Tote bag Alfio Raldo Young Fashionable

Seminggu dua ni banyak betoi duit saya habis... Ni la masalahnya bila dah ada akaun maybank yang boleh online ni haaa... Ni la masalahnya bila dah terjebak dengan shopping online... inilah masalahnya bila duit ada dalam akaun yang boleh online tu haa.. Masa order tu seronok sangat tak ingat dunia... tapi bila tengok duit makin sikit, mulalah rasa menyesal, bersalah bagai.. Tak boleh jadi ni, kene "kunci" nafsu shopping ni haa buat sementara waktu.. (^_^) 


Ohya, walaupun camtu, setiap barang yang saya beli, semuanya atas keizinan my dear tau, saya kalau beli apa2 pun mesti bagitahu my dear walaupun guna duit sendiri.. Kalau tak dapat keizinan, saya tak beli la... dapat izin baru beli.. Baru2 ni saya beli bag plak, tote bag.. Saya memang dah lama nak beli bag, tapi tak jumpa yang berkenan... bab bag @ handbag ni pun satu jugak... Saya cukup berkenan dengan handbag... Pantang nampak offer, tapi bukan beli pun, tengok je la.. hihii... Setiap tahun saya akan beli satu handbag.. Biasanya saya beli time offer la... yang harga 2 3 ratus, bukan ke time offer tu, kadang2 boleh jadi sampai kurang dari seratus or seratus lebih je... tapi seboleh mungkin saya akan cari handbag yang after less tak sampai seratus.. ahhaha... Eh jap, tahun lepas saya tak beli, sebab mak saya dah belikan... seronok kalau ada orang belanja camgini.. hihi


Time saya duk online FACEBOOK baru ni, terpandanglah dekat bahagian sponsored tu ada bag murah.. terus saya klik link tu... Saya berkenan macam bag dekat atas tu.. Sebelum beli tu saya survey dulu, website online yang lain2 macam zalora, lazada & apa lagi ntah.. yang the best price RM79 after offer, harga asal dia tulis RM249, ntah betoi ntah tak, saya tak tahu la kan.. Dekat zalora harga dia seratus lebih... Dekat lazada harga RM70 tapi kalau tambah pos jadi rm85... Saya beli tote bag ni dekat RAKUTEN ONLINE SHOPPING..


TOTE BAG ALFIO RALDO YOUNG FASHIONABLE ni, kira macam kita beli bag yang besau tu, dapat free sling bag & bag duit syiling yang tergantung dekat bag besar tu haa... kalau saya tak nak bawak bag yang besau tu, saya boleh bawak je sling bag tu... tak ke bagus tu.. memudahkan kerja saya... tak payah keluar duit banyak2, 3 in 1... Material bag ni saya tak pasti apa, tapi saya suka lah material ni... bagi saya material dia tu lebih "tahan lasak".. bukan apa, sebab handbag saya sebelum2 ni, kulit dia tu jenis mudah rosak, dia jadi macam "terkopek".. macam tak puas hati pulak saya... Mentang2lah saya beli murah time offer, suka2 je "terkopek" sana "terkopek" sini, hahhaha.. Harap material alfio raldo ni tahan lebih lama la...


RAKUTEN ni tengah buat promosi free pos.. Ada banyak jugak barang RAKUTEN ni jual.. tapi saya tak godek2 pun, fokus pada bag je, kang godek2, ada pulak yang terjatuh cinta.. hihii.. Btw, ini adalah first bag or handbag or tote bag yang saya beli online..


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."

{ 19 comments.. read them below or add one }

Dunia Zumal Dunia Zumal April 08, 2014
Beli online nie bagus juga sebab murah dari harga pasaran tapi tak best sebab tak leh nak belek2 barang tu dulu :)
sitirohaida sitirohaida April 08, 2014
cantik...hijau gitu...
lynndamya lynndamya April 08, 2014
Hoho, sy ade maybank 2u, tp sy xtau mcm mana nak terus transfer duit secara online...nasib baik sy xtau, sebab sy rse sy akan shopping online je kojenye..hahaha...
sedangkan laaa~ ni kena g bank in sndiri kat ATM pun dah rajin beli online, pe lagi lepas ni kalau dgn sekali click ye dak~ haha habis duit aku nanti..hihi
haryati haryati April 08, 2014
ok la tu kalau dapat harga diskaun...rugi kalau tak grab hhi
sal ya sal ya April 08, 2014
Suka jgk handbag. Tp bila pk nak dukung anak dgn brg2 anak lg, end up beli yg ala2 backpack sng. Blh jgk jdk handbag.
aziazib aziazib April 08, 2014
sy pn asyik soping online jer lately. sedap btul main klik2..
cantik wrna ijau. favrite sy...
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ April 09, 2014
salam k.ina..

hihi..cantik tote bag tu..
cma kalo h/bag kurang sikit..kalo kasut yer...
blh la p terjah website tu nnti..
QasehnyaRania QasehnyaRania April 09, 2014
cntik.snng kan 3in1 trus.
jimat
sy jrg beli online.. tak puas..
Myra Jay Myra Jay April 09, 2014
Sama mcm baru2 ni my mum baru balik dari GuangZhou beli beg gini, ada 3in 1 :)
Mimie Mimie April 09, 2014
sy skang berjaya menyekat nafsu nak shopping online kak ina sbb nak beli something...so sedg berjimat jimat n tahan nafsu beli online..kalo tak sebulan sy spend rm100-rm300 beli tau....my bad..
Unknown Unknown April 10, 2014
wahhahahah ok la tu cantik!
Suami pun hr tu ada tnya nak beli bag tak bila dia ternmpk iklan di fb.. Tapi shima tak minat.. kalau nk kena cari yang sling n tali yg lebar senang nk sumbat brg anak2 hihihihihi
Unknown Unknown April 15, 2014
Cantikk! Hijau tu..
Unknown Unknown May 25, 2014
Senang je x nak bg terkopek..seminggu / 2 mggu skali kena guna beg tu. Mcm saya..satu minggu gi opis pakai beg A pastu minggu dpnnya seminggu guna beg C. Coz klu lama x guna dia akan mkn diri sndiri..even u bli beg LV yg ori pun if x guna dia akan terkopek sana sini sendiri.
Unknown Unknown May 25, 2014
Senang je x nak bg terkopek..seminggu / 2 mggu skali kena guna beg tu. Mcm saya..satu minggu gi opis pakai beg A pastu minggu dpnnya seminggu guna beg C. Coz klu lama x guna dia akan mkn diri sndiri..even u bli beg LV yg ori pun if x guna dia akan terkopek sana sini sendiri.