Aqilah di usia 2 bulan...


Aqilah hari ni dah berumur 2 bulan 5 hari... Dia dah mula nak tunjuk aksi2 "bersembang"... tapi bukanlah sembang rancak tau u all.. alaaa baru je nak start bersembang... tu pun siap tangan & kaki gerak sekali.. hahahha... Kalau saya sembang2 dengan dia, baru dia nak sembang.. kalau tak, macam biasalah.... tido je kojenya... ekekkek

Aqilah suka kalau alisha duk sebelah dia.. yela, kakak alisha pandai main dengan dia.. pandai layan dia kalau dia menangis... Ohya, kalau Aqilah nangis, alisha akan cakap.. "Aqilah... jangan nangis"... hihii... Good girl lah kak alisha ni... (",)

Tiba2 rasa seronok jugak bila anak sulung perempuan kan... sebab dia akan tolong kita... bukan setakat tolong jaga adik... kemas umah, memasak.. semua boleh.. hihii.. Macam alisha, kalau dia main mainan, lepas main je, mesti dia akan kemas sendiri.. kadang tu saya nak tolong pun dia tak bagi... hihii... Memang anak yang baiklah Alisha ni... (^_^)

Eh, lupa nak tulis, Aqilah baru 4.4KG... (",)


{ 54 comments.. read them below or add one }

Mrs Velentine Mrs Velentine December 27, 2012
cute sebijik mcm muka kakak alisha..wah mulut..baru lepas nyusu yea...hehehe
Farra Atiqah Farra Atiqah December 27, 2012
dah besar dah aqilah nie (^^)
Aisy Nasiha Aisy Nasiha December 27, 2012
Alisha ni baik tul..lega ibu ada kakak sulung mcm ni..
Dah bpe kg aqilah skrg?
QueeN TerataI QueeN TerataI December 27, 2012
kejap je dah 2 bulan kan... nmpk mcm makin tembam je pipi dia tue...
Kakcik Nur Kakcik Nur December 27, 2012
Terserlah ciri2 'kekakakan' Alisha... :)
dak-eiza dak-eiza December 27, 2012
wahhh...
sekejap je rase..
moga tros membesar dgn sehat
:)
nanakimie nanakimie December 27, 2012
sekejap je da 2bulan ye:)
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ December 27, 2012
salam kak..hai aqilah..comelnye die.. hihih.. pandai alisha ni..gud girl :)
Dylla Abas Dylla Abas December 27, 2012
boleh byg kan macam mana si Alisha ni dok pujuk Aqilah yg tgh nangis >_<
Ummu Muhammad Ummu Muhammad December 27, 2012
rupe ayah jugak aqilah mcm kakak alisha solehah :)..bb boy nnt ikut ibu polak ;)
Cik Nur Cik Nur December 27, 2012
bagusnya alisha...
kira dah boleh diharapkan kalau nak bantu ibu diakan...
Sally Yatiey Sally Yatiey December 27, 2012
Comelnya Aqilah! Hee
Untung ada anak macam Alisha..
Riena Haiqal Riena Haiqal December 27, 2012
wahh dah dua bulan dah umur Aqilah... tak lama lagi Alisha dah ada kawan2 sembang2 la ni.. hehehehehhe
Mimie Mimie December 27, 2012
jap je aqilah dh besar kan....
Shafiq Shafiq December 27, 2012
Comelnya Aqilah! :-) Alisha pun dah nampak tanda-tanda nak jadi kakak yang baik. :-)
Deqla manjew Deqla manjew December 27, 2012
cpt masa berlalu..dah 2 bln sudah.. :)
Mas Zull Mas Zull December 27, 2012
assalamualaikum intan...sekejap jer dah besar die...;)
Ummi Iman Ummi Iman December 27, 2012
Baru dapat tgk muka aqilah. Tak sempat nak godek2. Masa sgt limit skrg. Rasa cepat pula dah 2 bulan ;)
Haryati Faizal Haryati Faizal December 27, 2012
alhamdulillah...sket ari lagi pandai macam2lah ye... besh tengok anak mbesar depan mata...
Riedaffya ibrahim Riedaffya ibrahim December 27, 2012
sangat comei n makin sehat ye...apesal pipi nampak cam merah2...terkena susu ke?
ShimaSalleh ShimaSalleh December 27, 2012
Hai Aqilah :) nape merah2 tu kat matanya?
umialya umialya December 27, 2012
off topik, ntuk 'crepe' yg nipis, adunan tu mesti cair n masukkan sesenduk adunan ke dlm kuali yang panas, lengang sepintas lalu (selapis sahaja), curahkan bakinya ke dalam adunan semula. Jadi kulit yang dihasilkan memang nipis & cantik..
nanieybarnieylurviey nanieybarnieylurviey December 27, 2012
Good girl.. Kejap je kan da 2 bln. :)
Mama Adam Mama Adam December 27, 2012
Syoknya.... kakak rajin tlg jaga adik ye... seronok baca ♥♥
Eca Dwinky Asha Eca Dwinky Asha December 27, 2012
muka aqilah mcm mukah abah dia lah.
Aju Mohit Aju Mohit December 27, 2012
aah mula2 dulu org agak mencemuh bila akak kata dpt anak sulung perempuan, sakit hati pulak dengan reaksi diorg, Alhamdulillah anak sulung perempuan byk membantu jaga adik2 tau ina!! mmg boleh diharap
mama aryan mama aryan December 27, 2012
oo..dah nak sembang ye,nanti ajak kakak alisha bersembang ye aqilah
LYAfrina LYAfrina December 28, 2012
dah besar dia..msuk 2 bulan dah..rasa mcm baru j dia dilahirkan.. bgusnya alisha..mmg dia matang sgt kan
ayut ayut December 28, 2012
2bln sudah...jap jer..nnt jenguk lg dh setahun.. :) alhamdulillah sehat...moga terus sehat yer aqilah...
dya bunga dya bunga December 28, 2012
bgusnya alisha..pndai berdikari
Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY December 28, 2012
dua bulan dah aqilah ye, chumell je dia..

bagusnya alisha lepas main pandai kemas mainan dia, kalau dua hero k.eija tu mmg ckp je nnti abg kemas, tp sudahnya mama dia jgk yg akan kemas mainan diaorg..
Masya Masya December 28, 2012
2 BULAN 4 KILO DAH YER.. ALHAMDULILLAH OKLAH TU..
QasehnyaRania QasehnyaRania December 29, 2012
so sweet la bila alisha ckp cam tu ka ;D
Puan Kutu Puan Kutu December 30, 2012
sy dulu berangan nak anak sulung girl gak..nti sng boleh jg adk,tolong ibu n so on..tp boy pun ok.anak sulung n lelaki kan tanggungjawabnya lebih..:)
ros_reeza ros_reeza December 30, 2012
Alhamdulillah... rasa macm sekejap je msa berlalu...
Azi Azi December 30, 2012
ye bestkan anak perempuan, xsabar nak tunggu diorg besa boleh teman kita jalan2 pulak
Nora Karim Nora Karim December 31, 2012
wah... dah 2 bulan dah dia... besar dah... cute mata aqilah tu... renungan yang mulus gitu... :P
emma emma December 31, 2012
sweetnye Alisha ni.. dpt bygkn camne keadaan die ngah pujuk Aqilah tu :)

smoga Alisha trs mnjadi seorg kakak yg penyayang utk adik2 nye..
Ema Blog Ema Blog December 31, 2012
kejap jer..dah masuk dua bulan..
ieda ieda December 31, 2012
alor2 cepat je masa berlalu kan ... dah 2 bulan dah aqilah ! ;)
Wanieys a.k.a IbuQalief Wanieys a.k.a IbuQalief December 31, 2012
alolololo aqilah comeynya..bam2 juga aqilah ni....
NORSHAHFEZA HAMSAN NORSHAHFEZA HAMSAN January 01, 2013
wah bagusnye Alisha,,rajin tolong2 yer,hehe moga smpai dewasa ye sayang,,=)
Si Matatajam Si Matatajam January 02, 2013
Tetiba M pun tingin nak ada gegirl..hi hi..
Fiza Rahman Fiza Rahman January 02, 2013
Kejap jer dah 2 bulan yer. Mcm muka kakak lah ☺☺
sal ya sal ya January 03, 2013
cepat je besar akak rasa si comel ni.
Myra Jay Myra Jay January 03, 2013
Hheee, comel... :)
Bila la Auntie MJ nak p jumpa Aqilah ye sayang :D
wan nurul hezrina wan nurul hezrina January 03, 2013
dah besar=)hehe mcm budak laki..mcm sofialah rupa lelaki
shidaR shidaR January 09, 2013
mcm muka alisha juga shida tgk aqilah ni kak ina :)