Mengetahui jantina anak guna soda bikarbonat

Banyak benda lagi yang saya nak cerita berkaitan ketika saya mengandungkan Afrina & selepas bersalin, tapi tak jugak karang2 lagi.. haihhh... Hari ni saya mulakan dengan entry ni dulu, yang lain, tunggu rajin nanti.. hahha... Saya tak tahu apa kaitan soda bikarbonat ni dengan untuk tahu jantina anak.. Tapi tu la, tahun lepas ketika mengandungkan Afrina, malam sebelum saya keluar tanda pagi esoknya, saya terbaca pasal nak tahu jantina anak guna kaedah soda bikarbonat.. saya pun sajalah try suka2 kan, lagipun dekat rumah saya ni memang ada soda bikarbonat...

SUMBER - BABY GIRL

CARANYA : AMBIK AIR KUCIL + SODA BIKARBONAT SESUDU.. JIKA HASILNYA BERBUIH, ANAK LELAKI, JIKA TAK BERBUIH, ANAK PEREMPUAN... MASA MULA2 AIR KUCIL KENA SODA TU MEMANG ADA BUIH SIKITTTT... YANG TU TAK DIKIRA TAU, TUNGGU SEMINIT DUA... JIKA MASIH BERBUIH, ANAK LELAKI, JIKA BUIH DAH HILANG ANAK PEREMPUAN...

SUMBER - BABY BOY

Masa saya try tahun lepas tu, TAK BERBUIH, so, kalau ikutkan kata dorang, anak perempuanla... memang betoi2 lahir keluar anak perempuan pun... U all yang mengandung, boleh jugak try.. tapi tak boleh percaya sangat kot2 nanti yang keluar lain pulak jantinanya.. Tapi untuk seronok2 boleh je try... Orang perempuan ni kan suka bab2 camni... ehheh.. Tak boleh percaya tu sebabnya, yang scan dah nampak jantina pun boleh bertukar jantina lain, inikan pulak guna soda.. Lagi satu pulak, memang saya ada terbaca yang orang2 komen tulis dorang test guna soda ni anak girl, tapi keluar anak boy... tapi ada jugak yang betoi...

Ohya, lagi satu pulak, saya baru je terbaca pasal nak dapat anak lelaki (alkali), 15-20 MINIT SEBELUM BERSAMA, KITA SI ISTERI NI KENA MEMBASUH KEMALUAN MENGGUNAKAN SODA BIKARBONAT (BELI DI FARMASI) + AIR DENGAN NISBAH 1 SUDU KECIL + SEGELAS AIR... tapi kalau u all nak anak perempuan (asid) pulak. 15-20 MINIT SEBELUM BERSAMA, SI ISTERI PERLU MEMBASUH KEMALUAN MENGGUNAKAN CUKA MASAK BERCAMPUR AIR DENGAN NISBAH 1 SUDU KECIL + SEGELAS AIR.... Wah, lepas baca pasal ni, terus saya rasa tak sabar nak tunggu tahun depan... nak beranak lagi... hahhah.. Harap2 kali ni janganlah ter"excident" lagi... sempatlah buat persiapan... ahhahha.. Tapi apa2 pun, ianya sekadar usaha kita je lah kan... yang menentukan tetap jugak Tuhan... tapi apa2 pun, Tuhan pasti akan membantu hamba2NYA yang berusaha... InsyaAllah.. bukan apa, saya ni dah seronok sebab dah ada 3 orang peneman shopping & peneman masak... so, kalau boleh nak la pulak peneman my dear... kalau ada rezeki dapat 3 lagi boy, haaa fair & square.. hehhe (^_^).. Doa2kan saya rezeki baby boy pulak lepas2 ni yer... 


SUMBER

Eh jap2, ada lagi satu, u all pernah tahu tak ada HOMEMADE PREGNANCY TEST? Cara dia guna clorox dengan air kucil... Campur je kedua2nya... Jika berbuh, maksudnya pregnant, jika tak berbuih, maksudnya tak pregnant... Tengok video atas tu jika nak tahu camna berbuih & camne tak berbuih... tapi jangan percaya sangat sebab haritu, saya ada terbaca dekat bahagian komen jugak, katanya dia test dekat dia dengan mak dia, dua2 berbuih... hahah... Tapi ada je yang betul... Kesimpulannya, kalau untuk suka2 bolehla try, sementara nak tunggu pergi beli pregnancy test tu kan... (^_^) 

"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

{ 8 comments.. read them below or add one }

AnonymousAnonymous June 29, 2015
haaaa.. umur kandungan brapa bulan boleh cek ni? nak cek jugak laaaa.. ehiks..
syawalsimpsons syawalsimpsons June 29, 2015
sue penah try...tp entah result dia..sue sendiri pon blur..hahahahha
Unknown Unknown June 29, 2015
kira dulu kak buat mmg anak pompuan ye..tp berharap dpt anaklelaki kan..hehe inshaaAllah pasni boy ok..Amin
IntaNBerliaN IntaNBerliaN June 30, 2015
@azizah green line

akak xpaham soalan jijah.. hehhhe

tp sblm2 ni, akak mmg xplan nak anak jantina apa... mksd akak, yg no 1 & no 2... xkisah jantina apa... time afrina pun xplan jugak sbb ter'excident'... hahha... so, yg ke atas ni @ lps2 ni, insyaAllah akan plan terlebih dahulu, tp harap2 x excident dah la.. hehhe
IntaNBerliaN IntaNBerliaN June 30, 2015
@mOoN IzzaN

haa bab umur kandungan ni xpasti la plak.. tp dr yg saya baca, awal2 tu dah ada yg buat... trmester kedua
Mrs Velentine Mrs Velentine June 30, 2015
ter"excident" hihi MV pun pernah mcm tue...hihi..nnt kalau ada rezeki lagi boleh lah try ni
Puan Kutu Puan Kutu July 01, 2015
tak tahu pulak pasal test guna soda bikarbonat ni .tp pasal alkali n asid tu sy tau..tu pun tak kose nak tau.hehe sy lebih percaya kepada rezeki yg Allah dah tulis..tp klu kita usaha tak salah kan..gud luck utk ina
Unknown Unknown June 03, 2016
Tp yg video baby boy tu dia mnggunakan baking soda bukan nat. Bocabonate.... Baking soda with nat.bicabonate totally not same... Baking powder tu letak air biasa pun dia berbuih😓