Finally saya terleka juga

Hari ni dah hari ke 5 Aqilah FREE DIAPERS... Harini ada 1 cite, akhirnya saya terleka jugak bab poo poo Aqilah...!! Aqilah dah buyak kat tepi meja.. Actually tadi selepas saya bagi Aqilah buang air kecil, kami  keluarla dekat ruang tamu kan... Time tu Alisha tengah duduk atas basikal, my dear tengah main hp, saya tengah mengadap komputer... Nampak tak, semua orang tengah ralik masa ni...

Tiba2 Aqilah datang dekat saya sambil tunjuk seluar yang dia pakai sambil keluarkan suara macam orang takut.. My dear cakap "Aqilah berak ke?".. Terus saya terpandang najis dekat kaki Aqilah... rupa2nya Aqilah dah terbuyak, najis terjatuh dari seluar ke atas lantai.. So, Aqilah rasa macam takutlah sebab tiba2 dia rasa ada sesuatu dalam seluar dia... hahhah.. Time ni sempat lagi saya & my dear gelak...

Saya pun cepat2 bersihkan Aqilah, bagi mandi bagai.. pastu "kurung" Aqilah dalam bilik dengan my dear & Alisha sementara saya bersihkan tempat buyak Aqilah tu... Bila dah siap semua, saya jenguk Aqilah dalam bilik.. Aqilah dah selamat dipakaikan pampers oleh Abah dia... Nampaknya Aqilah sampai pukul 2 petang je la tanpa pampers hari ni.. takpala, dah my dear yang siapkan Aqilah. kalau saya yang siapkan, saya bagi pakai seluar je.. Esok sambung semula free diapers yer Aqilah.. (",)


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."
Finally saya terleka juga

{ 18 comments.. read them below or add one }

☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ March 25, 2014
salam k.ina..
hehe..cabaran tu..
chaiyok2 :)
Sheila Salim Sheila Salim March 25, 2014
Assalamualaikum kak. hahaha takpelah. slow2 training Aqilah. hehee
Mimie Mimie March 25, 2014
Hahaha...dia tkut kot kak ina mth sebab dah terbuyak..
syawalsimpsons syawalsimpsons March 25, 2014
ok la tu at least ada nampak hasil yang ina ajar aqilah free diapers...
syawalsimpsons syawalsimpsons March 25, 2014
ok la tu at least ada nampak hasil yang ina ajar aqilah free diapers...
zachflazz zachflazz March 25, 2014
alhamdulillaah your dear tampaknya lincah dan cekatan ya Intan...
tepat sebagai abah untuk anak-anak.
saya turut berbahgia.
mila mila March 25, 2014
hehe.....mcm comel je dia takut2 nk gtau tu...
PetakBunga PetakBunga March 25, 2014
ajar2..lama2 biasalah tu.
tak pe sekali sekala mak tolong basuh lantai sekali..
Ann Ishak Ann Ishak March 25, 2014
tak kecik lagi ke untuk aqilah free diapers
IntaNBerliaN IntaNBerliaN March 25, 2014
@Ann Ishak

bagi saya kecik lagi la.. tp di entry sebelum2 ni saya dah tulis sebab kenapa saya ajar aqilah free diapers..

Aqilah yg dah xnak pakai pampers.. saya pun taknaklah paksa dia pakai jugak sampai meraung2 kene paksa kan.. tak bagus plak rasa paksa anak.. so, jalan penyelsaian, dari saya memaksa, lebih baik saya cari inisiatif buat apa yg dia nak tu.. dgn cara free diapers :-)

http://ihaveasweetsmile.blogspot.com/search/label/free%20diapers%20Aqilah
ecadwinkyasha ecadwinkyasha March 26, 2014
tengah dok bayangkan muka aqilah masa tu.....mesti comel..ada amik gmbr x?..hehehe
Maria Firdz Maria Firdz March 27, 2014
satu kejayaan dah tu free diaper sikala usia sebegitu...
lynndamya lynndamya March 28, 2014
Hahaha ala comelnya dia, takut2 ye nak cakap..hehe :D
Unknown Unknown March 30, 2014
Aqilah.. chaiyok2... t leh ajar adik kimi free diapers usia aqilah ni...
QasehnyaRania QasehnyaRania March 31, 2014
cabaran sedang bermula.
Fiza Rahman Fiza Rahman March 31, 2014
Hehehe...biasalah tu ina. Cabaran dalam nak free diapers kan anak.
shahdiana shahdiana March 31, 2014
hahaha..perkara macam ni biasa terjadi bila nak free diapers kan anak-anak kan...hihihih..comel je aqilah buyak dalam sluar ye...
Puan Kutu Puan Kutu April 03, 2014
dalam proses belajar lagi,nti2 ok la tu