Perkembangan adik saya selepas pembedahan memasukkan tempurung kepala

Alhamdulillah syukur kepada Tuhan di atas segala ujian & segala nikmat yang telah DIA berikan... Adik saya yang dulunya hanya nyawa2 ikan sehingga kami diminta bersedia untuk hadapi kemungkinan yang kami "takuti".. sesungguhnya ajal maut di tangan Tuhan.. walau kita dah nyawa2 ikan, tapi kalau belum sampai ajal, kita masih lagi berpeluang untuk bersama insan2 tersayang.. Tuhan masih bagi peluang kedua untuk kita perbaiki salah silap kita selama ni.. Alhamdulillah..

Sangat2 banyak perkembangan positif adik saya selepas pembedahan hari tu... Saya tulis setakat yang terlintas di fikiran je la u all.. lenkali saya update lagi

# Anggota badan adik saya semakin aktif, tapi belum boleh duduk lagi kan... Adik saya nampak berusaha angkat badan dia.. kira macam dia berusaha nak duduk or bangun sendiri la kan... 

# Ketika takda tempurung dulu, kalau kita duduk sebelah dia, dia hanya tengok kita sekadar mata je yang bergerak tapi sekarang, kepala dia yang bergerak.. dengan kata lain, kepala dah boleh pusing kanan kiri la...

# Yang paling buat saya teruja, baru2 ni mak saya telefon bagitahu adik saya dah mula keluarkan suara.. dah ada dengar bunyi perkataan keluar dari mulut dia.. cuma masih belum jelas tapi kita paham la.. Alaa kira macam anak2 yang baru belajar bercakap tu la... adik saya ni bukan boleh buat ayat lagi.. sekadar keluar perkataan macam SAKIT, TAK NAK.. macam tu je baru... belum banyak lagi.. tapi okla sebab nampak perubahankan...

# Adik saya paham apa yang kita cakap cuma dia nak balas balik je tak boleh lagi... Contohla, kalau kita tanya sesuatu dia nak or tak, kalau nak angguk, kalau tak nak geleng.. so, dia buatla samada angguk or geleng...

# Yang buat saya terharukan u all, parent saya cakaplah dekat adik saya "Yen kene rajin2 xcercise.. nanti mak, abah & yen g mekah buat umrah"... Adik saya geleng kepala tau u all... Lepas tu parent saya cakapla "Kita pergi, mak, abah, yen & sue"... Baru adik saya angguk... alahaiiii bergenang air mata saya dengar cerita mak... Nampak tak u all... walau camna pun, walau ke mana pun dia pergi, dia nak sentiasa dengan isteri dia.. Moga jodoh mereka sampai ke syurga... Emmmmm adik saya & adik ipar saya ni, kuat jodohnya.. adik saya bercinta dengan adik ipar tapi adik saya bertunang dengan orang lain atas pilihan keluarga tapi mereka takda jodoh.. dengan takdir Tuhan, adik saya berkahwin dengan adik ipar saya sekarang ni... Adik ipar saya ni betoi2 kuat walaupun ada masalah jantung.. Dia sanggup susah senang dengan adik saya.. Macam2 dugaan... 

Oklah u all, lenkali saya tulis lagi.. kepala dah naik pening dah ni... susah betoi nak concentrate buat entry yang ada "jiwa2" sekarang ni...

Ya Allah Ya Tuhanku... Kau kuatkanlah semangat MOHAMAD NAZREN BIN AHMAD TAZARI untuk berusaha kembali pulih seperti sediakala.. kau ampunilah dosa beliau & seluruh hambaMu di muka bumi ini. Sesungguhnya hanya kepadaMu aku memohon.

{ 31 comments.. read them below or add one }

lynn kamarul lynn kamarul January 21, 2014
sedih lynn baca. lynn doakan ina sekeluarga kuat dpt bg semangat kpd adik untuk kembali pulih
msredcheesecake msredcheesecake January 21, 2014
alhamdulillah....teruskan berdoa.... musibah tu tanda Allah sedang lihat kita...
Ayu Zan Ayu Zan January 21, 2014
terharu baca kak.. sayang betul adik akak kat isterinya... dan bertuah dia dapat isteri yang mcm tu.. susah senang bersama..
Mimi Azirah Mimi Azirah January 21, 2014
Alhamdulillah byk sgt perkembangan positif adik kak ina skrg...suke dnga...semoga lpas nih btmbh2 sihat lg
shahdiana shahdiana January 21, 2014
Alhamdulilah...semoga dengan doa ramai orang adik ina akan pulih perlahan2....
Nana Nana January 21, 2014
semoga adik ina cepat sembuh sepenuhnya...insyaAllah... :)
Deqla Manjew Deqla Manjew January 21, 2014
alhamdulillah.. perkembangan yg sgt positif tu ina.. moga terus ada peningkatan dari masa ke semasa yer.. in shaa Allah Aamiin..
syawalsimpsons syawalsimpsons January 21, 2014
alhamdulillah banyak perkembangan positif ni..moga adik ina kuat hadapi semua ni yee
lizz lizz January 21, 2014
saya saya baca entry ni...berat lagi mata memandang berat lagi bahu yang memikulnyer moga adik ina cepat sembuh dan pulih sepenuhnyer dan moga jodoh dierang hingga kesyurga...
Mira Adzlia Mira Adzlia January 21, 2014
serius sedih ble bce psl kisah adik akak ni...mudah2an bliau cpt smbuh...dan smuge jdoh bliau & isteri kekal hingga akhirat..in shaa Allah
Ayu azmir Ayu azmir January 21, 2014
Semoga adik nazrin cepat sembuh
JunAina JunAina January 21, 2014
Siapalh kita utk menentukan hidup dan mati seseorang yg lain, itukan semua hak Allah s.w.t...

Alhamdulillah...perubahan positif tu memberi motivasi untuk org sekeliling dia.
Delimasari Delimasari January 21, 2014
insyaalllah - semoga cepat sembuh
Nora Karim Nora Karim January 21, 2014
kuat semangat nazren ni... and sayang sangat dia pada isterinya... Moga jodoh kalian sampai ke jannah... Amin....
maszmadi maszmadi January 21, 2014
alhamdulillah, moga adik akak makin sihat n kuat demi keluarga.. amin
Nurfaezah Abdullah Nurfaezah Abdullah January 21, 2014
Alhamdulillah.

mudahan adik akak akan kembali sihat sepenuhnya Aamiin :)
mama aryan mama aryan January 22, 2014
alhamdulillah...moga adik ina terus diberi kesembuhan seperti sediakala
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI January 22, 2014
sayu yui baca, moga cpt smbuhnya..
tifa anvar tifa anvar January 22, 2014
smga adik ina terus kuat smgat
tifa anvar tifa anvar January 22, 2014
smga adik ina terus kuat smngat
Sweetmama Sweetmama January 22, 2014
syukur alhamdullillah dgn perkembangan positif..
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ January 22, 2014
Salam K.ina..

alhamdulillah..sebak sbb gembira baca perubahan positif ni..semoga adik akak kembali sembuh dan sihat sht sedia kala...
NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra January 22, 2014
Huhu..terharu sgt bc bab nk g mekah tu..moga ksh syg mereka kekal hingga ke syurga...amin..
Fiza Rahman Fiza Rahman January 23, 2014
Alhamdulillah...byk perubahan.
ayut ayut January 23, 2014
Kuat jodohnya....moga adik akak dan isterinya serta kuarga akak skali trus kuat mghadapi dugaan dan cabaran yg diberi..amin..insya Allah lpasji mesti lg byk perubahan yg bek2x....
ayut ayut January 23, 2014
Kuat jodohnya....moga adik akak dan isterinya serta kuarga akak skali trus kuat mghadapi dugaan dan cabaran yg diberi..amin..insya Allah lpasji mesti lg byk perubahan yg bek2x....
azizah :) azizah :) January 25, 2014
moga adik akak terus di beri kekuatan n cepat sihat
QasehnyaRania QasehnyaRania January 25, 2014
alhamdulillah. byk perubahan. smoga jodoh mereka kuat.aamiin
shasha yacob shasha yacob January 27, 2014
baru sya terbca kak intan. :) semoga adik akak cepat sembu. meremang bulu roma saya bca part yang gih umrah tu. so sweet. :)