Aqilah yang dah mula memahami bakal jadi kakak


Bila tengok anak yang dah mula membesar.. dah mula memahami, mulalah buat hati ni rasa sayu... Buat pertama kalinya hari Rabu baru ni, Aqilah dah pandai tidur sendiri... tak perlu saya nak enjut2 ke.. tepuk2 ke... mengombeng nipple yang tak berapa nak ada susu ni ke... tapi elok je dia pergi baring atas tilam yang dah tersedia bantal.. mula2 dia golek2 tengok TV... last2 terlena... sayu je saya tengok situasi tu...

Yela, normally kan Aqilah akan tertidur time menyusu badan... Tapi kali ni dia boleh tidur sendiri pulak... Bukannya atas bantuan botol susu or susu badan... Opstt anak saya memang tak guna botol susu, kalau nak minum pun guna cawan sebab mereka kan bermula dengan direct breastfeeding.. Aqilah ni sekarang ni kan, nampak gaya dia macam dalam proses nak membiasakan diri dengan kehadiran adik je lagaknya ni... Alisha dulu pun macam ni jugak... Walaupun saya rasa sayu tapi ini hakikat yang harus diterima... Tuhan tu maha penyayang.. kadang2 kita risau camnelah anak2 nak terima adik baru nanti, tapi Tuhan itu tersangatlah adil... Alhamdulillah.. sekarang ni saya nampak semuanya semakin smooth je berjalan.. Anak2 yang kita sangka masih budak2 tapi semakin lama semakin matang dengan takdir Tuhan...


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."

{ 13 comments.. read them below or add one }

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) May 19, 2014
Dah mula pandai nak berdikari tu IB.. bagus macam tu.. tak lah merengek-rengek kan kita kan ..
Azi Azi May 19, 2014
saya pn prnah lalui saat mcm ni ina.. sayu sangat hati ni bila hakeem dah tak menyusu dgn kita tertido sendiri. pastu tidonya dimana-mana. berpelukkan sesuatu.. oh sedihnya...
Nor Salmi Nor Salmi May 19, 2014
Assalamualaikum.
Comel je Aqilah dah pandai bawa diri.. Dah pandai berdikari. Senang sikit hati ibu.
Ema Johari Ema Johari May 19, 2014
Alhamdulillah..anak kecil pun dah memahami
Kesuma Angsana Kesuma Angsana May 19, 2014
alhamdulillah, Allah memudahkan urusan kita kan !
syawalsimpsons syawalsimpsons May 19, 2014
kadang kiter sebagai ibu tak sedar dengan semua yang terjadi ni kan..alhamdulillah
Maria Firdz Maria Firdz May 19, 2014
Alhamdulillah... Sayu rasa tgk.ank kita dh besar rupanya...
♥  Cmª shIemª ♥ ♥ Cmª shIemª ♥ May 19, 2014
salam k.ina..

huhu..aqilah dah mula nk biasakan diri tu..
tahniah aqilah.. alhamdulillah...
Ct Aman Ct Aman May 19, 2014
naluri ibu...alhamdulillah...dulu saye pon rsau kn anak sulong sbb cmne nti da nk dpt adk...tapi alhmdulillah...ok...;)
azizah :) azizah :) May 21, 2014
sayu bila tgk anak pandai berdikari sendiiri.. dah besar anakku ni.. lagi2 time dia tidoo.. sedih pula rasa
QasehnyaRania QasehnyaRania May 21, 2014
aqilah dh boleh terima tu.in shaa Allah Allah membantu :)
Mimi Azirah Mimi Azirah May 27, 2014
In shaa Allah aqilah boleh terima yg dia bakal jd kakak...
Fiza Rahman Fiza Rahman June 04, 2014
Bagus aqilah. Nak jadi kakak dah kan. Kena berdikari.