Kecurian kabel telefon di Jalan Anggerik, Amanjaya, Sungai Petani

Hari ni dah hari Rabu, serius rasa nak pengsan.. Lagi beberapa hari nak habis minggu ni... U all tahu tak, 5 hari (07/02/2014 hingga 11/02/2014) saya takda internet pasal kabel telefon kene curi..!! Pasal rasa nak pengsan tu puncanya saya kan tengah  lancarkan IntaNBerliaN Mega Giveaway 2014, so, saya masih ada baki 5 entry review sponsor yang saya kene buat... Bayangkan ye sayang2.. semua tu kene siap sebelum Mega Giveaway saya tu tamat hujung minggu ni.. Bukan tu je, saya ada 2 entry review berbayar, pun nak kene siap minggu ni jugak.. Nampak tak, dah 7 entry kene karang tu... maunya saya tak rasa nak pengsan... Itu baru bab entry, ni ada lagi berlambak komen peserta Mega Giveaway yang belum saya approved.. Nak kene blogwalking tengok entry dorang plak... Memang saya suka sangatlah orang yang mencuri kabel di saat2 keje urgent berlambak2 menanti saya... Boleh gituuuu....

Pada si pencuri kabel tu, ni kata2 saya untuk awak... Saya nak mintak tolong dengan awak, Tolong jangan mencuri kabel telefon rumah saya lagi.. Buat apalah awak susah2 g curi curi kabel telefon tu semua.. Bukannya awak dapat pahala pun.. dapat dosa lagi adalah... dapat dosa sebab curi kabel telefon rumah saya & menyusahkan banyak pihak.. kesian dekat operator 100 tu nak kene dengar "leteran" saya.. kesian jugak dekat diri saya yang memaksa diri saya "berleter"... Awak jangan duk pikir diri awak sorang je yer... Awak jangan pikir dengan curi kabel telefon rumah saya tu dapat tambah pendapatan awak je... Awak ada pikir tak camne plak dengan orang lain yang menambah pendapatan melalui internet ni haa? Kesian dorangkan wak, "terputus" kejap pendapatan dorang sebab awak curi kabel telefon dorang.. Awak awak awak... lenkali nak buat kerja tolong pikir orang2 sekeliling sekali yer.. Jika menyusahkan orang lain & ia hanya menambahkan dosa, jangan buat benda tu tau... saya tak nak berleter kat awak banyak sangat.. Saya cuma doakan moga awak diberi kehidupan dengan dimurahkan rezeki yang halal & moga awak tak buat kerja2 camni lagi... tapi awak buat kerja yang penuh dengan kebaikan.. Aamiin...

P/s : Moga Tuhan gerakkan hati siapa2 yang pernah mencuri kabel telefon rumah saya ni, tu bacalah entry saya ni walaupun 4 5 tahun lagi...
     "Ya Allah... Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau                              kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku.."                       "Ya Allah, sesungguhnya aku namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w..." 

{ 22 comments.. read them below or add one }

Mar Mansor Mar Mansor February 12, 2014
kabel telefon pon nak curik? dasar pencuri..
kenapa mencuri itu berdosa?
kerana...jawapan ada di dalam entri..
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ February 12, 2014
salam k.ina...
sian akak, org lain bt hal, akak yg kena tanggung..
pernah terbaca, sorang penagih maut dlm cubaan mencuri kabel letrik.rase mcm nk doakan dia mcm tu jer..

semoga si pencurik tu bertaubat
Nasuha Puteri Nass Nasuha Puteri Nass February 12, 2014
Assalamualaikum....moga doa yang d pnjat kn termakbul....


Pencuri tu memang tak ada kerja kot....
Mimi Azirah Mimi Azirah February 12, 2014
Kemain pnjg lebar kak ina membebel...hahaha
syawalsimpsons syawalsimpsons February 12, 2014
padan lama tak nampak kan....mmm tak pe la bukan rezeki kan...jahat org yg curik kabel tu kan..berlambak jugak keje ina..tak pe ina buat slow2...moga semua siap assigment tu yee
QasehnyaRania QasehnyaRania February 12, 2014
ada lagi org buat keja ni.. haishhh
QasehnyaRania QasehnyaRania February 12, 2014
ada lagi org buat keja ni.. haishhh
Ayie Atiqah Ayie Atiqah February 12, 2014
cian akak,ptot lame xde entry baru..saba ye
me.ronazil.ab me.ronazil.ab February 12, 2014
salam...
patut lah dah lama x nampak akak update blog....
saya pun dah merasa brg kena curi..pakej dalam 1 beg.. ade laptop, broadband, hard disk, pendrive n duit belanja...redha je la...moga terbukak pintu hati die nak bertaubat....
azizah :) azizah :) February 12, 2014
alalala sabar yer kak... moga pencuri tu insaf..
siti zawiah siti zawiah February 12, 2014
dekat jalan anggerik,amanjaya,sp?Za pun stay amanjaya anggerik..nasib baik rumah tak kena..
lizz lizz February 12, 2014
la kabel pun boleh curik...adoi sian ina...
Azi Azi February 12, 2014
bz ina sebagai blogger...
Deqla Manjew Deqla Manjew February 12, 2014
haihh kalo deqla bkn nak pengsang.. dah pengsan terus gamaknya.. ish2.. hrp dia baca pesan ina ni.. huhu
shasha yacob shasha yacob February 12, 2014
ada juga kecurian begini kan kakina. baru tahu ish ish
Ainim Suju Ainim Suju February 12, 2014
ee..dah takde akal ek..semoga mendapat balasan yang dapat beri pengajaran terbaik
sal ya sal ya February 13, 2014
siapa la punya kerja tu.
Lynn Damya Lynn Damya February 13, 2014
Salam, wahhh bestnya dapat buat entry berbayar kak, akak dah lah mmg best bab2 promote barang ni, mmg habis duit je, hahaha... :D
owh ye, tau tak, siap ade cara2 nak curi kabel kalau sy xsilap lah dulu..bahaye tol..kacau je org nak on9 kan..hish !
Maria Firdz Maria Firdz February 13, 2014
La kak intan dok SP ka..blha la p beraya klu sy balik kedah.. Hehe