TAIROID membuatkan kita rasa loya or nak muntah tak?

Nampak tak?? Tak habis2 lagi masalah loya & muntah dengan diri saya ni haaa... Saya ni tengah duk pikir, penyakit apa yang ada kaitan dengan muntah & loya selain dari mengandung... Nak buat pregnant test pun takut.. Misallah kalau saya tak mengandung, so, saya sakit apa plak... TIROID ke ek.. Alahaiiii.. kan u all tahu saya sebelum ni ada masalah kelenjar tiroid bengkak... tapi sekarang dah kecut.. Cuma saya sekarang ni risau kot2 tiroid datang menyerang saya dalam diam... Tiroid ni kalau nak tahu hanya melalui ujian darah je... Adehhhhhh.. Risau plak.. Disebabkan 2 alasan yang saya gtau u all semalam yang membuatkan saya rasa saya tak mengandung.. tapi saya belum check pun lagi.. Tengoklah, esok lusa baru g beli pregnant test.. Cuma masalahnya sekarang ni saya jadi takut... Takut ada penyakit lain.. tiroid ke.. dah tak pasal2 kene makan ubat seumur hidup...

Eh, tapi ada ke simpton tiroid ni loya & muntah ek


{ 22 comments.. read them below or add one }

Unknown Unknown January 22, 2014
aduhai adik manis kalau la akak dekat dah confirm akak g hantar pregnancy test sama2 check...
Unknown Unknown January 22, 2014
err..knp ek? xtau la simpton tiroid..
syawalsimpsons syawalsimpsons January 22, 2014
insyallah tak kot ina...mungkin pregnant..mungkin stress atau badan terlalu penat, mungkin jugak boleh kena pening loya ni
lizz lizz January 22, 2014
ina pi cepat cek kat doktor baru tahu kesahihannnye tuh...
tifa anvar tifa anvar January 22, 2014
x tahulah ape simptom tiroid ni. Apepun jnglh sesuatu yg serius. Smga Allah meringankn segalanya
tifa anvar tifa anvar January 22, 2014
x tahulah saya simptom tiroid. Apepun jngnlh sesuatu yg serius. Drpd asyik risau je better prgi check. Insya Allah x de pape
nita nita January 22, 2014
akak rasa ye kot.. sebab dulu selalu jumpa pakar sebab gastrik lepas buat skop (masukkan camera dalam perut) Doktor kata taklah kritikal sangat.. doktor bg ubat dan suruh cuba elakan minum kopi dan teh.. lepas tu baru dia beritahu hormon tiroid tinggi sikit cuma tak perlu makan ubat dan sebab tu badan tak gemuk2.. cuma jaga makanlah..(masa tu memang selalu loya lah..)
kalau dah berlarutan sangat loya2 tu dinasihatkan jumpalah doktor ye..
eija_sweetmama eija_sweetmama January 22, 2014
x dpt nak membantu,
better buat check up di klinik..
hope keputusannya baik² saje n ina cepat sihat, mmg x selesa bdn dibuatnya kalau tekak rasa loya n nak muntah ni..
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ January 22, 2014
Salam K.ina..

huhu..cma pun tak pakar pasal ni..
kena buat test dulu..

semoga akak sihat2 aja ya..
Unknown Unknown January 22, 2014
assalammualaikum akak.. tiriod ni buat kite rasa loya-loya.. nak muntah tapi tak nak keluar.. kite akan rasa rasa macam tu bila tiriod kite jadi hypertiriod.. sy cakap macam ni sebab sy pun sakit tiriod gak.. dan tu la yang sedang sy alami..
AnonymousAnonymous January 22, 2014
maybe pregnant kot ina...manalah tau^^
Mimie Mimie January 22, 2014
Better kak ina g kkinik check..jgn tangguh2
NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra January 22, 2014
Jumpa doc la aka..tkut lak dgr klu ada penyakit lain..tp doa2 xda la..amin..
shahdiana shahdiana January 22, 2014
yup..salah satu darinya loya & muntah...tapi yana part muntah tu tak sangat ina..partloya tu memang sentiasa...badan rasa penat...letih semacam...x selera sangat...
shahdiana shahdiana January 22, 2014
yup..salah satu darinya loya & muntah...tapi yana part muntah tu tak sangat ina..partloya tu memang sentiasa...badan rasa penat...letih semacam...x selera sangat...
Fiza Rahman Fiza Rahman January 23, 2014
Cpt lah buat UPT ina. Tak tau juga ni.
ayut ayut January 23, 2014
Klu tiroid ayut pon xpasti mane...tp mak cik pnh kna rasa ye.xingat plak..
Unknown Unknown January 24, 2014
bkn teka teki lagi.. dah sah kan ina pregnant.. hihi.. tahniah skali lagi! =)
Unknown Unknown January 25, 2014
bukan simptom tiroid kak..hehhee tahniahh! pregnant adik aqilah