Tuhan menguji sebab Tuhan sayang kita..

Alhamdulillah, sebelum ni saya kan dah bagitahu yang adik saya semakin ok sekarang tapi masih belum boleh berjalan betoi macam kita lagi la kan... Selama ni setiap hari Isnin, Rabu & Jumaat, abah saya akan bawak adik saya pergi FISIO dekat yayasan.. tapi tadi abah saya telefon yang abah saya dah kena tukar tempat kerja di Sungai besi berkuatkuasa 01/05 nanti.. Pastu abah saya ada jugak terlepas cakap yang dia risau macamana dengan adik saya nanti.. siapa yang akan hantar dia ke yayasan untuk FISIO 3 kali seminggu tu... siapa yang nak angkat adik saya masuk kereta.. adik ipar saya mana laratkan.. Sampai abah saya cakap, nak kene cari orang yang boleh tolong angkat letak dalam kereta, bagi duit upah pun takpa... Ya Allah YA Tuhanku.. sedihnya saya u all...

Nanti mak saya dekat kampung duduk sorang2.. mak pun tak bolehla ikut abah sebab mak saya kerja kan.. Mak saya pun tengah susah hati jugak tu u all.. yela, mak mana biasa duduk sorang2 camgitu kan.. ni kalau ikutkan 3 tahun lebih abah saya duduk sungai besi sebelum pencen... Saya pikir jugak nanti camna dengan mak, macamana mak nak pergi melawat adik saya yang lelaki tu... mak saya bukan fasih sangat bab2 jalan ni.. Adik saya yang perempuan masih belajar dekat selangor, saya pulak dekat sungai petani, adik lelaki yela dekat ipoh, tapi adik pun tak sihatkan.. so, mak saya sorang2 dekat rumah... kalau kami anak2 ni dekat2, bolehlah setiap minggu balik jenguk mak ke kan.. dah kami pun jauh...

Ishhh tiba2 jadi runsing pikir pasal mak sorang2, pikir pasal adik saya tu nanti camne pulak dengan FISIO dia.. dia baru nak semakin baik, tak bolehlah stopkan, nanti jadi asal semula... Saya sebagai anak pun runsing macam ni, abah saya yang kene tanggung segalanya.. lebih lagi la kan u all.. mesti abah saya runsing jugak kan.. Apa2 pun saya harap akan ada penyelesaian yang terbaik, yang paling penting berkaitan siapa yang nak hantar adik saya pergi fisio & sape yang nak angkat adik saya masuk kereta.. Sedih sebenarnya u all, kan saya pernah cakap selama ni abah saya yang banyak bantu adik saya.. ni abah saya akan pindah sungai besi.. so... emmmmm


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."
Tuhan menguji sebab Tuhan sayang kita..

{ 17 comments.. read them below or add one }

Myra Jay Myra Jay April 09, 2014
InsyaALlah mudah2an ada penyelesaian nya ye, ksian plak Ina, Abah Ina Mak Ina dok runsing psl perkara ni
Joanna Yunus Joanna Yunus April 09, 2014
Semoga semuanya dipermudahkan ...
nasa mulia nasa mulia April 09, 2014
betul tu, kena redha dan sabar atas semua dugaan sebab ada ganjaran yang menanti bagi yang sabar.
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ April 09, 2014
salam k.ina..

ya allah.. semoga ada penyelesaian dan dipermudahkan segalanya,,
amin...
Ayu Zan Ayu Zan April 09, 2014
abah keje ape kak? cube try orang/sedara dkat2. bole mtk tlg...
Tihara Tihara April 09, 2014
Ya Allah berat bahu memikul,
perancangan Allah yang terbaik, moga ada jalannya nanti, sabar yea ina
lynn kamarul lynn kamarul April 09, 2014
byk2 bsabar ina. mungkin ada hikmah Allah bg ujian ni. jauh gak tu kan Ipoh -sg besi.. xpe la nnt ina bincang ngan keluarga baik2 ye cari penyelesaian. In shaa Allah DIA kan ada...
Mimi Azirah Mimi Azirah April 09, 2014
sy pulak yg jd pening memikirkan kak ina..in shaa Allah ada penyelesaian
Maria Firdz Maria Firdz April 09, 2014
Ya.. Sbb syglah Allah uji kita...
Hati Ema Hati Ema April 10, 2014
ermmmmm....... mmg pening kan.... InsyaAllah ada jalannya... mungkin ada teman rapat yg boleh bantu....
Nora Karim Nora Karim April 14, 2014
Allahuakbar.... Moga Allah bagi jalan keluar buat ina dan family... sedih pula baca ni... :(
azizah :) azizah :) April 15, 2014
Sabarlah... Allah nk uji dgn ujian begini.. moga ada jln pyelesaian nnti
IntaNBerliaN IntaNBerliaN April 16, 2014
@Ayu Zan

keje polis, tu yg berpindah randah camgini je dari dulu
lynndamya lynndamya April 16, 2014
benda mcm ni memang tak boleh nak elak...sy pun kdg2 pening dan risau psl family..tp berdoa je lah..klw perlu diupah org utk bawa adik akak, maybe boleh dipertimbangkan, sbb maybe tu je caranya..doakan mak selamat sorg2 kat rumah..harap semuanya okay kak, aminnn insyaAllah :)
Fiza Rahman Fiza Rahman April 22, 2014
Sedih juga bila baca ni ina. Sabar yer. Smoga urusan berjalan dgn lancar dan dipermudahkan olehNYA.