Salah satu aktiviti yang Alisha suka setiap kali mandi

Alisha ni bila time nak mandi, dia bukan main lagi suka.. yela, dapat main air.. siap dia sendiri yang nak bukak baju & seluar dia.. muahhahha.. Tapi selain dari suka main air, dia suka sebab dapat berus gigi... hihihii


Masa mula2 tumbuh gigi, saya berus gigi dia guna berus gigi getah yang nak kena sumbat dalam jari kita tu... Ohya, tapi sebelum ada berus gigi getah tu, saya cuci @ lap gigi alisha guna kain bersih.. Tapi bila alisha dah memahami apa itu gosok gigi, dia mulalah  nak guna berus gigi saya.. aduss...

Last2, my mum bagi alisha berus gigi yang soft punya.. kiranya yang sesuai untuk dia la kan.. My mum ni kerja klinik gigi, so, dapatlah alisha berus gigi free.. dah jimat duit saya 5 6 hengget.. Walaupun sebenarnya baru2 ni saya dah teringin & dah siap godek2 berus gigi yang bermacam2 bentuk dekat Tesco tu... adusss... sabar2, nanti akan saya beli jugak..hihii


Pandai tak alisha gosok gigi??.. muahhahah.. Lepas gosok gigi dia, sibuk nak gigit pulak berus gigi tu.. alahaiii.. macam2 pesen..


"Ibu, putih tak gigi alisha?"... hahhahhah putih sampai bersinar anak oiiii... dengan bedak bertempek satu muka.... hahahhaha

P/s : Alisha berus gigi tanpa menggunakan ubat gigi sebab masih belum sesuai dengan usia dia yang baru 15 bulan (",)

{ 14 comments.. read them below or add one }

Jaa Jaa December 07, 2011
ooo...pttler tnya k.ja pasal berus gigi idlan ari tu...
~diAhOntHeblOg~ ~diAhOntHeblOg~ December 07, 2011
die conteng muke die ye intan..haha..klaka la alisha ni..
Nida Nida December 07, 2011
pandainya dia gosok gigi...

p/s: biasanya cara didikan anak2 ni ada kursusnya.. try Ina risik kat taska atau tadika.. sebab akak dulu join pun sebab pengasuh taska bagitahu... biasanya berbayar
aizamia3 aizamia3 December 07, 2011
cermin perlu ada dan kedudukannya perlu lebih kurang sama dengan ketinggian anak2.. hehehe.. sebab anak2 ai kalau gosok gigi mesti nak hadap cermin..
naim naim December 07, 2011
salam akak

comei anak akak nie.
♥♥azatiesayang ♥♥ ♥♥azatiesayang ♥♥ December 07, 2011
salam Ina..kang klu ina kasi ubat gg,dimakannya lak.bahaya!Tp masih kecil...xyah guna ubat gg dulu....
mamaNoriz mamaNoriz December 07, 2011
good girl!

maintain jaga gigi k sbb takut cam anak akak dah terlamabt, abis semua kuning...huwaaa
wan nurul hezrina wan nurul hezrina December 07, 2011
jeles nengok gg alisha..merah gg amat menakutkan sbb mmg takmo n nanges2 bila kita gosok gg dier..sabo2
Myra Jay Myra Jay December 07, 2011
Pandainyerrr gosok gigi :)
MamaEma MamaEma December 07, 2011
bangun pagi gosok gigi
cuci muka dan mandi
cik mun cik mun December 07, 2011
wah..gigi kuat mcm harimau..hehe
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda December 07, 2011
lawanye gigi..leh jd model ubat gigi nie..hehe..

Hannah pun suke gak gosok gg.. ^_^
ibuhebat ibuhebat December 08, 2011
alahai.. bagusnya, rajin berus gigi! anak2 saya semua pun 'rajin' huhu.. meraung2 kalo nak gosok gigi dorang. .ada tips tak?
Puan Kutu Puan Kutu December 08, 2011
haha lawak muka alisha ada garisan pen.mmg putih n cantik gigi alish nie.kira alisha nie oklah suka nak berus gigi.

berdasarkan pengalaman sy, budak umo 2taun lebih br mau gosok gigi..

klu besar2 alisha terjerit2 sy nak sohgosok gigi lg..aiman masa sebaya alisha pun gosok pkai berus jer...:)