Adik saya dah boleh melangkah

Alhamdulillah Alhamdulillah Alhamdulillah.. Syukur kepada Tuhan atas segala ujian yang telah DIA berikan.. Semalam abah saya telefon, abah cakap ketika adik saya buat fisoterapi semalam, ADIK SAYA DAH BERJAYA MELANGKAH 10 TAPAK.. ALHAMDULILLAH SYUKUR KEPADA TUHAN...


Tapinya adik saya melangkah tu dengan bantuan la u all... Guna tongkat yang lebih kurang macam dalam gambar atas tu... Abah saya cakap, bila adik saya mampu melangkah, ini maknanya dia masih boleh berjalan.. Ya Allah Ya Tuhanku... Besarnya kekuasaan Tuhan... Tak sangka adik saya mampu jadi seperti sekarang... Kalau tengokkan keadaan dia ketika kemalangan tu, ibaratnya kami hanya perlu kuatkan semangat.. kene redha jika kami kehilangan adik saya.. Lebih2 lagi di dalam icu hari tu, adik saya ditempatkan di dalam bilik khas.. kiranya, kalau dalam wad ICU tu, adik saya yang paling kritikal la time tu...

Tapi ini semua kuasa Tuhan.. Kita sebagai hambaNYA jangan sesekali berhenti berdoa.. Doa itu adalah senjata kita.. Dengan perkembangan adik saya yang dah boleh bercakap, dah boleh melangkah.. InsyaAllah tak lama lagi pasti boleh berjalan.. InsyaAllah...


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."

{ 39 comments.. read them below or add one }

Ayu sukatiakula Ayu sukatiakula April 01, 2014
syukur alhamdulillah.. hebatnya kuasa Allah kan. semoga adik IntanBerlian akan bertambah sihat & kuat
NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra April 01, 2014
Alhamdulillah...syukur n hepi dgr perkembangan adik akak...;-)
msredcheesecake msredcheesecake April 01, 2014
besarnya anugerah Allah...syukur... semuga terus tabah hadapi ujian
lynn kamarul lynn kamarul April 01, 2014
ina.. lynn doakan adik ina cepat sembuh seperti dulu. jgn pernah putus harapan ye... bg sokongan pada dia ...
permatabiru permatabiru April 01, 2014
alhamdulillah..berkat doa dr yang tersayang..moga dia cepat sembuh..
Maria Firdz Maria Firdz April 01, 2014
Alhamdulillah... tumpng gmbira dgn perkmbgn dia...
Shima Salleh Shima Salleh April 01, 2014
syukur alhamdulillah :)
Teruskan usaha ye dik hihihi...

Lama tak jengah hihihihi...
Blog shima pun tak berupdate lagi :)
Nieyxzha Hassan Nieyxzha Hassan April 01, 2014
alhamdulillah... blog tukar baju lg? hehe
JunAina JunAina April 01, 2014
Alhamdulillah...akak pun gembira dengar berita ni Ina. Dorongan keluarga semangat keluarga sentiasa ada bersamanya paling penting kasih sayang keluarga buat dia.
Masya Masya April 01, 2014
satu perkembangan yg baik.. alhamdulillah...
Rai Ourkizuna Rai Ourkizuna April 01, 2014
alhamdulillah.. berkat doa dan semangat dari ahli keluarga.. kata kata positif mmg banyak membantu dalam mempercepatkan proses penyembuhan..
careno careno April 01, 2014
saat mcm ni... abah lah org yg paling happy semestinya kannn... tiap hari die tgk perkembangan adik...
Sheila Salim Sheila Salim April 01, 2014
Assalamualaikum kak intan, alhamdullilah syukur. ada peningkatan tu~~~
Rizziela Rizziela April 01, 2014
Alhamdullilah.s.atu peningkatan yg memberangsangkan..kena ada yg bagi semangat utk dia terus berdiri seperti dulu
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI April 01, 2014
alhamdulillah.. prubhn postif..
misz sheyla misz sheyla April 01, 2014
Alhamdulillah....dah semakin sembuh, dapat selangkah 2 pun jadi la...baru2 lagi kan...
Nasuha Puteri Nass Nasuha Puteri Nass April 01, 2014
Assalamualaikum...syukur Alhamdulillah...
shahdiana shahdiana April 01, 2014
alhamdulilah ina...syukur nazren tunjukkan semangat yang kuat untuk sembuh..harap dia cepat sembuh & boleh kembali bekerja...
Zee Suhaini Zee Suhaini April 01, 2014
alhamdulillah kak..
progress makin bagus, kesihatan pon makin baik..moga cepat sembuh..
QasehnyaRania QasehnyaRania April 01, 2014
alhamdulillah.
smga yin terus kuat semangat utk berusaha utk melangkah dan terus melangkah.semoga dipermudahkan buatnya amiin
Sweetmama Sweetmama April 01, 2014
Syukur alhamdullillah, satu perkembangan yang sgt positif..
tifa anvar tifa anvar April 01, 2014
alhamdulillah... sesungguhnya Allah hanya akan menguji hambanya yang kuat semangat sahaja. dapat bayangkn betapa kuatnya semangat adik ina tu. semoga Allah permudahkan segalanya
sueada sueada April 01, 2014
arwah mak saya pun guna tongkat yang nie.
Affy Afiqah Affy Afiqah April 02, 2014
ika nak jemput join GA ika, harap sudi join :)
http://haneulafiqah.blogspot.com/2014/04/grand-opening-giveaway-by-haneulafiqah.html
Mrs Velentine Mrs Velentine April 02, 2014
alhamdulillah semoga adik kak ina boleh berjalan semula mcm dulu.amin
Hati Ema Hati Ema April 02, 2014
Alhamdulillah.. syukur sgt.....
lynndamya lynndamya April 02, 2014
Salam kak...ya Allah syukur Alhamdulillah...rasa terharu jgk bila bace dia dh boleh melangkah mcm tu...siapa sangka Kuasa Tuhan kan :)
terharu sbb sy ade juga bace kisah adik akak kat blog akak ni...akhirnya doa2 semua Alhamdulillah termakbul..
Amanda Suria Amanda Suria April 02, 2014
Alhamdulillah....semuanya kuasa allah dik...akak dulu pun macam ni...bertatih balik lepas bangun dari koma....yang penting kita kena bagi semangat kat dia...akak yakin dia pun kuat semangat tu...
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ April 02, 2014
salam k.ina..

alhamdulillah..
semoga adik k.ina kembali sihat spt sedia kala..
Budak Kampung Budak Kampung April 02, 2014
xpe kak..iman phm mcm mana.sebab kwn iman sebijik mcm adik akak. skrg tempurung kepala dia bru dapat. perngai dia dah jdik budak2 tapi dia still kenal lagi. ayhnya siap buat bantuan dia nk belajar berjalan sendirik dekat luar rumah. apa pun, sokong dri family members paling pentig. dan benda yg sm pon jdik dkt kwn sy ni. sepupu dia sndrik yg dulu rpt waktu sekolah lgsg xpenh jenguk dia. sedgkan kwn sy ni rindu2 nya dekt dia.
Amy J Amy J April 03, 2014
alhamdulillah syukur :)
Amy J Amy J April 03, 2014
alhamdulillah syukur :)
Puan Kutu Puan Kutu April 03, 2014
Alhamdulillah ina.happy mendenarnya..semoga cpt boleh jalann rajin2 excercise
azizah :) azizah :) April 15, 2014
Alhamdulillah kak.. perkembangan yg baik