Cucur labu sedap..!!


MIL bagi saya 3/4 dari sebijik labu tu haaa... boleh tahan banyak jugaklah... my dear bukan makan sangat pun.. harapkan saya & anak2 je yang telan.. Untuk hari  ni saya masak cucur labu.. Saya memang penggemar labu.. pengat labu.. lepat labu.. haihhh... apa yang berkaitan dengan labu semua saya rasa sedap, termasuklah cucur labu yang saya buat hari ni... hahahha... labu yang saya buat ni rasa "liat2" sikit... tu yang makin menggoda tekak saya ni haa... Sementara belum bersalin ni, baik telan semua... nanti dah bersalin, buat muka kesian pun belum tentu boleh makan... tapi kalau nak makan boleh je... sakit2 badan nanti padan muka saya sendirik...

CARA NAK BUAT : REBUS LABU YANG DAH DIPOTONG KECIK2 PASTU LENYEK LABU TERSEBUT... LABU YANG DAH DILENYEK + TEPUNG GANDUM + GARAM + GULA + SANTAN + SODA BIKARBONAT + AIR REBUSAN LABU = BANCUH HINGGA JADI SEPERTI TEKSTUR CUCUR PISANG TU HAAA... = GORENG.. SIAP!!


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."  

{ 18 comments.. read them below or add one }

♥ Mrs. Secretary ♥ ♥ Mrs. Secretary ♥ August 12, 2014
percaya dak farah tak pernah makan lagi cucur labu.. selalu dok biasa makan pengat labu jer..hehehe.. nak kena try nie.. nampak macam cucur manis jer..=D
Sheila Salim Sheila Salim August 12, 2014
Assalamualaikum kak intan. wahh terliur tengok. tak pernah rasa cucur labu. heee biasa makan masak lemak atau lepat labu je. heeee
Masya Masya August 12, 2014
saya cukup malas nak buat cucur labu sebab tak kosa nak kopek kulit dia nak rebus.. tp kalau makan cucur labu suka hahahaha ... klu labu ni btl² teringin pun saya masak lemak.. seyes mmg sedap mkn dengan ikan masin tak pun buat bubur...
idzwa kamaruddin idzwa kamaruddin August 12, 2014
saya tak pernah mkn labu..
Hilmirda Daud Hilmirda Daud August 12, 2014
Amy pun suka labu... buat pengat, kuih koci dan cucur labu tp cucur labu tu amy letak tepung ngan garam aje...
siti zawiah siti zawiah August 12, 2014
tak berapa suka labu..hehe
azizah :) azizah :) August 12, 2014
boleh cuba ni.. hakimi suka makan labu..
izan mama mia izan mama mia August 13, 2014
Assalamualaikum ina.. slmt hari raya... wah sedapnyer cucur labu.. hihihi...
AnonymousAnonymous August 13, 2014
saya pn peminat labu. Hhmm.. Sdpnya labu...

Tifaanvar
eima eima August 13, 2014
tak penah makan .... ade kakak opis offer tp ... tahu je la taknak cuba ...
Mrs Velentine Mrs Velentine August 13, 2014
pergh siap bersantan tue
lynndamya lynndamya August 13, 2014
Wahh xtau pun labu boleh jadi cucur jugak..hahaha...
Myra Jay Myra Jay August 13, 2014
Pernah try makan sekali cucur labu ni, memang sedap.. manis2 kan..

Tp tak pernah try buat pun la, beli je kat kantin opis..hehee
Maria Firdz Maria Firdz August 13, 2014
Sedapnya.. Lma tak makn...
Sya Mimie Sya Mimie August 13, 2014
tak masuk angin ke kak makan labu..? saya tak pernah makan cucur labu..
Fiza Rahman Fiza Rahman August 14, 2014
1st time dgr cucur labu. Macam sedap jer.
Akif Imtiyaz Akif Imtiyaz August 14, 2014
Sedapnyerr ..lama dah tak buat cucur labu nie..
Mimi Azirah Mimi Azirah August 17, 2014
kalo la sy mkn labu dah lama sy buat