Terima Kasih Opah (",)

Sebelum ni saya pernah bagitahu u all yang Alisha ni pun peminat emas kan... Yela, dah kalau ibu & abah dia minat emas... mestilah minat tu mengalir jugak kat diri Alisha kan.. hehheh... Sebelum ni Alisha suka duk sarung cincin ibu & abah dia... so, masa kami balik Chemor baru ni, opah Alisha telah hadiahkan Alisha cincin.. yeayyy... jimat duit abah.. muahhahhah


Ni lah cincin Alisha tu... Harga dia murah je RM78 tapi mintak kurang dapat RM75.. Kalau bayangkan emas & harga RM75 macam murah je kan TAPI cuba bayangkan BERAT + HARGA pulak.. adehhh.. RM75 untuk emas yang tak sampai 1 gram pun.. setengah gram pun tak sampai.. just 0.34 gram je... memang mahai betoi emas sekarang ni... (",) Ohya, masa kami beli cincin tu, harga emas RM 190 1gram kalau tak silap saya...


Nampak tak jari montok alisha tu pakai cincin.. suka sangat dia... siap hulur tangan nak suruh kita pakaikan... ala2 nak sarung cincin nikah.. amboiii anak dara saya  ni.. hihii

Sekarang ni target kami nak tebuk lubang dekat telinga Alisha.. sebabnya nak bagi Alisha pakai subang.. Ohya, ni bukan subang yang baru nak beli tau tapi subang saya masa budak2 dulu... mak saya simpan & dia dah nak "turunkan" subang tu dekat Alisha... Alahaiii untungnya jadi cucu perempuan + tunggal ni... macam2 opah dia bagi.. hihii... Untung jugak untuk ibu & abah.. jimat duit... muahhahhahah

Abah Alisha plan nak belikan Alisha rantai tangan... tak tahulah bila.. kot2 boleh pakai raya ok gak kan.. Tapi tu la, asyik alisha je dapat semuanya.. Ibu dia ni apa cer??hihii... Pikir2 balikkan, untung jugak dapat hubby or abah yang minat emas ni.. sebab isteri + anak boleh tumpang sekaki merasa pakai "pelaburan" jangka panjang hubby or abah (",)

{ 54 comments.. read them below or add one }

syawalsimpsons syawalsimpsons August 01, 2012
alahai cumillnyer bila dapat berabis untuk anak pompuan ni kan...best la...mmmm
nur anis nur anis August 01, 2012
hari tu saya pun ada beli..165 satu gram..mahal kan emas sekarang ni..untung alisha dapat cincin free..:)
ieedaz @ mama_isha ieedaz @ mama_isha August 01, 2012
cantek! geram tgk jari2 alisya tu..

mama pun plan nk tindik telinga isha tp mama takut arrr..:(
Saya Disini Saya Disini August 01, 2012
wah..cntiknye..dh boleh bertunang ni
Norzie hany Norzie hany August 01, 2012
Mmg suka tgk budak2 perempuan yg kecil pakai brg kemas.Comel aje.
Mrs Velentine Mrs Velentine August 01, 2012
hehehe...murahnya..kat sabah nak beratus2 kalo yg mcm ni..x tgk lagi yg dewasa punye
Eca Dwinky Asha Eca Dwinky Asha August 01, 2012
eh,,dah kena pinang ke?.hahaha


p/s :: eca pun baru beli cincin emas XD
Mrs Lurve Mrs Lurve August 01, 2012
untung alisha, kecik2 dh dpt pakai emas, aunty dulu pakai benang ja huhuhuhu
Zefa NorAsmara Zefa NorAsmara August 01, 2012
Bertuahnya alisya.. gebus je tgn dia.. :D
syiela syiela August 01, 2012
akak baru beli je baru ni ina.. kat kedai fatin najwa depan balai sp tu.. 1gm 165.. boleh kurang lg hehehhe.. en.hb buat pelaburan bini bergaya :)

untung alisha dapat cincin cantik. akak ni hubby dok bunyi alahai lepas ni asyik beli kat mama jela huhuhu.. mama suka!
Nana Nana August 01, 2012
emas skrg mahai gler...
nak beli pun dok pikir 4444 kali...

comel jari alisya pakai cincin emas tu...
Che Rosliza Che mat Che Rosliza Che mat August 01, 2012
seronok alisha dapat cincin ya...untung cucu tunggal nie..
aimi aimi August 01, 2012
untung nye jadi alisha =)

dulu mase aimi lecik2 arwah atok belah ayah yang bagi rantai... arwah atokkate kat mak... ank perempuan sorang pakai kan lah brg kemas =)
Wanieys Wanieys August 01, 2012
montok sungguh jari alisha sesuai pakai cincin hihi...husband wani pun suka emas sbb tu suka buat surprise emas gak hahahha..untung alisha jimat duit ibu dgn abah dia hikhikhik
Joanna Yunus Joanna Yunus August 01, 2012
hehehehe..comel je tengok tangan alisha tu...tapi kena jaga intan, akak pernah kehilangan cincin sumaiyyah dulu
ShimaSalleh ShimaSalleh August 01, 2012
Gebu tgn Alisha.. comei aje dia pakai. Memang ngam lah! :))
anisalya anisalya August 01, 2012
semalam baru tindik telinga budak berdua tu. ada entri tapi keluarnya petang nnt.
Tentang Kita Tentang Kita August 01, 2012
saya pun peminat emas..... gaji 1st saya dulu saya beli rantai leher, harga dlm RM1400 gitu
fieda fieda August 01, 2012
bertuah alisha..maira ni kak fieda nk tindikkan jugak dulu tp masa org tu sembur air ape ntah melompat dia terkejut..terus tak jadi..kalau gi kedai tindik telinga dia fobia plk..
fieda fieda August 01, 2012
bertuah alisha..maira ni kak fieda nk tindikkan jugak dulu tp masa org tu sembur air ape ntah melompat dia terkejut..terus tak jadi..kalau gi kedai tindik telinga dia fobia plk..
CtAyue CtAyue August 01, 2012
seronoknya alisha yer dpt cincin.. kalau ade anak perempuan mmg akan nk jgk bg dia pakai emas.
shahdiana shahdiana August 01, 2012
ala gebu sungguh jari anak dara ina pakai cincin ni...
fazitaismail fazitaismail August 01, 2012
alahai comeyynya tangan montok tu pakai cincin emas..alhamdulillah..murah rezeki Alisya..hehe
emas skrg nie memanggg mahal..
MamaEma MamaEma August 01, 2012
wah, dapat cincin raya..seronoklah alisha..
PinkUmmi PinkUmmi August 01, 2012
untunglag alisha....:)
♥♥azatiesayang ♥♥ ♥♥azatiesayang ♥♥ August 01, 2012
salam Ina.Alhamdulilah rezeki Alisha...tambah2 nak raya ni:)
Cik Nur Cik Nur August 01, 2012
sebenarnya tak rugi pun beli emas ni, sebab nanti lama2 harga dia naik.. tapi skrang rm190 segram mmg mahallahkan..

adik beli bulan 5 hari tu, segram rm162 xsilap.. adik smbar dua cincin, rm500...

kalau tolak skarang, mesti harga tinggi.. :)
Sally Yatiey Sally Yatiey August 01, 2012
Cantik. Bertuahnya Alisha. hee ^_^
:: Mrs.Eady :: :: Mrs.Eady :: August 01, 2012
tak belikan lagi utk sufiya..huhhuu..
pinky pinky August 01, 2012
cincin raya....montok dan gebu sgt tgn Alisha...
jemarisuri jemarisuri August 01, 2012
wah dpt beraya ngan cincin baru lah alisha kan...hihi
Masya Masya August 01, 2012
amboi geramnya tgk tgn alisha.. lagi² dipakaikan cincin mcm tu ... cube soh dia possing sikit letak tgn kat dagu pakaikan gaun supepp lah mesti comel ....
azizah :) azizah :) August 01, 2012
comey tangan alisha..cute je pakai..rasa nak gigit2.. hahaha

mahalnya emas skrg ni..nasib la masa kawen dulu dah mintak gelang cincin.. sebab belum tentu sekarang suami belikan emas ke tak..hahaha
Ibu Lala Ibu Lala August 01, 2012
kiut je alisha pakai cincin. masa saya anak first dulu macam macam belikan utk anak. pernah belikan rantai tgn, pakai 2/3 hari tercabut sume. pi tuka kat kedai dah susut harga. sekarang ni takut nak bagi anak2 pakai brg kemas. takut tercicir, menangis tak berlagu la nanti. dah la emas sekarang mahal.
QasehnyaRania QasehnyaRania August 01, 2012
alolo comey jari alisya =)
Salmiza Salmiza August 01, 2012
alahai...klu anak pmpuan mesti la nak hias sket2 kan...untung alisha opah dah belikan...
Ummi Iman Ummi Iman August 01, 2012
Cantik. Sesuai dgn jari alisha yg montel tu ;)
eB eB August 01, 2012
tempah khas eh? ader saiz tuh :)
Belladeone Belladeone August 01, 2012
canti cincin..emas skrg tgh murah..x silap arini rm153++...mmg untung akak dpt hubby suka emas ni...
deno deno August 01, 2012
wahhh.. alisya dah dapat cincin... bruntung alisya... boleh buat raya la ni... :)
fiza fiza August 01, 2012
Cutenya tgn anak dara ni pakai cincin. Bling..bling lah alisha raya nanti.
Ardini Humaira Ardini Humaira August 01, 2012
eh eh kat mama alisha tade ke :D hehe dia nak seprais kut tu
lynn kamarul lynn kamarul August 01, 2012
teringin nak belikan utk anak dara jugak
Myra Jay Myra Jay August 01, 2012
Myra suka tengok jari budak ada emas camni :)
Nampak comel je ;D
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ August 01, 2012
murah ye rm 75.. untung alisha dpt koleksi turun temurun dari opah.. eheheh.. gebu je jarinye..
Puan Kutu Puan Kutu August 01, 2012
alahai comelnya jari alisya..:0

sy tak minat emas,yg ada pun semua aruah mak punya..hehe

emas mmg pelaburan yg bagus.tp dh tak minat..mmg tak ingin la nak beli.huhu
Aisy Nasiha Aisy Nasiha August 01, 2012
Bestnya alisha dpt hadiah ... Kalau ada anak perempuan, seronoknya mcm ni lah, blh berhias, bju pin cantik2...geraam tgk, apapun brsyukurla dengan rezeki Allah dh bg.
izz iizza izz iizza August 01, 2012
kiutnya alisha pakai cincin..waa raya sakan la alisha tahun ni..:)
shida'R shida'R August 02, 2012
ewahhh untung alisha heheee :)
Tra Tra August 02, 2012
agak-agak berapa ringgit semua tu...nice la intan.....leh juga buat cam nie kan untuk pembaca setia blog kita...
Azi Azi August 02, 2012
cantik cincin tu...murah jugak kan 75 jer...
9n0L4 9n0L4 August 03, 2012
mak oiii, naik dah emas skrg. dulu tahun 2009 mase cari cincin kawen tak sampai pun lagi rm100 rsnye.
Mummy GreenyHouse Mummy GreenyHouse August 03, 2012
kiutnye jari montok ade cincin.. :)
Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P August 07, 2012
demok2 jari Alisha.. seronoklah tu dapat cincin. bolehla bergaya raya nanti