Saiz perut ketika kandungan 4 bulan

Opsttt nak bagitahu awal2 ni, entry ni takda gambar yer.. bukan pe, saya yang duk ambik gambar anak2, gambar saya takda orang ambik.. hahahha... Seperti mengandung anak pertama & kedua, perut saya memang jenis kecik.. Bayanglah, ketika mengandungkan Alisha dulu, saya mengandung time tu dah 6 bulan, beria la my dear ni bagitahu dekat jiran MIL yang saya dah mengandung, boleh pulak dia tak percaya....

Masa balik rumah MIL baru ni, MIL saya tanya yang saya dah mengandung berapa bulan.. saya cakaplah 4 bulan lebih... MIL saya cakap, "Perut tak nampak pun, sebab perut ina kulit nipis, tu yang kecik.." Ok, saya tak paham kulit nipis tu camne yer.. tapi memang dari dulu orang duk cakap pasal kulit tebal kulit nipis ni.. cuma saya tak tahu nipis & tebal yang dimaksudkan tu camne... Actually, mereka2 yang jumpa saya secara live ni, ramai je lagi yang tak tahu saya mengandung.. saya pergi beli baju pun, saya bagitahu orang yang jual baju tu yang saya mengandung, boleh pulak dia buat terkejut bulat bijik mata.. banyak kali confirmkan dengan saya takut dia tersilap dengar.. hihii.. Comel je aksi adik tu..  

Eh, tengah2 taip entry ni kan, saya terpikir.. adakah disebabkan kulit perut saya yang nipis ni, yang membuatkan saya boleh dapat perut yang kembali flat selepas bersalin ek... Alhamdulillah sebab selama ni, selepas bersalin, saya tak ada masalah perut buncit or perut menggelebeh or perut yang ada strechmark.. Eh, jangan salah paham.. takla lepas bersalin keluar je anak terus kempis... maksud saya, 2 3 bulan lepas bersalin la... Maybe ni kelebihan orang yang ketika mengandung perut dia kecik agaknyakan...

Ohya, perut saya jenis kecik kan.. so, bila lahirnya anak2 saya sebelum2 ni, kecik molek je berat dorang tu u all.. Alisha 2.6kg, Aqilah 2.65kg... hihi.. Haaa tau tak baru ni MIL saya cakap apa... "Time ni, kalau nak beranak.. beranak je berapa ramai pun.. nanti sampai masa dia berhentila...".. hahahha... Ayat MIL, lebih kurang macam tu la maksudnya.. So, saya terus jawab... "Haa memang mak, tu antara doa ina la tu... tiap2 2 tahun sekali nak beranak.. nanti tahun 2016, pastu 2018 pastu 2020.. minimum 4 orang.."... MIL & adik ipar gelak je.. hahhahah.. InsyaAllah.. Jika dimurahkan rezeki anak untuk saya.. Memang niat saya or doa saya dari zaman anak dara lagi nak anak ramai @ 4 paling minimum.. Siapa yang kenal saya mesti tahu yang saya selalu cakap nak anak ramai... Moga Tuhan murahkan jugak rezeki anak untuk kawan2 saya yang sedang berusaha untuk dapatkan anak.. tak kiralah samada untuk anak pertama or anak yang keberapa sekali pun...


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."
Saiz perut ketika kandungan 4 bulan

{ 22 comments.. read them below or add one }

mila mila March 24, 2014
sy pon kalo pk mmg best anak rmi, tp untuk zmn skrg ni mmg sy n hubby xsmpt nk buat ank rmi2...dgn kos skrg ni..mcm hape je hihi
mama lynn mama lynn March 24, 2014
mudah2an doa ina dimakbulkan oleh Nya
shahdiana shahdiana March 24, 2014
amin..semoga termakbul hendaknya doa ina tu...yana rasa yana jenis perut tebal kot ina..perut yana memang besar kalau mengandung..bab gambar yana pun takde ambik gambar masa mengandung...hehehe..tetiba dah teringin pulak bila ina cakap pasal mengandung ni....
eima eima March 24, 2014
perut ko cam aku la ni .. org tak prasan even dah 8-9 bulan dah tu ...
zaman alisha lagi la dlm dok boyot ni pun dpt duit raya waktu marhaban ..kami raya kat johor time tu .. hahaha

diorg tak prasan aku ngandung ... lg pun bdn aku kecik .. skrg ni pun masih dpt duit ry wlupun anak dh 2 ..depa kate tu adek2 ai .. hahaha

tu la kelebihan org kulit nipis ..
semoga dipermudahkan semuanye ...

parcel shawl sampai TQ
SNM SNM March 24, 2014
Take care mommy (^^,)
Sheila Salim Sheila Salim March 24, 2014
Assalamualaikum kak intan.. semoga dipermudahkan urusan bersalin nanti.. sheila pun bercita-cita nak anak ramai. hehee ~~~
Sheila Salim Sheila Salim March 24, 2014
selamat pagi, singgah sambil menabung sini ~~~
syawalsimpsons syawalsimpsons March 24, 2014
ina pon macam sue, jenis perut kecik jugak..bila dah jangkau 6 bulan baru nampak...waktu semua macam terkejut..bila pregnant bagai..hahhahahha
lizz lizz March 24, 2014
saya time ngandung gemuk segala..tapi perut kecik jugek..sara n uwais 26 sara 2.2 sebab tak cukup bulan...saya perut memang tak nampak sangat org semua ingat saya gemuk jek hehe...Ina sama la kitew nak anak ramai jugek ingat nak ngandung jugek..best ooo anka ramai meriahkan ina...
ecah khalili ecah khalili March 24, 2014
ecah sekarang dah nak masuk 6 bulan tapi semua orang ckap kecik sangat perut..mak pon ckap perut nipis..tapi kecik2 perut ni,baby punye tendangan bukan maen lagi aktifnya..haha
Mimie Mimie March 24, 2014
Aah kak ina kalo jenis kulit nipis.memang pregnant xnmpk perut..tp kalo jenis kulit tebal memg dh nmpk
Rizziela Rizziela March 24, 2014
saya pun teringin nak anak ramai..tp keadaan tidak mengizinkan sebab dah 2x czer..ada chance 1x ajer lg
Maria Firdz Maria Firdz March 24, 2014
Sama la kita kak ina.. Suka anak ramai... Walaupun kerja dan cuti terhad, itu bkn pnghalang nk tmbh ank... Sy plan selang 3 thun seorg... Itulah..doa2 kn juga utk kengkwn yg masih x dpt ank...sbb doa ibu mngdung insha Allah, mudh Allah perkenankn... Sy pun jnis perut kecik.. Alhamdulillah..kmbli ke bntuk asal juga lpas bersalin... Ank pun kecik2 je... 2.62 dab 2.92 je... Ok la tu kn kecik... Bior bam2 kt luar...mcam alisya dan aqilah...
eija_sweetmama eija_sweetmama March 24, 2014
untungla perut kecik, x pyh susah2 nak diet lpd bersalin..hehe
Fiza Rahman Fiza Rahman March 24, 2014
Saya plak jenis perut besar. Org tgk pon mcm ngandung anak kembar. Baby kluar pon besar. YG 1st 3.3kg, 2nd 3.2kg & 3rd ni 2.8kg. Alhamdulillah...even badan petite, bersalin semua normal dan senang plak tu ☺

Bila tgk gambar baby ni rasa mcm nak baby lagi jer...hehehe...
NoEn NoEn March 25, 2014
wah...ina pun mengandung juga ya..dh 4bln...mmg ketinggalan la ai ni..br tahu...nway tahniah ya
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ March 25, 2014
salam k.ina..
eheh..mak cma ckp, cma jenis pewot tebai..
mmg hard core jgk la nk slimkan balik..

samela.cma pun target nk anak 4 org je..
insyaaLLah..
amin..mendoakan buat meeka jgk
Masya Masya March 25, 2014
amin.. insyaallah mohga allah makbulkan niat ina.. sy pun x pernah hadkan anak nak berapa org hihihi... tp sy bersyukur allah bg bnyk rezeki kat tempat lain... dah syukur jgk dah ada ank bujang sorang hihihihi...
tifa anvar tifa anvar March 27, 2014
saya pn target ank 4org 2llki n 2perempuan. Ank skrang baru 3org. 1kuota msh kosong lg. Blh cubalah. InsyaAllah
Unknown Unknown March 30, 2014
Jijah org xsangka perut kecik ank kemain besar.. huhuhu sbb perit jijah padat kak jijah jenis kecik n rendah..

Inshaallah ada rezeki akak dpt ank seperti yg akak impikan
Puan Kutu Puan Kutu April 03, 2014
ina mmg jenis kcik orgnya,nk gemuk pun sikit punya ssh,mmg sng la perut nak kempis.hehe..

pasal perut tebal n nipis tu takde pulak doc cakap,tp org tua2 selalu kata camtu

semoga ina dimurahkan rezeki dengan ramai anak

skuterlady.blogspot.my skuterlady.blogspot.my April 04, 2014
anak mak angkat saya pun masa mengandung dulu payah nak nampak perutnya.padahal dah cecah 6 - 7 bulan masa tu...