Rezeki dengan EPHYRA & rezeki dalam berblog

Selama ni saya tak pernah terpikir yang saya boleh jual EPHYRA.. malulah katakan.. Tapi tu la u all.. Bila kita tak cuba, kita takkan tahu kan.. Saya start jual EPHYRA pada 23/12/2013, tak sangka dalam tempoh hampir 2 bulan ni, saya dah jual hampir 40 kotak campur trial & premium..!! Walaupun tak banyak macam orang lain, tapi satu pencapaian yang tak disangka oleh diri saya sendiri..

Sebelum ni saya pernah cite dekat u all yang saya malu bab2 bisnes ni.. promote orang punya boleh la.. tapi tu la, dalam malu2 saya tu, boleh pulak jual hampir 40 kotak.. Alahaiiiii... Ohya, sebelum ni saya ada say THANKS dekat pengasas EPHYRA @ Kak Amiza sebab invite saya join EPHYRA ni.. Hari ni saya nak ucap TERIMA KASIH dekat Eriqazz kerana Eriqazz lah orang yang kenalkan saya dengan Kak Amiza... Eriqazz lah orang yang cadangkan nama saya dekat Kak Amiza untuk di sponsored EPHYRA & seterusnya entry berbayar...

Secara peribadinya, saya bukanlah beria sangat promote EPHYRA ni di blog.. Rasanya hanya 1 entry sahaja yang saya gtau saya jual EPHYRA, yang lain berkaitan testimoni @ entry berbayar.. Alhamdulillah entry saya ada di page pertama google.. sebab tu ramai orang contact saya nak beli EPHYRA.. dorang kata nak beli lepas baca di blog.. Itulah pentingnya @ kelebihannya jika entry kita berada di page pertama google...

Alhamdulillah, makin lama rezeki saya makin murah dengan berblog... Alhamdulillah jugak saya banyak terima iklan berbayar di blog saya ni.. Tak sangka dalam saya hanya suka2 dengan blog selama ni, akhirnya boleh bagi hasil.. Kalau ikutkan setakat ni, jumlah yang saya dah dapat dari hasil berblog samada entry berbayar or tempek banner di blog semuanya dah cecah 4 angka.. Alhamdulillah syukur pada Tuhan..

Saya memang nak terlibat secara serius dalam pengiklanan di blog ni.. Maksud saya berkaitan entry berbayarla... Alhamdulillah laluan saya dipermudahkan.. Bila kita dah semakin aktif dengan dunia pengiklanan, bila kita mampu menarik orang, bila blog kita mesra google.. makin senang kita nak dapat advertorial.. Dari tahun lepas saya cuba "dekati" cara mereka yang buat duit dengan blog.. Sedikit sebanyak saya tahu macamana nak letak harga bagi setiap entry berbayar di blog saya.. setakat ni ketika saya dah mula serius dengan dunia pengiklanan, satu entry saya dapat 3 angka.. paling cikai pun hampir kepada 3 angka la.. Lagipun urusan berkaitan sponsored post @ entry berbayar selama ni, antara saya dengan "orang bisnes" bukan dengan orang yang jadikan partime berbisnes maksud saya.. tu yang boleh "main" harga..

Btw, harga untuk setiap entry berbayar tu kan u all, ianya bergantung kepada UV di blog kita la.. seramai mana pengunjung ke blog kita... bolehkah kita tarik perhatian orang.. bolehkah entry kita meggoda google.. semua tu diambil kira sebelum diletak harga.. bukan main letak je.. Dalam pengiklanan @ sponsored post di blog harus ada win win situation.. Sebabnya selagi kita tak padam entry tersebut, selagi tu entry kita ada di google.. selagi tu jugak orang yang kita promote tu dapat promosi & sedikit sebanyak pasti membantu bisnes mereka...

Alhamdulillah saya bersyukur dengan rezeki yang Tuhan bagi dekat saya.. Tak kira apa rezeki pun.. dalam bentuk kesihatan, kebahagiaan, harta benda, anak2 dan segalanya2.. hargailah setiap rezeki yang kita dapat walaupun ianya hanya sekadar pinjaman.. 

P/s : Walaupun surirumah, kita tetap boleh buat duit dari rumah kan.. Ohya, untuk pengetahuan u all, bukan semua entry yang saya dah promote di blog ni berbayar tau.. Jangan salah paham plak.. Kang u all kata saya ni kaya sangat plak sebab dah banyak entry promote.. (",)
     "Ya Allah... Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau                              kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku.."                       "Ya Allah, sesungguhnya aku namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w..." 

{ 43 comments.. read them below or add one }

Sheila Salim Sheila Salim February 20, 2014
Assalamualaikum kak, alhamdullilah. murahnya rezeki. syukur kak intan ~~~
Hanim Hanim February 20, 2014
Tahniah kak semoga terus maju dan komited dalam bisnes Ephyra dan juga blog (^_^)
SNM SNM February 20, 2014
Tahniah. Rezeki ada dimana2.
Yang penting minat, usaha dan doa yg tidak putus kan? Alhamdulillah...
msredcheesecake msredcheesecake February 20, 2014
nak capai sesuatu tu kene kerja keras kan? bila dah nampak hasil lega...alhamdulillah...

congrats yea...
syawalsimpsons syawalsimpsons February 20, 2014
ALHAMDULILLAH SEMUA DI PERMUDAHKAN...moga rezeki ina terus bertambah
Masya Masya February 20, 2014
hihihi tang p/s tu yg tak tahan tu...

alhamdulillah rezeki anak²kan.. mana tau lps ni klu baby boy ada rezeki pulak dgn barangan bayi .. tahniah ina.. terbaikk.. menulis selagi mampu tau.. xmoo emosi mood kelaut semua ... inilah ina yg saya kenal di alam maya selalu positif..
sitirohaida sitirohaida February 20, 2014
tahniah,...makin cantik la lepas nie kan...
Cik Matahariku Cik Matahariku February 20, 2014
tahniah! gembira dn tumpang bangga dgn pencapaian sdri. semoga terus suksess dlm dunia blog..:)
tifa anvar tifa anvar February 20, 2014
dlm diam2 dh lama saya jadikn idola saya.
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ February 20, 2014
salam k.ina..

alhamdulillah..
seronok baca kejayaan kawan2..
semoga biz semakin lancar..
cma belum nk kearah itu lagi..insyaaLLAh..1 hari nnti
fieda fieda February 20, 2014
tahniah ina..semakin lama semakin maju ke depan..
Mar Mansor Mar Mansor February 20, 2014
rezeki y melimpah ruah..alhamdulillah..berapa harga?
JunAina JunAina February 20, 2014
Rezeki itu ada di mana2...selagi kita berusaha. Tahniah...
Fiza Rahman Fiza Rahman February 20, 2014
Alhamdulillah. Smoga makin bertambah rezeki ina.
QasehnyaRania QasehnyaRania February 20, 2014
alhamdulillah.
semoga dipermudahkan urusan ina untuk terus membantu suami dari rumah.aamiin
Dunia Zumal Dunia Zumal February 20, 2014
Alhamdulillah murah rezeki :)
AnonymousAnonymous February 20, 2014
mmg murah rezeki sungguhlah !
NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra February 20, 2014
alhamdulillah kak, yang pasti ada pembaca setia yang hari2 wajib kunjung blog akak walau tak tinggal jejak,;-)
Unknown Unknown February 20, 2014
Alhamdulilah..syukur rezki akak & kluarga :)
Unknown Unknown February 20, 2014
alhamdulillah.....semoga akak sekeluarga terus dimurahkan rezeki...amin... :)
Maria Firdz Maria Firdz February 20, 2014
Alhamdulillah.. Rezeki Allah tu Maha Luas, yg pnting kita usaha...
Maria Firdz Maria Firdz February 20, 2014
Alhamdulillah.. Rezeki Allah tu Maha Luas, yg pnting kita usaha...
Unknown Unknown February 20, 2014
Alhmdulillah..tahniah kak Ina..♡♡
shahdiana shahdiana February 20, 2014
seronok baca bila kawan-kawan berjaya..semoga rezeki ina semakin murah lagi di masa2 akan datang...
Mimie Mimie February 20, 2014
Alhamdulillah murah rezeki kak ina
Unknown Unknown February 20, 2014
wahh tahniah kak ina, sya pun nak jadi macam kak ina, blogger yang berjaya gitu, hihi. nnti kalau mam dah gaji, harap dapat lah beli ephyra nih dengan akak yerr, bagi saya harga student boleh kan kak? hihi
Unknown Unknown February 20, 2014
seronok tengok blog akak makin lama makin maju kehadapan.. syukur rezeki anak2.. rezeki menolong suami..
tahniah akak! apa2 pon jijah support akak.. yeahh!
maszull maszull February 20, 2014
assalamualaikum intan...alhamdullilah bertambah rezeki dr blog..;)
lizz lizz February 20, 2014
Alhamfulillah ina..moga ina dimurah rezeki...bagusla ina dapat entry berbayar banyak...bagi la tip...seblum ni ader gak baca tip ina bila nak carik balik x jumper lak..
bella hamzah bella hamzah February 20, 2014
alhamdulillah murah rezeki akak zarina
Myra Jay Myra Jay February 21, 2014
Tahniah Ina..
Rezeki Ina dan anak2 :D
ayut ayut February 21, 2014
Alhamdulillah....murah rezeki bila tlg mnolong ni... :)
puan.mila puan.mila February 22, 2014
alhamdulillah murah rezeki akak :-)
lynndamya lynndamya February 23, 2014
Hah, ini lah dia entry yang di-printscreen tu kan! :D
aziazib aziazib February 24, 2014
alhamdulillah rezeki ina. tahniah ye
Nadia Johari Nadia Johari February 25, 2014
alhamdulillah kak..berkat usaha akk jugak
Nadia Johari Nadia Johari February 25, 2014
alhamdulillah kak..berkat usaha akk jugak
Unknown Unknown February 25, 2014
alhamdulillah..rezeki dtg bergolek hasil usaha gigih ina.. rezeki anak2 jugak tu.. :)
Ariana Ariana March 02, 2014
wahh alhamdulillah akak..tahniah <3
saya nak beli jugak la.boleh x?
saya pm akak dkt fb - (Nadiya Liana)