Adoiii.. kenapalah suka sangat panjat meja.....

Saya rasa dah banyak cerita Alisha suka memanjat dalam blog ni kan.. Tapi tu la, salah satu aktiviti yang alisha suka sangat buat sekarang.. adoiiii.. dia tak tahu yang saya ni risau kan dia.. Kalau atok & opah dia tahu ni, alamak sakitlah telinga saya dengar berleter... muahhaaha



Tengoklah tu, siap julurkan kaki lagi atas meja.. adoii


Nampak tak kerusi yang terbuka tu.. itulah kerusi yang dia gunakan untuk panjat meja..


Dia boleh pulak pergi main minyak VCO saya...ayoyooo.. ada je kerja dia nak buat..


Yang tak leh tahan tu, dia berani pergi sampai ke tepi meja.. Ini, kalu saya terlalai or tak perasan dia panjat.. naya saya ni... Rasa macam lepas ni saya nak ambik kerusi tu simpan semua, biar tak payah ada kerusi.. makan sambil berdiri... hahahhahhah

P/s : Nanti kalau alisha ada adik.. lagi penat saya nak melayan keletah alisha yang semakin hebat ni... ditambah pulak dengan adik dia... entah2 asyik menjerit je saya nanti..kih kih kih

{ 34 comments.. read them below or add one }

nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI January 20, 2012
jg bek2 dia sis..time cmtu buas sikit budak2..hikhik.
♥♥azatiesayang ♥♥ ♥♥azatiesayang ♥♥ January 20, 2012
salam ina.wah!bertaburan berlian disana sini yer..k.atie mintak 3 butir yer..nk sambut CNY xdak duit..hihi
Cantik blog!Biasa la,Alisha dlm proses pembelajaran...semua dia nk buat tanpa dia sedar membahayakn dirinya.
Ina kena rajin perhatikn dia ni...takut trleka,,,bahaya.
Emmmm..tahun ni ada tak 'adik' Alisha :D...gurau jer.
Marina Marina January 20, 2012
tinggi nye dia panjat...menjaga anak ni kena ada kesabaran yang tinggi kan?
ieda ieda January 20, 2012
hahahah tudia ..
dia main masak2 lah dikkk
mama jgn kacoooo ! .. ;)
Tina Othman Tina Othman January 20, 2012
uits, alisha nak dapat adik ke? budak2 mmg suka memanjat kan, habit kot
Falsya Falsya January 20, 2012
adoiiii..bahaya la alisha..dh xboleh nak lepas pandang dh nie..;)
Nini D.. Nini D.. January 20, 2012
kompem menjerit punye..kikiki
syawalsimpsons syawalsimpsons January 20, 2012
syawal dah tak main panjat meja makan sudah..sebok nak naik kat kerusi dier sendirik...tp kalo sofa masih lagi sampai sekarang...hobi baru syawal sekarang suka panjat ibu dier...guano...dah bising pon sama..kikikikikiki....kawan aku ada buat telangkupkan kerusi tu..tak da la dier dapat naik..tp alisha ni mmg aktif ni nnt besar macam aunty soya..akkakakakkakakkakak
ajumohit ajumohit January 20, 2012
wahhh rumah baru ye intan?? memang cantik sesuai dengan nicknama intan berlian!!!! alisha tu tgh nk survey tmpt makan dia tu hehehehe
~diAhOntHeblOg~ ~diAhOntHeblOg~ January 20, 2012
ni br btol...kite dlu panjat pokok..die panjat meja la..hahahaha
~izan~ ~izan~ January 20, 2012
puas la si ibu kejar anak.mmg tgh besar2 mcm ni boleh lelah dibuatnya.aktif hehe...
Mama Ema Mama Ema January 20, 2012
nasib baik meja kayu..huhuhu
Tihara Tihara January 20, 2012
la, ganas nye dia panjat meja plak dah..takpe2 ajar dia jd berani nt..tp jgn sampai terbiar dia sorang2 ats meja..bahaya :)
Izan Ishak Izan Ishak January 20, 2012
kak izan dulu masa si kembar dah pandai panjat meja cam alisha ni... semua kerusi makan kena letak jauh2 dari meja. amanlah sikit. takdelah dorg berdua nak panjat naik berjemaah. bukan apa risau terlepas ke bawah aje tu... jaga2 ye ina...
aKSARAfENDI aKSARAfENDI January 20, 2012
hebat ni..smpi ke atas meja da tu..org kta klo kcik2 aktif, bsar nnti msti bijak..
ZSqueenbee ZSqueenbee January 20, 2012
hahaha...jatuh nnti sayang main kt ats meja tu...

sme je mcm ank uncle sye sukee naik ats meja..tp skrg tidak lgi sbb aunty sye bli cicak tipu letak kt atas meja tu bg die takut..hahaha
Ms Fai Ms Fai January 20, 2012
msti la akak bertambah penat bila alisha dh ada adik nnti. alamatnye akak kena pasang microfon kt umh, x payah nk sakit2 tekak. hihi...
aimi aimi January 20, 2012
mkn kt bawah je..... xpyh letak kosi meja mkn dh pas nie =)
sue zainun sue zainun January 20, 2012
hihihi..dah ada adik nanti alisha la jaga..btw..moga2 ada rezki intan for this year :)
eB ezrin eB ezrin January 20, 2012
ekkekekekekekke
geng nga aed nih. suker pnjt2 :)
Gen2Merah Gen2Merah January 20, 2012
mama dan papa cepat2 lah buat adik utk alisha... jadi dorang boleh bermain di bawah meja plak.. xda lah nak panjat memanjat lagi.. ekekeke...

p/s: wahh, blog akak Intan dah tukar wajah ye.. header pun nampak nice.. baru jelas muka alisha ni comel macam mama nya.. ehehe
Mrs Lurve Mrs Lurve January 20, 2012
ini xboleh lalai sikit pun, bahaya nie. tp kot2la bila dh dapat adik nti, dh kurang dh aktiviti memanjat dia hehehehe
Puan Kutu Puan Kutu January 20, 2012
budak besar alisya nie mmg tggi semangat nak mencuba..memanjat tu satu proses dia belajar kan..cuma ibu alisya tak boleh leka langsung..kena sentiasa jaga la kan takut jatuh.

smbil tu bgtau kt alisya, hati2 nanti jatuh..klu panjat tggi2 tak boleh, bahaya..msti dia faham..

ada adk nti alisha dh independent kot,ibu jgn risau..alisya budak bijak.hehe..
fieda fieda January 20, 2012
amboi dak tecik ni...tu dia girl2 zaman sekarang..hehehe
deno deno January 20, 2012
budak kecik mmg suka memanjat!
Cik Rose Cute Cik Rose Cute January 20, 2012
Semasa anak cik rose yg sulong kakak...dia pun suka memanjat...pastu cik rose gan hubby simpan kerusi dalam bilik...kalau tak, tak sempat tengok...hihihi lagipun waktu tue...cik rose dalam pantang anak kedua...cik hubby pun tak larat nak layan waktu umur dia setahun lebih...
MaryaYusof MaryaYusof January 21, 2012
Mesti ade benda yg menarik perhatian die tu... minyak VCO tu ape IntanBerlian? suke betul tgk berlian bertaburan dlm blog ni... rs nak kutip letak kat tudung hehehe :)
anisalya anisalya January 21, 2012
mmg aktivit bdk2. ank2 sy bkn stkt meja. ada ruang antara sofa dgn dinding pun blh panjat. kat tgga siap blh main lompat2 lg dr atas ke bwh. kalau larang pun kejap je la dgrnya. lps tu buat semula. hakikatnya kalau ada anak lbh drpd srg mmg kita dok mejerit sana sini. nak tgk yg tu lagi yg ni lg. sy ms dlm pantang, anak2 tak nak dgn suami. nak tak nak layankan jugak la.
IntaNBerliaN IntaNBerliaN January 21, 2012
@♥♥azatiesayang ♥♥

w'salam kak tie.. haa tu la kak tie.. nk kne bg lbh perhatianlh dkt dia...

adik alisha ek.. hihii.. insyaAllah.. mg2 ada rezeki.. :-)
IntaNBerliaN IntaNBerliaN January 21, 2012
@Tina Othman

alisha lum dpt adik lg.. tgh usaha dptkn..hihii..

haa tu la pasal.. suka sgt pnjat kn..
IntaNBerliaN IntaNBerliaN January 21, 2012
@Gen2Merah

hihii.. tu la, arap2 bila ada adik nanti xdalah aktiviti pnjat2 ni..hehee

btw, thanks ye cikgu..hihii
IntaNBerliaN IntaNBerliaN January 21, 2012
@MaryaYusof

minyak vco tu virgin coconut oil.. sy amalkn minum vco.. actually sy ada mslh kelenja tiroid bgkak tp xdalh besar sgt pun..

hihii.. sy pun sk tgk berlian ni.. kredit utk eca yg tlg edit blog ni ;-)
misshannajr misshannajr January 21, 2012
sama dgn anak sedara sya..skrg dah besar sket asyik sebok turun naik tangga plak naik tingkat atas..mcm2 hal haha
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda January 22, 2012
owh..main panjat2 eh..

peliknye now coz Hannah makin suke main bwh meja lak.. pelik kn? hehe.. XP