Mee UDANG LAUT Pulau Sayak yang sedap & murah..!!

Sejak2 mengandung ni, tekak asyik duk ketagih nak makan udang je... Rasa macam sedap sungguh udang ni, kalau boleh hari2 nak telan.. hahah.. Tu yang sekarang ni, kalau keluar je ajak my dear makan mee udang atau pun char kuew teow.. Bila dah selalu makan ni, barulah saya tahu yang anak bertuah saya 2 orang tu pun duk suka kan udang... Pendek kata, kalau keluar makan, saya yang mengidam tapi yang makan banyak anak2.. Biasalahkan kita ibu2 ni, apa2 pun, mesti nak bagi anak jugak, kita dapat rasa sikit pun jadi lah...


Minggu lepas kami pergi makan mee udang dekat pulau Sayak.. Nama kedai tu, USOP MEE UDANG LAUT PULAU SAYAK... Kuah mee udang dia tu, rasanya dia dah masak siap2 kot.. just tambah udang bila kita order... Ada 3 jenis mee udang, Mee udang biasa, mee udang special, mee udang double special


Saya yang tamak haloba ni, mestilah ambik yang double special kan.. ahhah... Ohya, mee udang biasa @ 100 gram udang rm8, mee udang special @ 200 gram udang rm11 & mee udang double special @ 300 gram udang rm15.. 


Ini gambar udang yang double special saya punya.. lepas asing dari mee.. ada lebih kurang 5 ekor.. besau2..


Ni pulak mee udang special my dear punya.. ada 3 ekor udang... Kalau sebelum ni saya pernah cakap yang saya lebih suka mee udang yang dekat Sungai Petani ni kan, alaa saya ada buat entry sebelum ni, malas nak bagi link semula... tapi hari sabtu baru ni kami pergi makan kebetulan family saya datang, rasa dia dah kurang umphhh + harga dekat restoran tu standard la kan, kalau tak 3 angka.. So, saya kecewa sikit dengan rasa dia baru ni, next time saya akan ajak family saya pergi Pulau Sayak ni pulak, walaupun kedai dia kedai biasa tapi its more better sebab rasa dia lebih sedap + udang lebih banyak + lebih besar + lebih murah...


Inilah tong yang berisi dengan udang tu haa.. Bila kita order, dorang ambik timbanglah udang... Ohya, bertong2 tau udang dorang ni.. yela, dah bisnes pun dari pukul 9 pagi hingga 12 malam... Ishhh lain kali nak ajak my dear pergi lagi la... udang oo udang... saya tengah gian nak makan kamu sekarang ni.... haihhh


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."

{ 18 comments.. read them below or add one }

Cho Zila Cho Zila April 07, 2014
alamak tengokpon dah terliur.. isyh rasa teringin nak makan tapi kat sini punyalah payah nak dapat..
- AZIE - - AZIE - April 07, 2014
org kata kalo mengidam seafood ni anak lelaki ina...amin..insyAllah..
Syeeda Syeeda April 07, 2014
lama tak makan mee udang pak usop ni..
PERMATABIRU PERMATABIRU April 07, 2014
kaka saya pun selalu cerita ttg mee udang pulau sayak nie..belum berkesempatan utk kesana
Maria Firdz Maria Firdz April 07, 2014
Petanda positif tu klu suka mkn mknn laut... Maybe baby boy la tu.. Insha Allah...
Sheila Salim Sheila Salim April 07, 2014
Assalamualaikum kak, alaaa terliur pula ni T_______T"
Fiza Rahman Fiza Rahman April 07, 2014
Sedapnya. Terliur nengok.
Rizziela Rizziela April 08, 2014
nak alamat..teringin nak makan mee udang besar & sedap
mama lynn mama lynn April 08, 2014
fav anak2.... udang tp x dpt nak beli selalu. almaklum je mahal skit kan ...
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ April 09, 2014
salam k.ina..

aduhai... tergoda tgk udang tu.. besarnya! mmg puas mkn kalo mcm ni..
cma pun antu udang..hihi...
QasehnyaRania QasehnyaRania April 09, 2014
udang my peberet juga.
sgt suka udang galah hihi
boleh la pi kalau balik utara.
in shaa Allah
Unknown Unknown April 15, 2014
Adoiii sedapnya udang dia tu... terliur oi kak..
Lynn Damya Lynn Damya April 16, 2014
arghh...tensionnya saya! dh lama xmakan udang nih !! grrrr~ hahaha
lannsintok lannsintok March 14, 2015
hampeh..p kemarin ..oder mkn x sdp langsung...
Unknown Unknown September 21, 2015
Kedai ats sikit pd kedai usop tu sedap...gerenti tak tipu..mee goreng pun..perghhhh..sedap
Unknown Unknown December 23, 2015
Dulu mkn sdap udang besaq2 n pnuh pinggan tp sekarang ni kuah pun da xdak rasa n udang pun x fresh n kecik2 ja...last time raya thn ni p mmg kcewa sngt
Unknown Unknown December 23, 2015
Dulu mkn sdap udang besaq2 n pnuh pinggan tp sekarang ni kuah pun da xdak rasa n udang pun x fresh n kecik2 ja...last time raya thn ni p mmg kcewa sngt