Saiz perut saya diusia kandungan 6 bulan

Untuk entry ni saya menjawab pertanyaan kawan2 yang duk tanya saiz perut saya.. Ololooo comel je soalan u all ni tau.. Saya ni jenis perut kecik, tapi tunggu 7 bulan jap g... dia akan membesar bagaikan juara... hahah... Saya takda ambik gambar yang betul2 nak tunjuk perut tau... ni pun kebetulan je ambik gambar & macam ternampak sikit perut saya tu.. tu yang rasa macam nak buat entry ni (^_^) Gambar ni diambil masa hari Isnin baru ni di Cameron Highlands..


Ni candid dari my dear, kebetulan gambar ni nampak perut dari atas.. perut saya melebar ke membulat? MIL & mak saya cakap membulat ke depan.. tapi tak tahula.. lagipun orang lain tak pernah komen pasal perut saya & saya pun tak pernah tanya... Yela, kalau tanya, saya nak kene "ketatkan" baju bagi nampak bentuk perut dulu... Alaa tapi bentuk perut pun kadang2 bukan melambangkan jantina baby jugak.. nak tahu jantina yang betoi, kene tunggu bersalin kan.. (",)


Ini plak gambar perut saya dari tepi.. kebetulan plak tangan saya ada atas perut, so, bolehlah nampak sikit bentuk perut tu kan..


Gambar ni saya crop.. semata2 nak bagi nampak perut... hahah.. Saiz perut yang dah berusia 6 bulan 4 hari... Ohya, wife sepupu saya baru ni kan, jumpa saya & cakap.. "Eh, kata ada baby".. maksud dia saya mengandung la.. boleh plak dia tak perasan yang perut saya membesar.. tapi tu la, time tu saya guna baju t-shirt... biasalah, baju saya besar2, mana nak perasan.. hihi


Last sekali nak jugak tempek gambar saya bertiga dengan 2 orang anak solehah... InsyaAllah jika diizinkan Tuhan lepas ni bolehlah gambar berempat dengan 2 anak solehah & sorang anak soleh.. InsyaAllah... Eh, jangan cakap saya dah scan plak tau... itu saya sekadar tulis je... bukan ke itu jugak "doa" (^_^)


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."

{ 31 comments.. read them below or add one }

MsBabble MsBabble May 14, 2014
sama la kita..perut comey je kan tapi lepas 7 bulan mengembang dengan jayanya
Unknown Unknown May 14, 2014
memang kecik perut ina... tak kisah nanti anak apa pun yang pasti sihat walafiat... tapi personally mama doakan ina melahirkan anak lelaki ... tak sabar le pulak lagi 3 bulan kan
mila mila May 14, 2014
walaupon dh sll jengah kat cni tp ni bru pertama kali sy tgk wajah sbnr tuan tanah hehe..cntk orgnye..alaa perut xnmpk sgt..comel kiut miut je hehe
msredcheesecake msredcheesecake May 14, 2014
tak nampak reupanya melebar ke kedepan ke...kecik je nampaknya
MOMMYLIN MOMMYLIN May 14, 2014
comel je perut... lin klau 6 bulan, dah macam 9 bulan... kikkikiki besar sangat. tp keluar kecik je...
Masya Masya May 14, 2014
mmg bebtl² nak anak lelaki ni .. nanti ina usaplah perut ina .. ada rasa pusat tu tersembul/ terkeluar tak.. tgk mcm x nampak pusat jer kat baju ina ni .. confirm baby boy .. kalau baby girl selalunya pusat nampak kalau pakai baju.. macam masa ngandungkan aqilah dulu...
IntaNBerliaN IntaNBerliaN May 14, 2014
@Masya

SAYA tak pernah dgr plak yg pasal pusat tersembul or tak ni... sbb saya tgk org2 sekeliling saya, pusat semua nampak je.. bila lahir pun anak ada je lelaki or perempuan.. first time plak dgt pasal ni
IntaNBerliaN IntaNBerliaN May 14, 2014
@Joanna Yunus

InsyaAllah... moga kandungan lahir nnati sihat & cukup sifat... semua ibu2 di dunia ni mgharapkan benda yg sama...

haa tu la kan mama, saya pun dah rasa tak sabar nak tggu lagi 3 bulan.. hihi
IntaNBerliaN IntaNBerliaN May 14, 2014
@msredcheesecake

a'aa kecik kan.. xnampak sgt.. tggu dah msk trmster ke3 nnati... bagaikan juaralah dia membesar.. hihii
mama lynn mama lynn May 14, 2014
in shaa Allah ada rezeki ina nak baby boy... ++ sy byk kali sampaikan doa ina masa buat umrah hari tu.... ina makin meletop la since pregnant ni. cun je sy tgk.. huhuhu
IntaNBerliaN IntaNBerliaN May 14, 2014
@lynn kamarul

Allahuakbar... terima kasih sangat2 lynn...!! terharu saya dengan komen lynn ni... moga Tuhan jugak makbulkan impian lynn untuk dapat anak... InsyaAllah... Aamiin

btw, yg pasal "meletop" tu xdalah lynn.. sama je mcm sblm ni, tapi maybe lynn rasa mcm tu sbb lynn br pestime tgk gambar saya pakai sunglasses.. (^_^)... Apa2 pun , thanks jugak utk kata2 lynn...
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI May 14, 2014
comel je tgk akk anak beranak..
Unknown Unknown May 14, 2014
alamak..zee tak reti la tengok perot..dulu masa peknen pon tunggu orang jer la cakap..

moga impian akak termakbul nak dapat boboi..aminn

tapi macam masya cakap tu betol jugak kot..zee dulu peknen memang pusat terkeluar..tunggu besar skit..
IntaNBerliaN IntaNBerliaN May 14, 2014
@Zee Suhaini

InsyaAllah terima kasih :-)

kalau zee pusat terkeluar tapi lahir ank lelaki, kira macam kebetulan je la yana @ masya mengandung pusat tak terkeluar tapi baby boy.. :-)

Alaa apa2 pun kene tunggu lahirkan, baru kita dapat tau apa jantina anak kita... sbb kalau kita scan pun kadang yg keluarnya jantina lain dr yg scan tu jugak... :-)

apa2 pun, sekarang ni, kita hanya mampu berdoa & terus berdoa... doa tu senjata kita... Jika termakbul, Alhamdulillah.. jika sebaliknya pun, Alhamdulillah jugak... Tuhan lebih mengetahui apa yang terbaik utk kita semua... (^_^)
ecah khalili ecah khalili May 14, 2014
ecah dah trimester ke 3..tapi orang slalu ckap macam baru 4 5 bulan..xkisah ler..jnji tiap kali checkup doc ckap bbby sihat..kan..hehe..
Maria Firdz Maria Firdz May 14, 2014
Nmpk besar gak tu.. Ameen... Mga tercapai impaian kak ina tu..
tifaanvar tifaanvar May 14, 2014
comel dan mmbonjol kehdpan perut ina. Muka ina pn nmpak lain. Tp x th nk discribe camana.
AnonymousAnonymous May 14, 2014
mudah2an dapat baby boy... (",)
comel je perut tu...
JunAina JunAina May 14, 2014
Ibu mengandung yang sentiasa anggun...

haryati haryati May 14, 2014
Alhamdulillah 6 bln pregnant ye ina... moga dimakbulkan apa yg ina nak ye...
IntaNBerliaN IntaNBerliaN May 14, 2014
@ecah khalili

betoi2... walaupun perut kecik xpa, asalkan baby sihat kan.. :-)

tp saya mengandung sblm ni pun mmg jenis kecik camni, so, xdalah rasa takut or pelik sgt :-)
IntaNBerliaN IntaNBerliaN May 14, 2014
@tifaanvar

nampak lain sbb saya makin kertu kot kak tifa.. hihii
syawalsimpsons syawalsimpsons May 14, 2014
comey je perut ina..macam perut sue waktu pregnant la...insyallah ada rezeki anak laki kan.....kata2 kan satu doa
Izwa Kamaruddin Izwa Kamaruddin May 14, 2014
SEMOGA TERMAKBUL NAK ANAK LELAKI :)
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ May 14, 2014
salam k.ina..
hehe..mmg nmpk pewot akak comey jer..mcm tuanye..
insyaAllah..aamin..aamin..

nk komen jgk..amoih..kemain berspek mata anak beranak ni yerr..
QasehnyaRania QasehnyaRania May 14, 2014
aamiin :)
yeay.. dh nampak.. tak lama dah..
Unknown Unknown May 15, 2014
cun la akak bila preggy.. muka pon xde berubah.. badan pon maintain..
macam jijah 6bulan xnmpak perut sangat.. sekali 7bulan++ membesar bak juara
Mar Mansor Mar Mansor May 15, 2014
haah la x berapa nampak perut tu..
Mimie Mimie May 15, 2014
Alahai comel je.perut kak ina
aziazib aziazib May 16, 2014
sy empat bulan dah besar dah ina. anak ketiga ni lain pulak kebesarannya. cepat betul. semua dah kembang la ni... huhuhu...