Bila saya bagitahu saya pening & loya

U all ni kan, bila saya gtau saya pening & loya je.. semua pakat2 kata saya pregnant yer.. hihii.. Tak tahulah u all, saya tak cek pun lagi ni... saya pun dah naik kesian dekat diri sendiri ni haa... dengan loyanya, dengan peningnya, dengan muntahnya... rasa lembik je badan ni haa.. dah gaya macam orang mengandung... tapi saya pun tak tahu saya mengandung or tak.. ada tak penyakit lain yang tanda2 camtu selain dari mengandung?... Eh, ke memang saya tengah menandung yer... gaya macam saya ni morning sickness je...

Saya bukan apa u all, tak tahu nak percaya or tak.. nak kene test gak dulu.. tak leh nak buat andaian lagi.. Bukan apa, SAYA HANYA PERIOD SEKALI SAHAJA SELEPAS BERSALINKAN AQILAH.. Lagi satu plak, KAMI TAK PLAN PUN DENGAN KATA LAIN, "PELURU" TAK DILEPASKAN KESASARAN PUN... Habis tu camna la saya nak kata saya pregnant yer... Tapi bila pikir balik, semua ni kuasa Tuhan, mana nak tahu kot2 ada "terjatuh setitik dua".. dan hanya kerana setitik dua tu jugaklah saya pregnantkan... 

Saya nak test, tapi saya takut... takut sebab saya belum ready.. tapi lepas saya sembang2 dengan mak saya, mak saya gelak2, macam suka je kalau tambah cucu lagi... hahha.. Bila cite kat my dear pun, rasa macam dia seronok je... Bila tengok 2 insan ni pun cam seronok.. sedikit sebanyak hilang rasa "ketakutan" akibat masih belum ready saya tu.. Rasa macam nak cek cepat2.. Mana tahu dengan takdir Tuhan saya betoi2 pregnant & kandungan ni lelaki plak... haaa... rezeki tu... Kalau u all perasan, akhir2 tahun lepas, saya selalu sebut @ "doa" @ tulis di blog yang anak ketiga saya adalah lelaki & saya nak pregnant lagi tahun ni.. tapi tu la, target saya pertengahan tahun or akhir tahun.. bukan seawal ini, tu yang saya jadi takut nak test.. Emmmm tapi betoi ke ni tanda2 pregnant or penyakit lain...

Ya Allah Ya Tuhanku... Kau kuatkanlah semangat MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI untuk berusaha kembali pulih seperti sediakala.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.

{ 32 comments.. read them below or add one }

Cik Rose Cik Rose January 21, 2014
Kak INa, check tau.. jangan takut2.. mana tahu, rezeki :)
mama lynn mama lynn January 21, 2014
semoga 2 line hendaknya.. anak ni rezeki kan ina.. kalau ada rezeki Alhamdulillah.. lynn tumpang happy jugak tau.. nnt kalau ada jgn segan2 inform.. =)
NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra January 21, 2014
Hihi...xpa la kak..suma tu kan rezeki dari Allah..nnt jgn lupa update lagi tau..hihi
Kasih Juju Kasih Juju January 21, 2014
dulu masa kene food poisoning pun macm tu jugak. tapi pekej sekali dgn cherry berry la..hehe :)
maszull maszull January 21, 2014
assalamualaikum intan...alhamdullilah kalau pregnant lg rezeki dr Allah nak bagi... mana tahu lepas ni rezeki intan dan keluarga akan bertambah2 berlipat kali ganda banyaknya inshaAllah...amin...
ct kektus ct kektus January 21, 2014
kalau betul pregnant, memang rezeki datang awal lah kak. jgn neves2 sgt kak. hihii
syawalsimpsons syawalsimpsons January 21, 2014
insyallah kalo betoi rezeki kan...eh.eh...ina macam sue la target nak pregnant balik akhir tahun ni...dapat bulan 9 macam izz kan..kikikikiki
Unknown Unknown January 21, 2014
dah x yah pening2 pikir.. cpt g test.. kalo positif, alhamdulillah.. hrp2 baby boy la kali ni.. hee.. hepi for u dear.. =)
Unknown Unknown January 21, 2014
ish3x... pergi le buat test mama pulak yang tak sabar
Unknown Unknown January 21, 2014
tanda2 tu macam betui dah..pegi la check..mane nak tahu rezeki bertambah lagi..kali ni boy plak kot? hihi..
Unknown Unknown January 21, 2014
hehehehe.. Ada rezeki alhamdulillah.. Takde rezeki cuba lagi. Shima pun dah ready nak tambah.. tapi belum muncul2 pulak heheehe.. Dah tak rancang sejak afiq umur 2thn.. La ni dah 2thn stgh bln depan.. Mudah-mudahan
Unknown Unknown January 21, 2014
maybe jugak kak ina..apepon kena cek dulu..
kalo dah rezeki tak rancang pon menjadi tau..
anak zee yang ke-3 memang keajaiban la pada kami sebab langsung "peluru" tak kena sasaran..masa doc cakap pregnant tu anatara nyata ngan mimpi jer..so skang ni memang merancang sehabis boleh...hahahaha..blom ready tuk tambah lagi..
Masya Masya January 21, 2014
waktu bile pening² ni... takut ina nak kene darah tinggi jer, stress hihihihi ...

tp x mustahil jgk ina mengandung kesan ephyrakan.. manalah tahu allah nak bagi rezeki.. yg setitik yg itulah yg tak disangka² rezeki namanya...
hajar hajar January 21, 2014
rezeki jgn jgn ditolak... hihihi
umiawadah umiawadah January 21, 2014
kadang-kadang bila terlalu letih pun ada juga pening2 dan loya,angin dalam badan pun ada juga macam tu,bila dah muntah baru lega...apa-apa pun g lah periksa dulu...kalau betul rezekilah tu..
Rozie Rozie January 21, 2014
Emmm Takut itulah fasa yg terjadi masa kat rayyan dulu... kak pun melalui saat itu... plan lain lain jadinya... tak ready lagi...
Memang rasa rak mau... Tapi bila dah diberi semngat dan tgk kawan2 yg seusia dah ada 3 anak jadi kuat balik... alhamdulillah pastu dapat plak bby boy... syukur... dari segi kew lagilah mas tu rasa macam tak cukp... tapi alhamdulillah rezeki Allah sentiasa ada... memang ada memang dah tertulis...
Rozie Rozie January 21, 2014
Emmm Takut itulah fasa yg terjadi masa kat rayyan dulu... kak pun melalui saat itu... plan lain lain jadinya... tak ready lagi...
Memang rasa rak mau... Tapi bila dah diberi semngat dan tgk kawan2 yg seusia dah ada 3 anak jadi kuat balik... alhamdulillah pastu dapat plak bby boy... syukur... dari segi kew lagilah mas tu rasa macam tak cukp... tapi alhamdulillah rezeki Allah sentiasa ada... memang ada memang dah tertulis...
msredcheesecake msredcheesecake January 21, 2014
semuga keputusannya yg terbaik...hheee
Mimie Mimie January 21, 2014
Tekaan ku benar belaka psl ketakutan akak tuh...mcm sy kak de jugak tnda2 mcm nih tp sbb bkn sbb sy pregnant tp sbb sy nak period...tp dlm kes kak ina nih better gi check dlu kak ina...kot2 kalo x pregnant dr pnyakit lain plak...
dalisha dalisha January 21, 2014
kalau nak lebih yakin better check.. tp kan.. sy pun pernah ada simpton mcm tu.. tp bila buat test negatif.. dan masa tu badan sy memang selalu angin.. klu lambat mkn.. memang selalu rasa pening2 dan loya2.. tp klu u pregnant pun apa salahnya.. tambah rezeki.. Insyaallah.. Doa kan yg terbaik
shahdiana shahdiana January 21, 2014
hehe..mesti blog ina tengah panas sekarang ni kan....kalo dah rezeki ina..apa nak dikatakan....syukur alhamdulilah...
Ibu Lala Ibu Lala January 21, 2014
Betoi kot ina peknen. Pi la cek cepat. Bestnya...
lizz lizz January 21, 2014
cepatla pergi jumpa doc ina..kalo rezeki apa salahnyerkan...
Nora Karim Nora Karim January 21, 2014
kalau betul rezeki Allah nak bagi... Syukur alhamdulillah.... :D

*akak dah 2 tahun ready nak tambah baby (sejak berenti kerja), tapi sampai sekarang belum ada lagi... apapun perancangan Allah adalah yang terbaik...*
Puan Kutu Puan Kutu January 21, 2014
woo benda ni la yg buat trafik up ye..hehe ina, klu tak tembak kesasaran pun boleh jadi pregnant tau.hehe

Insyaallah yg ke3 ni lelaki.byk2 doa moga dpt baby boy..cpt2 la test..:)
Unknown Unknown January 21, 2014
cepat2 check kak hehe
Unknown Unknown January 22, 2014
kalau betul..alhamdulillah, akak doakan dapat anak lelaki pulak..inshaAllah
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ January 22, 2014
Salam K.Ina..

hihi..tajuk yg kontroversi versi menarik.. :p
ermmm..mcm yg cma katakan td, tak pandai bab2 ni..nnti ade spekulasi,..akak kene buat test utk kedua2 kemungkinan tu... :)
Fiza Rahman Fiza Rahman January 23, 2014
Jgn takut. Anak tu kan rezeki. Klo betul apa salahnya. Bley masuk gang *ibutigaanak ☺☺
Myra Jay Myra Jay January 24, 2014
Okla Ina peluru tak kena sasaran pun boleh lekat kira 'power' la tu..hehehee :) Apapun debaran telah terjawab kan :)
Unknown Unknown January 25, 2014
itu semua rezeki.. dah Allah kata pregnant.. pregnant la di kau.. syukur kak.. harap2 lelaki yang ini..
QasehnyaRania QasehnyaRania January 25, 2014
alhamdulillah. semuanya dh terjawab. take care