Set PLAY DOH murah...!!

Alhamdulillah... FINALLY dapat jugak saya tunaikan permintaan Alisha nak PLAYDOH... Eh, actually bukan Alisha yang mintak, saya yang offer nak beli... si Alisha pulak, kalau dah ibu offer, takkan nak tolak rezeki kan... mestilah dia suka...


Tujuan saya belikan PLAYDOH untuk Alisha ni bukan apa... kan sebelum ni saya ada tanya u all, apa barang yang boleh tingkatkan lagi kreativiti Alisha ni... Alisha ni dia seorang yang kreatif, guna sikat & sapu tangan pun dia boleh buat jadi "aiskrim"... Selain dari benda2 yang ada disekeliling, Alisha jugak hasilkan kreativiti melalui lukisan & lego ciplak... Saya plak sajalah nak beli PLAYDOH walaupun Alisha tak mintak tapi saya ni yang terlebih minat dengan PLAYDOH ni sebenarnya... hahhah... 


Saya dah lama nak beli PLAYDOH ni... dari bulan 6 lagi tapi tu la, saya tangguh dulu... tak sangka plak Tuhan "tangguhkan" niat saya tu sebab nak bagi saya rezeki dapat PLAYDOH yang lebih murah... Alhamdulillah.... Saya beli PLAYDOH SWIRLING SHAKE SHOPPE... Harga asal RM79.90 tapi ada offer so saya beli dengan harga RM56.90...


Saya beli di TESCO.. Offer sampai bulan 2 tahun 2015... tu diaaa, sikit punya lama offer... tapi kan, harga asal PLAYDOH SWIRLING SHAKE SHOPPE ni RM79.90 je tau... tapi dekat TESCO tu tulis harga asal RM111 ++, sedangkan selama ni saya duk survey semuanya harga RM79.90... tapi tak kisahla... janji saya dapat harga offer (^_^)


Nampak tak dekat atas tu ada 3 "alat".. itu kira macam 3 tempat acuan yang utama la...


Selain dari 3 yang utama tu... dekat body acuan tu pun berlambak2 lagi ada "acuan" yang kecik2...


Pendek kata dengan satu set PLAYDOH SWIRLING SHAKE SHOPPE ni, macam2 lah kita boleh cipta..


Dia punya doh tu kan u all, memang lain dari platesin yang biasa tu tau... Yang ni takda nak melekit2 dengan tangan tau.. lagi satu lembut sangat doh dia tu... tak reti nak explain, bila u all pegang sendiri baru u all tau... Alisha bila dah dapat PLAYDOH tu, terus je main.. siap ajar saya & abah dia lagi main camna... Teruja saya tengok, rasa macam berbaloi2 saya beli... ehheh... Yela, saya tak perlu ajar camna nak guna tapi Alisha tengok je benda tu semua, dia dah tahu apa yang perlu dia buat.... sebab sebelum ni Alisha memang dah selalu tengok video PLAYDOH..


Ohya, semalam kan u all... anak solehah saya ni hasilkan kreativiti dia lagi guna PLAYDOH... tapi yang ni tak guna acuan pun... dia just bentukkan guna tangan je... Salah satunya bentuk muka macam gambar atas tu haa.... Rasa macam nak penyet2 je si Alisha ni tau... awatlah dia kreatif sangat ntah... pandai plak buat mata bulat, hidung panjang... hehhe


Yang ni pulak, Alisha tunjuk saya sambil cakap "ini flower".. time saya ambik gambar ni flower tu tak complete lagi... maksud saya saya Alisha belum siapkan nak "kepet-kepetkan" kelopak bunga... Alisha... Alisha... moga Alisha dapat kembangkan lagi kreativiti yang ada... Saya nak mengajar tak berapa nak reti sebab saya memang tak kreatif.. Eh jap, nak tanya... kreativiti anak2 ni adakah diwarisi ek, ke dari diri dia sendiri?... sebab kalau ikut kreativiti, memang saya tak la... tapi abah dia kreatif la jugak... tapi tu la, kalau ikutkan masa Alisha banyak habis dengan saya... saya ni takda pulak ajar benda2 camni.. 


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."

{ 20 comments.. read them below or add one }

NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra August 11, 2014
alhamdulillah, dpt juga alisha main mainan baru, ala kak, diorang letak harga mahal tu sbb nak tarik perhatian bila lepas offer dpt murah gila, suma tu psikologi untuk pelanggan, hihi
Umie Amirain Umie Amirain August 11, 2014
seronok alisha...siap boleh ajar lagi nak buat camne...kena rangsang selalu kreativiti dia...semoga jadi anak yang solehah yer...
syawalsimpsons syawalsimpsons August 11, 2014
membantu perkembangan anak2..seronok tgk anak2 teruja kan
Rizziela Rizziela August 11, 2014
ada gak beli kat anak2..tp x tahan..habis kuku2 diaorang kotor..
PERMATABIRU PERMATABIRU August 11, 2014
budak2 otak tgh berkembang mereka mmg kreatif..hehe
Syamimi Saad Syamimi Saad August 11, 2014
asslmkm kak.. bertuahnya akk dapat ank yng mcm tu.. bijak sungguh..
Mrs Velentine Mrs Velentine August 11, 2014
ada bakat seni alisha ni
dalila dalila August 11, 2014
amboiii..kreatifnye alisha..
bijak btl..xtau la plak mewarisi ke x..sbb sy pun xkreatif..hikhik
Lynn Damya Lynn Damya August 11, 2014
Salam kak, selamat hari raya! Lama xsinggah sini, mood asyik kelaut je~~ hahaha :p wahh bestnye dpt playdoh..mahal kot ni, sy selalu nak beli, tp bila tgk harga rasa mcm alahhai~ haha..byk gak boleh cipta ea..lengkap lah set dia tu..
em, certain kreativiti diwarisi, tp certain tgk cara budak2 tu sendiri, sel2 otak berhubung kata orang..hehe..dah pandai berfikir lah kot..
Unknown Unknown August 11, 2014
tahnia ni lah alat yg saya belikan anak -anak saya dulu terbukti berkesan..anak pertama saya memang hebat matematik tak pernah jatuh dari A..sampai skarang ni tetap terbaik, syukran alhamdulillah ..bagus ni
Unknown Unknown August 11, 2014
tu dia.. alisha n aqilah ada permainan baru..bestnyaa.. ibu boleh tumpang main sekali..hehe
Asha Lya Asha Lya August 11, 2014
rezki dpt beli murah kan kaka..kreatifnya c alisha ni.
☾SHiemaCMa786☾ ☾SHiemaCMa786☾ August 11, 2014
Salam K.ina..
bertambah kreatif la alisha dan aqilah lepas ni.. alhamdulillah..

hihi.. pernah main dgn platesin playdoh ni.. mmg lembut dan tak melekat..
zachflazz zachflazz August 11, 2014
playdoh kesukaan anak saya arien semasa kanak-kanak dahulu
Unknown Unknown August 11, 2014
kreatifnya..suka main macam ni masa kecik..hehe
AnonymousAnonymous August 11, 2014
dah besar dh aqilah.

Tifaanvar
Maria Firdz Maria Firdz August 12, 2014
Mmg tgh dok pikir nk belikan kt kakak nnt..
Fiza Rahman Fiza Rahman August 14, 2014
Rezeki dapat beli dgn harga yg murah.
Mimie Mimie August 17, 2014
memg murah nih kak ina..play doh memg sesuai utk ank ank tnjuk kekreatifan diorg kan