Berat badan turun tanda2 makin hampir nak bersalin

Tadi saya ada bagitahu yang berat badan saya turun 1kg, minggu lepas 60kg tapi checkup semalam 59kg... Ada rakan2 yang tinggalkan komen ianya sebagai tanda makin hampir nak bersalin... Ohya, maksud saya berat turun di akhir2 kehamilan yer... Harus saya tulis pasal ni di blog, ilmu baru untuk saya ni... mana tahu kot2 ianya jugak ilmu baru untuk u all.. (",)



Bila rakan2 cakap macam tu makin berdebar2 plak rasanya.. happy pun ada, takut pun ada... tapi saya harap, kalau baby nak keluar pun, paling awal petang Sabtu ni la... bukan apa, saya dah janji dengan anak2 nak bawak ke Taman Permainan pagi sabtu ni... kesian anak solehah saya tu.. dari bulan puasa lagi asyik menyebut... dah lama dorang tak pergi.. Selain tu, saya pun nak ambik kesempatan tu untuk berjalan keliling satu Taman permainan dekat Taman Jubli Perak tu bagi memudahkan proses bersalin + cepatkan bukaan laluan baby... Normally lepas balik Taman permainan, kami akan ke shopping complex... nampaknya selepas saya pusing keliling taman permainan, saya akan pusing shopping complex pulak.. harap2 ianya makin membantu saya memudahkan proses kelahiran baby...

Apa2 pun itu hanya kata2 saya... tapi perancangan yang terbaik adalah dari Tuhan.. So, saya kena sentiasa bersedia untuk bersalin bila2 masa... Doakan saya & kandungan selamat yer.. Moga baby saya sihat walafiat & cukup sifat segalanya... Ohya, sama2lah jugak kita nantikan samada yang keluar nanti baby "Muhammad" or baby "Nur"... (^_^)


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."

{ 18 comments.. read them below or add one }

Rizziela Rizziela August 14, 2014
alamak..lupa nak check berat masa last2 nak bersalin tu :D
Sheila Salim Sheila Salim August 14, 2014
Assalamualaikum kak intan, semoga dipermudahkan ya. sheila pun baru tahu ni. tak perasan pula ritu, KG turun ke masa nak bersalin...
Unknown Unknown August 14, 2014
kita yg baca rasa teruja plak..semoga semuanya selamat..banyakkan baca doa nabi nuh..
lynndamya lynndamya August 14, 2014
Salam, wahh betul2..ilmu baru utk saya jugak..baru tahu..hehe dah dekat dah gaknye tu, insyaAllah..semoga semua berjalan lancar..amin (n_n)
Pokok Manggis Depan Rumah Pokok Manggis Depan Rumah August 14, 2014
Dah semakin hampir nak bersalin yea. Semoga dimudahkan urusan akak nak bersalin nanti.
Nadia Johari Nadia Johari August 14, 2014
Semoga semuanya baik-baik je kak..
Unknown Unknown August 14, 2014
semoga semua dipermudahkan ye akak..
mila mila August 14, 2014
hehe mesti teruja kan sis nak jumpa baby baru..sy plak yg excited kiki.. InsyaAllah semoga mudah2 semuanya :-D
Syamimi Saad Syamimi Saad August 14, 2014
Asslmkm kak.. Oo, tu pun salah 1 petanda eh.. Xthu pun sy.. Kalau btul, info jgk ni tuk sy yng kna berjaga2...
Mrs Velentine Mrs Velentine August 14, 2014
yup betul tue kalau berat badan dah turun mmg tanda2 nak bersalin..semoga dipermudahkan
eima eima August 14, 2014
ina dok sp ke....
lama tak pi taman tu dulu slalu pi .... ade haiwan byk dulu .. cam besh je
NaZiRaH @ Ezyra NaZiRaH @ Ezyra August 14, 2014
Semoga segala urusan akak dipermudahkan..x sabaq nk tau alisha n aqilah dpt adik apa...
Mimie Mimie August 17, 2014
memg nak dekat la tuh kak ina..kne standby jela
Maria Firdz Maria Firdz August 18, 2014
Yup.. Salah satu tnda... Ank sulng mmg tanda brt menurun di akhir kehamilan mmg bersalin awal gak... Ank kedua xde trun2... Brt naik aje.. Mmg ikut due juga... Salah satu tnda aje... Selebihnya Allah yg Tahu..
shahdiana shahdiana August 18, 2014
yana tak sure la pulak pasal berat tu..tapi mungkin ada betulnya sebab banyak komen yang menyebutnya..yana jadi tak perasan sebab berat yana asyik naik je ina...hahahhaa..apa-apa pun semoga semuanya dipermudahkan ye ina... :D
Fiza Rahman Fiza Rahman August 21, 2014
Owh...baru saya tahu ☺

Good luck ina. Smoga dipermudahkan olehNYA.
Unknown Unknown August 21, 2014
take care kak.. moga di permudahkan utk bersalin yer.. kak jalan la banyak2 kat taman rekreasi tu tau.. permudahkan laluan bersalin gak