Ulangtahun perkahwinan yang ke 5


Alamakkk hari ni 17/12... Tarikh akad nikah saya dengan suami... (^_^)... Dah 5 tahun usia perkahwinan kami... Alhamdulillah jugak di saat ini kami telah dikurniakan 3 orang anak solehah.. InsyaAllah jika ada rezeki pasti akan menambah bilangan anak di masa depan... hihii... Apa2 pun moga perkahwinan kami ini akan kekal hingga ke syurga... Jika ada apa2 masalah sekali pun di masa hadapan moga kami dapat laluinya dengan tabah...

Orang tua2 kata..

Fasa pertama @ 5 tahun perkahwinan : Kita akan sentiasa diuji dengan kesempitan & kekurangan harta... dengan kata lain, ada je yang tak cukup...

Fasa kedua @ 10 tahun perkahwinan : Tuhan dah mula buka 1001 pintu rezeki ke arah stabiliti.. kira macam kehidupan kita dah mula nak stabil la..

Fasa ketiga @ 15 tahun perkahwinan : Kehidupan kita akan lebih simple tapi stabil dari segala sudut.. InsyaAllah..

Bila tengok kata2 orang tu ni, saya rasa ada betulnya... ianya dari pemerhatian saya dekat parent saya... Dulu memang kami susah sikit.. Eh, bukan susah sangat... biasa2 tu panggil apa ek.. lagipun parent saya dua2 kerja kerajaan... time tu gaji berapa lah sangatkan... Dengan melayan karenah anak2 yang time tu nak itu nak ini tanpa pikir parent tu mampu ke tak... Allahuakbar... saya tak boleh lupa satu perkara, masa kami sekolah, adik lelaki saya pernah nak kasut bola rasanya.. tapi abah macam tak nak beli sebab adik tak guna sangat pun + bukannya dia tu kaki bola pun... tapi adik merajuk... last2 abah saya pergi jugak beli... bila saya pikir balik sekarang ni, ntah2 abah saya tak nak beli time tu sebab time tu abah takda duit kot... Allahuakbar... abah... abah.. besar pengorbanan abah... tapi Alhamdulillah.. syukur sangat2 sekarang kehidupan parent saya lebih dari mampu untuk setakat 3 beranak tu... Pesan mak saya, jangan kedekut untuk tolong orang susah... hari ni hari mereka, satu hari hari kita..

Lastly saya doakan moga rakan2 saya yang dah berkahwin tapi masih belum dikurniakan zuriat, moga ada rezeki untuk dapat anak tahun hadapan... Kalau yang nak tambah anak pun sama jugak.. moga termakbul impian... kalau rasa nak sama2 beranak dengan saya, tunggu tahun 2016 yer... muahahhah

"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku" 

{ 27 comments.. read them below or add one }

Unknown Unknown December 17, 2014
happy anniversary.. sama tahun lah kita kawen.. memang betul kot kata org2 tua tue.. sbb kami pon alamaninya.. ;)
Raihanah Ahmad Raihanah Ahmad December 17, 2014
tahniah dan selamat ulangtahun ya.
Falsya Falsya December 17, 2014
Happy anniversary ina n hubby..moga berkekalan hingga ke syurga..insyaAllah..;)
Unknown Unknown December 17, 2014
tahniah ina.. happy anniversary.. semoga bertambah murah rezeki..
Unknown Unknown December 17, 2014
tahniah..dah 5 tahun ye.. semoga terus kekal hingga ke syurga.. amin... 2016.. baby baru...yeayh...kita sama2 ye kak ina..haha
QasehnyaRania QasehnyaRania December 17, 2014
selamat ulangtahun buat ina dan suami
alhamdulillah :)
betul tu selalu juga dengar
Maria Firdz Maria Firdz December 17, 2014
selamat ulangtahun buat ina dan suami
alhamdulillah :)
Maria Firdz Maria Firdz December 17, 2014
selamat ulangtahun buat kak ina dan suami
alhamdulillah :)
Kasih Juju Kasih Juju December 17, 2014
selamat ulang tahun perkahwinan sis :)
Sheila Salim Sheila Salim December 17, 2014
Assalamualaikum kak intan.. semoga kekal bahagia bersama keluarga tersayang, anak2 dan suami. hehehe bestnya dah 5 tahun.. 3 anak dahh. hehehe
Syeeda Syeeda December 17, 2014
selamat ulangtahun perkahwinan kak ina dan suami
syawalsimpsons syawalsimpsons December 17, 2014
happy anniversary ini...sue sokong dengan fasa2 tu...
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI December 17, 2014
alhamdulillah..slmt ulgthun ke 5 buat akk dan suami..

moga kebahgiaan kekal hingga jannah.. moga anak2 mbsar dgn sihat, soleh & solehah. inshaaALLAH..
Unknown Unknown December 17, 2014
happy anniversary !! jom baca sini kejap.. http://impianakumemetikbintang.blogspot.com/2014/12/tampil-lebih-cantik-dan-sihat-dengan.html
SeputihSalju SeputihSalju December 17, 2014
Happy anniversary buat kak ina & awang.. semoga ikatan terus berkekalan sampai akhir hayat.. amin
vironica vironica December 17, 2014
happy anniversary buat anda dan suami, semoga kekal bahagia hingga ke akhir hayat
Bukan Bidadari Bukan Bidadari December 17, 2014
selamat ulang tahun... tahniah
Fifi Nadhrah Fifi Nadhrah December 17, 2014
kite bulan 2 tahun depan cukup 5 tahun.. moge makin stabil la kehidupan kami lepas ni..
NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra December 17, 2014
Slmt ulangtahun kak....2016? Nk join la..hihihihihi
Unknown Unknown December 17, 2014
Selamat ulang tahun kak ;)
Mar Mansor Mar Mansor December 18, 2014
selamat hari ulang perkahwinan ye..sudah ada 3 cahaya mata..syukur alhamdulillah..saya berkongsi kegembiraan sama ye..
Unknown Unknown December 18, 2014
hepi annrdrsry ina n hubby.
Unknown Unknown December 21, 2014
happy anniversary kak.. moga di panjangkan jodoh akak n suami hingga ke Jannah bahagia selama2nya.. Amin
Fiza Rahman Fiza Rahman December 23, 2014
ALhamdulillah. Happy belated wedding anniversary ina & hubby. Smoga kekal bahagia till jannah.
lynndamya lynndamya December 24, 2014
Salam, kak..tahniah :D alhamdulillah, 5 tahun kahwin dah ade 3 org kawin, semoga kekal smpi bila2 dan dpt anak ramai2 lagi..penuh 1 rumah, haha :D
Dayang Deno Dayang Deno December 24, 2014
happy anniversary akak sayang.... maaf deno lama tak jenguk akak n anak2...