Tak sangka saya mampu berbisnes EPHYRA

Hari ni genap 12 hari saya berbisnes EPHYRA... Sungguh saya tak sangka yang saya boleh dengan yakinnya berbisnes EPHYRA... Sebelum2 ni kan u all, kiranya sejak saya dah mula dengan review produk di blog saya la kan... ramai gak yang tegur saya termasuk "customer" yang saya review tu cakap "kalau saya berbisnes mesti laku".. Saya pernah buat entry berkaitan ni sebelum ni... Lepas saya buat entry tu kan, adalah jugak beberapa orang offer saya ajak saya join bisnes kan..Tapi tu la, entah kenapa pada masa tu saya masih rasa tak yakin yang saya mampu.. Perasaan malu dalam diri tu tak boleh nak hilang... Saya rasa malu nak promote suruh orang beli barang jualan saya.. Kalau promote barang jualan orang lain tu no hal... 

Saya pernah sembang yang saya takkan bisnes dalam masa terdekat akan datang tak tahulah.. Akan datang tu maksud saya 4 5 tahun lagi ke kan... TAPI tu la, tak sangka Tuhan bukak pintu hati saya untuk bisnes EPHYRA akhir tahun lepas... Semuanya bermula bila pengasas EPHYRA @ Kak Amiza telefon saya bagitahu pasal ni.. Ohya, saya dengan kak Amiza ni memang dah selalu sembang2 or wassap.. Kak Amiza ni memang peramah..!! takda rasa segan pun sembang dengan dia... dah gaya macam kawan lama bersembang.. muahhahha (",)

Bila kak Amiza bagi cadangan kan, saya terus setuju TANPA FIKIR PANJANG..!! Masa ni takda TERDETIK WALAU SECOET perasaan malu @ rasa tak yakin yang selama ni membelenggu diri saya... TAPI yang ada adalah perasaan seronok & tak sabar nak war2kan yang saya dah bisnes EPHYRA.. Tu diaaa.. hebat tak hebatnya penangan EPHYRA ni dekat saya... bukan apa, sebab saya sendiri dah minum EPHYRA, so, saya sangat yakin dengan keberkesanan EPHYRA, so, sedikit sebanyak saya dah ada "ilmu" pasal EPHYRA ni.. So, kalau ada customer tanya,  dapatlah saya jawab dengan confident kan.. Selain dari tu, saya jugak nak jual EPHYRA ni sebab dekat wall FB saya tu, saya tak nampak plak yang share gtau dorang jual EPHYRA... So, saya rasa macam ni lah masanya saya patut memperkenalkan EPHYRA kepada kawan2.. cewah ayat.. ekkekek

Saya start jual EPHYRA pada 23/12/2013.. hari ni dah 12 hari, tak sangka yang dalam tempoh 12 HARI SAYA MAMPU JUAL 14 KOTAK EPHYRA... Bagi u all maybe sikit tapi bagi saya yang selama ni tak pernah yakin pada diri sendiri, rasa macam banyak.. teruja... rupanya saya mampu..!! Thanks sangat2 dekat u all yang selama ni nampak "kelebihan" saya & thanks sangat2 sebab selama ni bagi galakan untuk saya berbisnes.. Thanks sangat2 sebab bagi sokongan dekat saya..!! Terima kasih jugak dekat kak Amiza yang buka peluang untuk saya.. (",)

Alhamdulillah... Ada yang kata harga yang saya tawarkan ni murah setakat yang dia survey la kot.. itu saya tak pasti la kan.. tapi niat saya dalam bisnes EPHYRA ni bukan pikir untung yang banyak tapi niat saya nak bagi u all pun turut rasa keberkesanan EPHYRA ni... biar kita sama2 cantik.. sama2 sihat... Lagipun, prinsip saya, kalau saya mempermudahkan urusan seseorang pasti Tuhan akan mempermudahkan urusan saya.. kalau saya tolong seseorang, pasti Tuhan akan tolong saya.. Walaupun jumlah untung yang saya dapat dari sekotak EPHYRA adalah lebih sikit dari u all dapat untung... Maksud saya, jumlah harga yang saya kurangkan untuk sekotak EPHYRA, lagi banyak dari jumlah yang saya dapat untuk sekotak EPHYRA.. (",) Tapi takpa, saya tak kisah pun.. kan Tuhan ada.. mana tahu dengan takdir Tuhan, DIA murahkan rezeki saya dalam bisnes EPHYRA ni ke kan.. Dapatlah saya bantu my dear... (",)

Memandangkan buat masa ni hanya EPHYRA yang berjaya goda diri saya, so, saya ada target saya yang tersendiri dalam bisnes EPHYRA ni.. Kak Amiza & my dear saya tahu apa yang saya target kan tu.. saya harap ianya tercapai.. Niat saya nak bantu suami saya.. mungkin sekarang tak nampak.. mana tahu jika 4 5 tahun lagi dah nampak hasil ke kan?.. Perancangan Tuhan kita tak tahu... tapi kita sebagai manusia kena terus berusaha...


{ 26 comments.. read them below or add one }

msredcheesecake msredcheesecake January 03, 2014
semuga berjaya dgn biz... ramai gak blogger yg pakai ephyra ni...
NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra January 03, 2014
best sangat baca post2 akak tentang ephyra, penulisan akak meyakinkan, alhamdulillah, 14 kotak dalam masa 12 hari tu kira satu pencapaian yang sangat bagus la akak, rezeki dari Allah, saya doakan akak terus maju dala perniagaan ni, setuju sangat dengan kata2 akak, kita tolong orang, Allah akan tolong kita...;-)
Shad Shad January 03, 2014
selamat berbusiness akak.. nanti shad nak order dgn akak jugak la.. tunggu $$ masuk dulu.. :)
Unknown Unknown January 03, 2014
alhamdulillah...moga terus maju bisnes Ephyra akak,dimurahkan rezeki akak sekeluarga & dipermudahkan segala urusan...:) amin..

nana da bagi siap2 da link entry bisnes akak kat blogger2 yg tanya mana nak beli Ephyra^^
diari farisha diari farisha January 03, 2014
rezeki bekerja di rumah untuk keluarga :)
Ann Ann January 03, 2014
xsabar tunggu ephyra sy smp kak..smg biz akak makin sukses dan tercapai impian..amin:)
maszull maszull January 03, 2014
assalamualaikum intan...semoga berjaya hendaknya yer...:)
ida =) ida =) January 03, 2014
Wahhhh... ina dah berbisnes :)
syawalsimpsons syawalsimpsons January 03, 2014
moga semua berhasil..aminnnn
haryati haryati January 03, 2014
bukan dulu ina blaja marketing ke?.
orang kata nak berbisnes kena confident kan, tgk ina mang ada bakat bab-bab ni....apapun yg pasti rezeki itu dari Allah, Allah kan bg kita rezeki dgn pelbagai cara.
Ainim Rashihah Ainim Rashihah January 03, 2014
Tahniah Kak Ina..saya tumpang bangga
lizz lizz January 03, 2014
Waa dah star bisnes yer..tahniah ina..moga berjaya yer na...
Fiza Rahman Fiza Rahman January 03, 2014
Tahniah. Smoga terus maju ina.
shahdiana shahdiana January 03, 2014
perancangan Allah adalah rahsia....semoga ina berjaya...
Unknown Unknown January 03, 2014
Alhamdulillah.. shima pun malu jugak nk start bisness huhuhu..
Mimie Mimie January 03, 2014
In shaa Allah semoga impian dan target kak ina tercapai
QasehnyaRania QasehnyaRania January 05, 2014
alhamdulillah terbuka juga hati nak berbisnes kan. rezeki anak anak..
su, doakan semoga ina terus berusaha utk capai impian tu.aamiin..
Miss N™ Miss N™ January 05, 2014
inilah yg dinamakan rezeki manusia tak siapa yg tahu...kalau tak cuba pasti tak tahukan....
Masya Masya January 06, 2014
moga lbh murah rezeki ina nanti .. sy yg minum pun x pernah berbual dgn kak miza tu .. beruntung ina tau hahahaha ...
eyriqazz eyriqazz January 06, 2014
Tahniah...

Alhamdulillah, saya tumpang gembira...Tak sia2 saya rekomenkan blog awak kepada Kak Amiza...

Keep up a good work...Rezeki menanti bagi yang rajin berusaha dan tidak mudah berputus asa....

Good luck...
Unknown Unknown January 07, 2014
alhamdulillah.. tahniah yer ina.. moga trs sukses di masa akan datang.. :)
Nora Karim Nora Karim January 08, 2014
alhamdulillah... moga Allah permudahkan dan limpahkan rezeki lagi buat ina...
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ January 08, 2014
salam k.ina..

alhamdulillah..
kak ina pandai 'rebutpeluang' dlm bisnes on9 ni..
walaupun cma bukan pengguna ephyra, ttp jgk sokong akak berbisnes..semoga terus berkembang maju dan target akak tercapai...
Unknown Unknown January 09, 2014
terbaik la kak.. moga terus success dengan bisness akak ni
- AZIE - - AZIE - January 13, 2014
alhamdulillah...14kotak byk tue..moga lbh berjaya lps ni..
Yaya Mohd Yaya Mohd January 26, 2014
salam =)

Alhamdulillah..tu rezki namanya kan ..smoga mkin btmbh rezki..amin ^_^