Mimpi berkaitan GIGI yang memberi petanda

Selama ni saya pernah beberapa kali mimpi BERKAITAN GIGI tau.. seperti MIMPI GIGI PATAH... Tapi Alhamdulillah tak pernah berlaku sesuatu yang tak diingini... eh, ke sebenarnya saya yang tak perasan... Entahla... Tapi yang pastinya ketika kami di Terengganu pada bulan 5 tahun lepas, saya ada MIMPI YANG GIGI SAYA HANCUR BERKECAI.. DALAM MIMPI TU SEOLAH2 SAYA TERASA GIGI YANG HANCUR TU MEMENUHI MULUT... KEADAAN GIGI SAYA YANG HANCUR TU LEBIH KURANG MACAM SAIZ GARAM KASAR.. SEMUANYA HANCUR...

Kalau tak silap saya, time tu 19/05/2013 ataupun 20/05/2013... Antara tarikh ni la mimpi tu berlaku... saya pun dah lupa... sebelum ni ada catat dalam handphone tapi handphone plak dah rosak.. habis hilang semua maklumat.... Saya ingat lagi, lepas mimpi tu saya terjaga tengok jam, area lebih kurang pukul 1-3 pagi... mimpi yang time2 macam ni memang saya risau sikit... Saya tak cerita dekat sape2 pun pasal mimpi tu... sebab orang kata, kalau kita mimpi tak cerita dekat sape2, so, ada peluang mimpi ngeri tu takkan berlaku... Tapi tu hanya sekadar kata2 yang saya dengar zaman budak2 dulu... walau jauh di sudut hati, mengharapkan takkan ada apa2 yang berlaku....

Masa tu kami berada di Terengganu sebab sepupu saya kawen.. di hari yang saya mimpi tu plak, parent saya dari Terengganu nak bertolak balik ke Perak.. Lagilah saya risau. Macam2 saya pesan dekat abah.. suruh bawak kereta hati2 & sebagainya... Alhamdulillah... parent saya selamat sampai ke destinasi... Syukur sebab takda apa2 yang buruk berlaku... 

Sampailah pada tarikh 09/06/2013, saya dapat panggilan dari sepupu saya di Chemor yang tak mungkin saya lupa sampai bila2.... ADIK SAYA KEMALANGAN YANG HAMPIR MERAGUT NYAWA DIA...!! Ya Allah Ya Tuhanku.... Rupa2nya MIMPI BERKENAAN GIGI SAYA YANG HANCUR BERKECAI TU ADALAH PETANDA YANG ADIK SAYA AKAN KEMALANGAN... Allahuakbar...!! Terasa nak gugur jantung saya masa tu... Saya dapat petanda 2 minggu sebelum kejadian... Patutlah dalam mimpi saya tu gigi hancur berkecai.. rupa2nya adik saya mengalami kemalangan yang teruk..!! Ya Allah.. tak sanggup saya nak ingat keadaan adik saya masa tu... penuh dengan wayar... doktor2 asyik mengelilingi adik saya je... darah jangan dicakap... adik saya terlalu banyak kehilangan darah pada masa tu... Alhamdulillah, bekalan darah di hospital besar Ipoh tu ada stok untuk menampung darah adik saya yang banyak hilang tu... Tak sangka jugak mimpi tu sebagai tanda adik saya bertukar status dari insan yang serba elok sempurna macam kita semua tiba2 bertukar status OKU... 

Ya Allah Ya Tuhanku.. rasa tak sanggup saya nak teruskan penulisan ni... setiap kali saya mencoretkan cerita adik saya di sini, setiap kali tu jugak air mata saya mengalir... teringat balik kenangan2 kami ketika dia sihat.. Selama ni memang saya selalu dapat petanda dari mimpi... tapi ini adalah kali pertama saya dapat mimpi berkaitan gigi yang menjadi kenyataan... Walau hakikatnya selama ni, orang kata, kalau mimpi gigi patah, tu tandanya ada orang nak meninggal.. tapi saya bukan mimpi gigi patah tapi gigi hancur.. Apa2 pun, sejak dari kejadian tu, saya jadi takut untuk mimpi berkaitan gigi lagi.... Bukan nak percaya sangat tapi bila dah terjadi macam ni, buat saya jadi fobia.. sesungguhnya saya hanya manusia biasa yang tak sempurna...




"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."
Mimpi berkaitan GIGI yang memberi petanda

{ 17 comments.. read them below or add one }

Iyqa Gani Iyqa Gani May 09, 2014
saya pon slalu mimpi gig patah.. semua gigi plak.. darah2.. sampi boleh rasa tu. even dh bangun pun rasa mcm betul..

tapi Alhamdulillah.. xda apa yang jadi..
QasehnyaRania QasehnyaRania May 09, 2014
.mmm, x berani nk kata pa bab mimpi ni
mcm sy dlu pon

masa mula mula kawin (kiranya baru mlm pertama saya)
esok tu mmber baik saya msg bgtau yang dia sy mengandung...

ada hikmah disebalik semua ni.
sabaq k..
tifaanvar tifaanvar May 09, 2014
jngn putus brdoa Ina. Dh nak setahun adk ina accident. Rase skjap je masa brlalu
Sally Yatiey Sally Yatiey May 09, 2014
Saya selalu jugak mimpi berkaitan gigi macam ni kak.. Tak perasan pulak ada perkara buruk berlaku..
Mimi Azirah Mimi Azirah May 09, 2014
Memg kalo mimpi gigi patah mknenye ada kluarga yg nk meninggal....tp mimpi gigi hancur first time sy dnga kak ina...
Maria Firdz Maria Firdz May 09, 2014
Betul tu... Mimpi buruk jgn citer kt sapa2 cukup dgn istighfar.. Bkn fikiran tpi mmg ada hadisnya... Nnt sy sharekan hadis tu...
me.ronazil.ab me.ronazil.ab May 10, 2014
salam...
saya baru mimpi gigi tercabut atas bawah lak tu.....takutttt
Falsya Falsya May 10, 2014
Ina..falsya faham mcm mana perasaan fobia tuh kalau mimpi psl berkaitan gigi..sbb falsya penah mimpi gigi patah..3hari lps tuh atuk falsya meninggal..;(((
Ainim Suju Ainim Suju May 10, 2014
mak saya kalau dia mimpi gigi patah, dalam tempoh tertentu akan ada saudara mara yg meninggal. wallahualam
Farisya Anastasyia Farisya Anastasyia May 10, 2014
banyakkan merintih kepadaNya.
Puan Kutu Puan Kutu May 10, 2014
mimpi mmg kdg2 bawa petanda..kita dia yg baik2 saja ina.nk percaya sgt pada mimpi jadi khurafat pula
mizz miaizzati mizz miaizzati May 10, 2014
Sy pon penah alami...mungkin kebetulan...memang belaku...
Deqla Norumara Deqla Norumara May 12, 2014
hmm betul tu.. bkn nak pecaye sgt tp kalo dah terjadi, mmg rasa lain mcm fobianya..
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ May 12, 2014
Salam K.Ina..

petanda mimpi tu ada 2 kemungkinan..
1 hanya mainan tidur, kemungkinan lain, sbgi pentunjuk..

cma pernah mimpi gigi tercabut, 35 hari lepas tu,mungkin dah sampai waktunya, arwah paklang meninggal sbb kemalangan ditempat kerja..
wallahuallam..
azizah :) azizah :) May 15, 2014
jijah setakat ni xde la mimpi2 gg patah.. tp mak jijah kalau gg patah mst ada petanda..
Fiza Rahman Fiza Rahman May 15, 2014
Mimpi jer tu. Dan mungkin kebetulan.
Azi Azi May 16, 2014
mimpi kata orang mainan tido. tp ada yang macam boleh dipercayai... apa-apa pn itu semua kuasa allah yang menentukan. sabar ye ina atas apa yang terjadi, mungkin ada hikmahnya...