UV tinggi bukan penentu dapat sambung kotrak dengan EXABYTES

UV tinggi yang saya maksudkan tu, bukanlah UV 4 angka tau.. tapi maksud saya, UV u all melebihi dari jumlah UV yang EXABYTES telah tetapkan... Senang cakap camni, untuk apply EXABYTES, UV minimum blog kita adalah 350 UV sehari.. Contohlah UV u all 500 UV sehari.. pertama kali apply, terus dapat tempek banner EXABYTES macam atas header blog saya ni.. Kontrak setiap kali apply EXABYTES hanya selama 3 bulan je tau.. Habis tempoh 3 bulan, u all kene apply lagi sekali untuk sambung kontrak kali kedua... Bila u all apply kali kedua, UV harian u all 500 UV sehari.. tetap jugak melebihi jumlah UV minima iaitu 350 UV sehari kan... Tapi bila u all apply, alih2 kene reject... Mesti u all akan terpinga2kan, kenapa kene reject sedangkan UV tinggi, lebih dari 350 UV...

Untuk pengetahuan u all, EXABYTES bukan setakat tengok UV blog u all je tau.. TAPI TENGOK JUGAK BERAPA JUMLAH KLIK YANG U ALL BAGI DEKAT MEREKA.. DENGAN KATA LAIN JUMLAH TRAFIK la tu kan... Saya tak pasti berapa jumlah klik minima yang EXABYTES nak setiap bulan.. tapi yang pastinya memang dia tengok jugak jumlah klik @ trafik dari blog u all ke mereka punya link... Saya tahu ni pun selepas baca entry kak Fieda awal tahun lepas.. 

Bila u all apply kali kedua, trafik u all tak menepati syarat yang mereka nak, mereka akan balas apply u all tu dengan tanya apa u all punya plan untuk tingkatkan lagi trafik u all yang low tu.. trafik ke tempat mereka yer.. bukan trafik yang masuk blog u all... Macam kak fieda tu, dia tak dapat sebab masa bulan Oct klik dia hanya 18, bulan nov klik dia 34 & bulan dec klik dia 40... Jumlah klik macam ni pun tak lepas.. so, u all agak2 sendirilah yer berapa klik yang EXABYTES nak... Itu bab macamana nak bagi kita dapat sambung kontrak dengan EXABYTES...

Sekarang kita masuk plak bab JUMLAH BAYARAN... Alhamdulillah, setakat ni saya tak pernah gagal lagi apply EXABYTES.. kami dah bekerjasama selama 7 kontrak.. dengan kata lain, dah setahun lebih la kan.. Permulaan saya apply EXABYTES, bayaran yang saya dapat adalah RM45 untuk tempoh 3 bulan.. sikit je berbanding orang lain yang starting rm50 ke atas.. Bila saya dah lama2 dengan EXABYTES ni, saya dah berani mintak naikkan harga.. Kiranya bila dia offer saya satu2 harga, saya terus bagitahu mintak dia upkan lagi harga untuk blog saya.. Ohya, ni bukan orang ajar yer.. saya sendiri yang mintak.. tak sangka plak dapat.. Btw, saya tak tahu bab2 mintak up kan harga ni dari awai apply dah boleh mintak up kan harga or tunggu dah lama kontrak baru mintak up kan harga.. macam saya ni, dah lama2 baru mintak sebab time tu baru tergerak hati nak mintak.. (",)

 JIKA NAK APPLY EXABYTES, KLIK SINI YER... Syarat2 pun ada tulis kat situ.

"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."
UV tinggi bukan penentu dapat sambung kotrak dengan EXABYTES

{ 17 comments.. read them below or add one }

mselim3 mselim3 March 20, 2014
Assalammualaikum...intanberlian,

Terima kasih info nie,.. mselim3 pun dah kontrak ke 2 dengan exabytes... alhamdulillah.. boleh lah.

Nice sharing.. rupa nyer exabytes tgk gak berapa klik kita sumbang kat dia , bukan kira traffik blog aje..

mselim3

nurizan ahmad nurizan ahmad March 20, 2014
Macamne nak bagi trafik banyak masuk blog..
AnonymousAnonymous March 20, 2014
Wahhh...tahniah sis..sy x layak lagi utk exabytes... :)
JunAina JunAina March 20, 2014
Akak ni masih bertatih Ina, buat entri sekali sehari pon merangakak nak siapkan...ehehee...
eima eima March 20, 2014
tips yg bgs bg yg apply ...
Fiza Rahman Fiza Rahman March 20, 2014
Klo apply x tau lepas ker tak.
tifaanvar tifaanvar March 20, 2014
saya berharap sngt dpt apply n tempek iklan exabyte ni diblog saya one day. Dh klik iklan exabyte ina tu.
Nur Madihah Nur Madihah March 20, 2014
baru tahu wujudnya exabytes ni :) Tq for sharing kak
Shida Radzuan Shida Radzuan March 21, 2014
shida kali ke2 reject kali ke3 ok kali ke4 ok hehee now bterusan hehee :)
Maria Firdz Maria Firdz March 21, 2014
Dok stdy gak bab iklan exabytes ni... Terima ksh ats pncerahan...
jaakechik jaakechik March 21, 2014
haa'aa betul la exabytes ni pun susah gak nak paham dia.. nasib baik jaa dpt lagi buat income dgn dia...
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ March 22, 2014
salam k.ina..

oo..sama mcm win2 situation jgk la kan..
alhamdulillah..murah rezeki akak dgn exabytes ni..
ayut ayut March 23, 2014
Ayut pon xde iklan ni..ayut xkonsisten...mgkn ssh dh
shahdiana shahdiana March 24, 2014
mungkin yana tak cukup usaha lagi kot untuk apply exabytes ni..btw tahniah ina...rezeki mencurah2...
Mimie Mimie March 24, 2014
Hehehe...dh tau...
Unknown Unknown March 30, 2014
Jijah 1x je pernah buat..pastu mls nk renew balik..heee
QasehnyaRania QasehnyaRania April 04, 2014
tahniah.
smga kontrak ni berpanjangan kan

baru ni ada email pasai payment tu kan ghopenya dorng bank in terus ke akaun.