"Wah tingginya... hebatnya..."


Anak solehah yang cukup teror dalam bab panjat memanjat... Saya tengah buat kerja dekat luar bilik.. Tiba2 terdengar suara Alisha menjerit kegembiraan dari dalam bilik sambil cakap "Wah tingginya... hebatnya...".. saya bergegas ke arah bilik, sekali tu diaaaa... Si Aqilah yang bakal jadi kakak ni haa, punya tinggi dia duduk.. habis dia sepahkan bilik.. Alisha dulu pun kaki memanjat jugak tapi taklah sehebat Aqilah... 

Ini kes "terlepas" ni u all.. normally semua pintu bilik tertutup.. tapi time ni kebetulan kak Alisha masuk bilik.. Aqilah rebut peluang la jawabnya... Untuk pengetahuan u all, dekat rumah saya ni mana ada kerusi dah dekat luar.. semua kene sumbat dalam bilik tengah.. kadang2 penat jugak jaga Aqilah sebab jaga dia sorang dah macam jaga 2 orang... hahha... Kena selalu awasi Aqilah... Aqilah yang bermaksud pandai & cerdas... tak ke peel dia ni betoi2 melambangkan maksud nama dia... (^_^) Tapi takpa.. saya suka sekurang2nya saya tahu Aqilah seorang yang berani nanti.. silap haribulan hari pertama pergi sekolah nanti, disuruhnya saya balik, cukup hantar dia di pintu pagar sekolah je... muahhaha


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."

{ 26 comments.. read them below or add one }

msredcheesecake msredcheesecake May 06, 2014
dia tengah explore tu ...bertabah je lah jaga dia...hhee
Syeeda Syeeda May 06, 2014
memang hebat Aqilah..Tinggi tu..hii
Mrs Velentine Mrs Velentine May 06, 2014
hihi...nasib baik kuat juga tempat dia duduk tue aqilah2
JunAina JunAina May 06, 2014
Ina kalau gini gayanya bimbang juga takut bila kita leka buat kerja dia panjat2 jatuh pula... Nauzubillah... Hati2 ye dik.
Lynn Damya Lynn Damya May 06, 2014
Salam kak..mak aiiii boleh dia panjat mcm tu, nasib baikkkk tak jatuh..ngeri sguh..hehe, xpe kak, bagus kalau kecik2 dah lasak...kuat dan tahan sikit..cuma budak cergas mcm ni kena awasi..berani betul siap puji diri sendiri lagi tu, haha kelakar je :D
Azlina bt. Azis Azlina bt. Azis May 06, 2014
adoi nasiblah x terbalik rak tu
lizz lizz May 06, 2014
Hamboi kemain tinggi duduknyer tuh..seriau auntie nengok tau . .
Petak Bunga Petak Bunga May 06, 2014
budk2 x reti takut..

kita yg tua ni tgok rasa gerun
Azi Azi May 06, 2014
tingginya aqilah panjat... seram nengok takut rak tu patah jer...
sue zainun sue zainun May 06, 2014
huhu memang tinggi tu
IbuNoey IbuNoey May 06, 2014
wahhhh,kak..tinggi tu..celah mana dia meniti sampai leh naik atas tu..hehe..memang berani sungguh lah si kak ngah ni..;)
Fiza Rahman Fiza Rahman May 06, 2014
Syabas aqilah...hehehe...Anak no 2 memang berani dan aktif lah ina. Sama mcm qahirah tu.

tifaanvar tifaanvar May 06, 2014
biasanya ank no.2 mmng berani n aktif dr ank sulung.
Mama Safiy Arfan Mama Safiy Arfan May 06, 2014
alamak,beraninye dia.hehe,rilex je duduk ctu
Siti Asiah Siti Asiah May 06, 2014
Beraninya Aqilah manjat sampai atas sane. Panjang akal dia kan Ina...:)
Maria Firdz Maria Firdz May 06, 2014
Mmg hebat tu kak ina.. Hehe
Deqla Norumara Deqla Norumara May 07, 2014
makk aii tingginye.. camne tu dia panjat? alahaii aqilah..
syawalsimpsons syawalsimpsons May 07, 2014
aqilah=izz dani aqlan..mmg sama la gaya dorang...sorang cerdas, sorang kuat, bijak, banyak akai...adoi...mmg terasa sorang dorang ni macam jaga dua org budak kan...tu la nikmat kiter sebagai ibu kan
Ema Johari Ema Johari May 07, 2014
elok jer dia duduk kat atas tu...
azizah :) azizah :) May 07, 2014
Good girl syg... budak sukakan cabaran
Shida Radzuan Shida Radzuan May 09, 2014
seriau kak sya tgk aqilah ni..silap2 hribln jatuh..haihh..nasib la ank solehah ni berani..hehee :)
QasehnyaRania QasehnyaRania May 09, 2014
mcm mna aqilah blh panjat tu.
dia pijak di setiap tingkat ke??

seriau nya la..
Mimi Azirah Mimi Azirah May 09, 2014
Allahuakbar..Aqilah nih memg anak yg cerdas tau...kemain tggi dia panjat
me.ronazil.ab me.ronazil.ab May 10, 2014
salam
dasyat betul...
memang budak nama aqilah mcm ni kot sebab anak buah pun nama aqilah...masa kecik2 mcm ni lah....