Ikan siakap steam simple


Semalam saya buat ikan bakar guna resepi yang mak saya bagi.. Ohya, U all patut try resepi mak saya tu, bukan apa, ADIK IPAR SAYA YANG MAKAN PUN CAKAP SEDAP SIAP TANYA RESEPI... Sampai saya rasa nak berniaga depan rumah je gayanya... tudiaaa perasan tahap gaban... muahhahahah

Malam tu pulak saya masak IKAN SIAKAP STEAM... Nampak macam rajin je saya masak sekarang ni kan... sampai my dear pun tegur... hihii... Bukan apa, nanti saya dah berpantangkan duk teringat2 pulak my dear dekat masakan isteri dia ni, tu yang masak bagi makan puas2 dulu... lepas ni, my dear la pulak masak untuk saya.. hihii

Ohya, menu ikan siakap steam saya ni simple je... bahan apa yang ada di rumah je pun tapi sedap di makan panas2... CARA : SAPU SOS TIRAM DEKAT BADAN IKAN PASTU LETAK DALAM LOYANG + HALIA + CILI PADI + BAWANG BESAR + BAWANG PUTIH + TOMATO + SERAI + ASAM BOI = KUKUS.. SIAP..!!


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"
"Ya Allah, sesungguhnya aku (Noorzarina binti Ahmad Tazari) namakan anak yang berada dalam kandunganku ini dengan nama Muhammad. Maka jadikanlah dia anak lelaki dengan kebenaran empunya nama yang mulia ini, iaitu penghulu kami Muhammad s.a.w."

{ 22 comments.. read them below or add one }

Mrs Velentine Mrs Velentine August 14, 2014
selalu juga steam tp x guna asam boi
Nadia Johari Nadia Johari August 14, 2014
masak kukus memang senang..campak2 dan kukus..hehe
eima eima August 14, 2014
nanti nk try la ... ohh ni ikan stim asam boi la ... kite penah mkn kat kedai yg lemon tu je .. cam besh je
Mardiah Diana Mardiah Diana August 14, 2014
Assalamualaikum dan salam singgah khamis..sedapnyer ikan siakap masak stim ni..InsyAllah nak try resepi simple ni..
Unknown Unknown August 14, 2014
sedapnya..fevret ni..yummy2..
mila mila August 14, 2014
air tu dtgnye drp ikan tu ke?? ke perlu letak air dlm loyang tu?
Sheila Salim Sheila Salim August 14, 2014
Assalamualaikum kak intan, walawehhh sedap gila siakap masak steam ni. terliur sheila. ahhaha best rasa time pantang tengok suami gigih masakan utk kita. ahahha time kita sihat, memang idok ler suami nak masakan lagi
IntaNBerliaN IntaNBerliaN August 14, 2014
tak perlu letak air dalam loyang... nanti kita kukus memang dalam loyang tu akan sendiri berair :-)
aswaleyla aswaleyla August 14, 2014
sedap nye . terliur .
Unknown Unknown August 14, 2014
sedap ada sup ..senang nak makan
Fifi Nadhrah Fifi Nadhrah August 15, 2014
boleh try ni.. bahan2 die pon simple je..
Unknown Unknown August 15, 2014
stim2 x prnh saya try. Tkut tekak xleh trima
Mimie Mimie August 17, 2014
ok nanti nak try la kak ina
Solehah Shamsuddin Solehah Shamsuddin August 18, 2014
Simple sungguh resepi akak ni. Solehah tgk pn jadi lapar terus. Nyiam3 :)
Solehah Shamsuddin Solehah Shamsuddin August 18, 2014
Simple sungguh resepi akak ni. Solehah tgk pn jadi lapar terus. Nyiam3 :)
Solehah Shamsuddin Solehah Shamsuddin August 18, 2014
Simple sungguh resepi akak ni. Solehah tgk pn jadi lapar terus. Nyiam3 :)
Fiza Rahman Fiza Rahman August 21, 2014
Sedapnya. Tak pernah buat masak stim lagi.
Unknown Unknown August 21, 2014
wahhh sedapnyaa ni.. nyum2.. simplenya nak buat kan
ecadwinkyasha ecadwinkyasha August 27, 2014
yg tgh baca entry ne pun boleh terliur.hahahah :P