya.ajak alisya turut serta untuk mengemas..

macam aiman dia dah besar,klu main mmg dia kemas sendiri.bila kita marah2 bila dia dh mula nak sepahkan mainan,pandai je dia jawab.."nti aiman kemas la balik!" haha ibu terus terdiam..mainlah nak oi janji kemaskan balik lepas main..

msti ina dah ajar alisya kan?sibuk jugak sy nak bgtau.haha..
saffiya_aleesya @ echa saffiya_aleesya @ echa January 11, 2012
ermm takpe laa alisha tolong kat umah..tolong buat sepah hehehe
Jaa Jaa January 11, 2012
buku ni ker yg k.ja bg? itu ker harta karunnya?
Kotak Mancis Kotak Mancis January 11, 2012
banyaknya harta karun diaaaaaaa
Gen2Merah Gen2Merah January 11, 2012
selamat malam kak Intan... didik alisya baik2 ye.. ehehe
MaryaYusof MaryaYusof January 11, 2012
Samalah dgn rumah kita IntanBerlian... Kalau ade budak kecik mmg ssh nak ade rumah cantik & kemas... tp masa nilah waktu utk perkembangan minda die kan...so, biarkan sahaja... Kemas mana yg perlu ;)
delarocha delarocha January 11, 2012
nasib baik ibu nya rajin mengemas.. ahaksss
anisalya anisalya January 12, 2012
tak apalah. dia sorang je. mst bosan. kalau dah ada teman nanti dia carik bahan nak bergaduh pulak.
Ummi Iman Ummi Iman January 12, 2012
suka cermin ya? sama mcm iman. buat memek muka mcm2 depan cermin. baya2 ni mmg itulah kerjanya hehe
Ibu Lala Ibu Lala January 12, 2012
ha ha ha...jenuh mama nak kemas lepas ni...
Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY January 12, 2012
sama la mcm anak2 eija, kadang2 asben siap sorok bakul mainan dlm bilik, kuar kan mana2 yg patut jerk...
Izan Ishak Izan Ishak January 12, 2012
alisha, byknya harta karun dia.. takpe... nnti kalau dah pandai kemas kena tolong ibu sama ye!
wan nurul hezrina wan nurul hezrina January 12, 2012
ujung minggu nie nak g carikkan merah buku ceritalah=)lama nurul tak g beli buku2=)

nampaknya alisya suka buku lagi dr menan2