Karnival untuk peminat BABYWEARING...!! Moh le join

Sejak2 saya dah ber"ring sling" ni, memang kalau keluar ke mana2, ring sling tu wajib saya bawak... cakap je wajib, tapi baru ni balik kampung boleh pulak saya terlupa bawak balik... haih!!... Serius sepanjang 2 hari di kampung tu, saya duk teringat ring sling je... duk pot pet pot pet kat diri sendiri sebab lupa bawak balik... Dah la saya ajak my dear g shopping... mendapatla kan, duk kelek je lah si Afrina tu haaa.... kejap2 tangan kanan, kejap2 tangan kiri.. lenguh tau... tu diaaa dah pandai merungut... orang dah ada ring sling la katakan... muahhahah...

Serius memang saya jatuh cinta betul la dengan babywearing ni...Tahun depan memang nak beli la SSC @ Soft Structured Baby Carrier... Mulut saya ni dah banyak kali sebut pasal SSC ni dekat my dear... saja je cakap banyak kali, biar my dear tahu sikit betapa saya berkenannya dekat SSC ni, so, bila saya nak beli nanti, takdalah my dear larang kan sebab my dear dah tahu betapa isteri kesayangan dia ni duk "meroyan" dekat SSC... Nak larang kan takut kesian dekat isteri yang tak habis2 sebut pasal SSC... Wah gitu kekdahnya... Pandai tak saya.... hahahaaa

Tadi tengah lunch saya sebut lagi pasal SSC ni dekat my dear tau.... Saya cakap camgini "Nanti Ina nak beli jugak SSC tu... Nak kumpul duit... sebulan rm100 ke... 3 bulan dah jadi rm300"... lepas tu my dear cakap "Orang suruh simpan duit tak nak, bila dah nak guna sangat, baru sibuk nak menyimpan"... Secara kasarnya nampak my dear berleter @ marah sebab saya tak menyimpan kan... tapi secara halusnya, nampak tak yang my dear bagi izin saya beli SSC walaupun dia tahu harga SSC tu rm300 (sebab saya kata 3 bulan simpan duit...)... Ingat ke my dear akan larang saya beli, tapi boleh pulak dia bagi jawapan camtu... maknanya kalau saya ada duit sekarang, sekarang jugak boleh beli.... (^_^).... Opsttt sebenarnya saya ada je duit dalam bank kalau nak beli SSC tu... tapi saya taknaklah guna duit yang sedia ada ni... kalau kumpul duit khas untuk beli SSC tu rasa macam lebih baguih sebab barulah saya "terasa" susahnya nak dapat SSC ni... kononnya lebih hargailah.... Wah gitu..... (",).... 

Lagi satu saya rasa saya makin parah dengan SSC ni.... masa mula2 nak berjinak2 dengan babywearing ni, saya pikir kalau saya nak beli SSC pun, saya nak cari yang murah je... macam kawan saya tu, beli dekat website tiny tapir... time tu dorang nak clearkan stock rasanya... harga rm200++ tapi boleh dapat rm100++ je.... kiranya saya taknak beli yang harga 200 ke atas la... itu masa mula2 kenal SSC... tapi sekarang, dari saya pikir nak bajet yang rm100++ je tapi dah up jadi rm300++.... huwaaaaaaa stress..!!! Dah nak join "meroyan" dengan geng group Malaysian Babywearers... hihii


Ada sape2 antara u all yang nak "meroyan" dengan babywearing ke??... Ada antara u all yang baru nak berjinak2 dengan babywearing??.. Ada antara u all yang nak beli beli jugak alat gendong ni tapi tak tahu mana satu yang best guna?? Ada antara u all yang saja2 je nak rasa pakai alat gendong ni sebab nak tahu betoi ke best sangat guna alat gendong baby ni??... Saya nak bagitahu u all ni.... Group Malaysian Babywearers ada buat karnival dekat One City Mall USJ... Tapi bukan dalam One City Mall tu tau... dekat luar mall @ West Boulevard Garden.. ruang antara bangunan berhadapan dengan One City Hotel, belakang Seven Eleven... Dapat imagine tak tempat tu kat bahagian mana?... Nak lagi clear tengok gambar bawah ni..


Inilah West Boulevard Garden yang dimaksudkan tu... tempat dia terbuka tapi ada bumbung la... Tempat dia nampak menarik nih..!! Kalau saya dekat dengan One City Mall ni, confirm dah ajak my dear pergi... tapi tu la, saya duduk jauh sangat... nun di Sungai Petani tu haaa... Sebab saya tak dapat pergi tu la, saya war2kan dekat u all supaya u all dapat pergi... supaya u all akan dapat segala macam ilmu berkaitan babywearing & breastfeeding... 


Share The Adventure Carnival ni nampak sangat best dia punya agenda... siap ada lucky draw lagi... Karnival ni diadakan secara terbuka tau... macam karnival biasa tu je... bukannya nak kene bayar apa2 pun... FREE je...!! Time ni macam2 jenis carriers baby ada tau... u all boleh g try carriers2 yang ada tu... manalah nak tau kot2 tiba2 u all terjatuh cinta jugak ke kan... Kalau u all takda apa2 alat untuk gendong baby pun takpa... datang je bawak anak tu haa... kalau takda anak tapi tengah mengandung?... datang je bawak perot tu... mana tahu kot2 nanti teringin nak berbabywearing lepas bersalin kan... takda anak & belum kahwin?... Alaaa boleh je datang... apa salahnya... sambil2 tambah ilmu... ada pasal babywearing, ada pasal breastfeeding... 2 topik yang best..!! 



Time ni jugak, akan ada yang jual macam2 jenis carriers... ada sale lagi..!! sape yang dekat tu memang rugi kalau tak pergi...!! Ohya, lagi satu... kalau u all baru berjinak2 dengan babywearing ni, pastu u all masih teragak2 samada u all guna alat kendong yang u all beli tu betoi or salah, u all boleh jugak suruh troubleshoot time ni... nanti mereka2 yang pakar akan bagitahulah samada cara u all pakai tu betoi ke salah... kaki tu dah cukup M ke tak cukup ke... baby tinggi ke, rendah ke... nak tanya apa, semua boleh tanya... time ni lah u all boleh tanya macam2... tulis siap2 dari rumah nak tanya apa2, sampai dekat karnival, baca je teks tu... kikikiii... Alamakkkk lupa lagi satu nak cakap, nanti dekat karnival tu akan ada ramai vendor yang datang... so, time ni, babywearings gear pun ada jual tau... (",)

Itu je lah serba sedikit pasal Share The Adventure Carnival yang saya nak bagitahu u all... Kalau nak tahu macamana kemeriahan karnival ni, u all kene datang sendiri...

MALAYSIAN BABYWEARERS IBW 2014
SHARE THE ADVENTURE CARNIVAL
VEST BOULEVARD GARDEN, ONE CITY MALL USJ
06/12/2014, 10 AM TO 5 PM


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

{ 12 comments.. read them below or add one }

MizzTina MizzTina December 01, 2014
saya!! saya!! saya jua meroyan nk beli SSC.. bajet bwh rm300.. hahaha.. tp ada satu SSC murah, mmg bajet sungguh.. jenama andrea.. beli kt marissa shoppe.. cntik gak.. nk beli snuggbaby, asek full je tiap kali buka slot.. jumpsac pun cntik..
lynndamya lynndamya December 01, 2014
Salam, wahhh karnival menarik ni..hihi.. :D
Sheila Salim Sheila Salim December 01, 2014
assalamualaikum kak. heeee in shaa Allah.. nak pergi sini. hihiii kita pun gila babywearing skrg. sebab memudahkan diri berjalan bawak Adam. hihiii. snuggbaby memang pilihan hati tapi asyik slot full je. ohh yaaa nanti siap ada flash mob while babywearing. gilaa cool. nak tengokkkkk hihihiii
Unknown Unknown December 01, 2014
tahniah kak.. terjebak dgn babywearing.. jijah punya ssc ergobaby.. senang pakai.. tp ka hati2 beli ssc.. byk jual fake punya..
Unknown Unknown December 01, 2014
jauh betoi nak p pun..hehe
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI December 01, 2014
Kalau kt sungguh2 nak mmg kt akan usaha hbsan nk dptkan. Hihi
ZaimahBakar ZaimahBakar December 01, 2014
Ina, jom pegi..jom laa.. Haha. Mcm dekat je kan.. Tapi mana tau kan berpeluang pegi, boleh jumpa!
Wah..ina punya meroyan tgh hi-level ni. Saya tengah berpantang tak boleh jengguk group mbw, sbb tak boleh tahan scroll sambil royan sorang2.huh! :p
Unknown Unknown December 02, 2014
ina, saya doakan agar Allah murahkan rezeki baby afrina tuk dpt new SSC. Aminn
syawalsimpsons syawalsimpsons December 03, 2014
nak join jugak..tp keadaan tak mengizinkan
sal ya sal ya December 04, 2014
Lg suka pegang kot. Hehe... Kalau stroller tu x pernah ada. Tgk husben kata nk beli la. Tp entah.. mcm mls je. Lps tu bila tgk org ada rs mcm nak plk. Entah apa2 entah.
Fiza Rahman Fiza Rahman December 04, 2014
SSC memang cantik2 design nya. Skang berkenan ngan ergo 360. Tapi mampu tengok jer lah. Tak mampu milik sbb poket tak mampu.

Tunggu ada baby, baru bley nak ber SSC balik ☺