Bengkung Moden khas untuk yang bersalin secara pembedahan & normal

BACA SAMPAI HABIS UNTUK TAHU HARGA PROMOSI...

Setiap kali bersalin, bengkung adalah benda pertama yang terlintas di fikiran saya... Alhamdulllah, setakat ni 3 kali beranak, 3 kali saya bersalin normal... saya memang jenis yang mementingkan pemakaian bengkung ketika berpantang.. pakai 24 jam pun tak kisah asalkan perut saya kembali kempis... hahhah... Saya tak nak perut saya buncit gelebeh2 tu haaa... Masa anak pertama, family saya dah pesan, tak nak perut gelebeh, pakai bengkung.... abah saya cukup bising saya tak pakai bengkung... Actually bengkung ni bukan setakat untuk kempiskan perut tapi ia jugak untuk MELINDUNGI ORGAN DALAMAN & MEMBOLEHKANNYA LEBIH CEPAT KECUT UNTUK KEMBALI KEPADA SAIZ ASAL... tau tak, sebenarnya amalan memakai bengkung tu jugak, DAPAT MEMBANTU MEMUDAHKAN KITA MENYUSU ANAK SELAIN DAPAT MENGUATKAN ABDOMEN KITA YANG LEMAH KETIKA MENGANDUNG...

Jika kita tak pakai bengkung ketika berpantang, selepas beberapa bulan, tau apa hasil yang kita dapat??... PERUT SEMAKIN BUNCIT, PINGGUL KITA TU SEMAKIN MENGEMBANG, BENTUK BADAN KITA SEMAKIN MENGGELEBER... Ada je yang tak kisah pasal ni.. lagipun suami kita pun takda kata apa2 pun kan... Iyer sayang, suami kita memang tak kata apa2.. maybe sebab dia nak jaga hati kita... tapi kita sebagai isteri ni, apa salahnya ambik inisiatif sendiri untuk jaga badan... Yap, saya tahu, badan kita membesar pun sebab lahirkan anak untuk dia kan... itu dikira pengorbanan, sepatutnya suami harus hargainya... tapi apa salahnya jika kita pun hargai diri kita dengan menjaga bentuk badan... Ketika dalam pantang, rajin2kan diri memakai bengkung...

Bersalin secara pembedahan, bukan lagi alasan untuk mengelakkan diri kita dari tidak memakai bengkung.. Zaman semakin maju, sekarang ni dah ada BENGKUNG MODEN yang dicipta khas untuk ibu2 yang bersalin secara pembedahan.. 6 jam selepas bersalin, u all dah boleh pakai bengkung... Jangan risau, jangan takut, BENGKUNG MODEN INI MEMANG DICIPTA KHAS UNTUK U ALL YANG BERSALIN SECARA PEMBEDAHAN... IA DAH MELALUI PROSES R&D SEBELUM DIJUAL DEKAT PASARAN.. Untuk pengetahuan u all, bengkung moden ni diperbuat dari bahan bebas getah dan ianya bersifat elastik...

Saya pun guna bengkung moden ni jugak tau u all... tapi bukanlah dalam pantang, pakai untuk kempiskan perut je... Meh, saya bagitahu testimoni diri saya sendiri pulak.. yang paling saya teruja sebab ia tak buat kulit saya jadi gatal... Kalau ikutkan ketika saya berpantang dulu, saya guna bengkung biasa tu, dekat perut saya memang terlebih gatalla, bila dah gatal, mulalah nak menggaru, bila dah menggaru, mulalah bengkung pun jadi senget benget, dah tak duduk dekat tempat asal... tapi tidak dengan bengkung moden ni, ia melekat elok je dekat tempat asal tu tak bergerak2.. teruja sungguh u all oiii..!! Walaupun saya guna seharian, bukak time nak mandi je, ia tetap buat saya rasa selesa, TAK PANAS, SERAP PELUH, TERASA LEMBUT JE DI KULIT & IA TIDAK TERLALU TEBAL.. Tau tak, walaupun saya guna bengkung, tapi saya tetap rasa selesa ketika nak menyusukan Afrina.. Dia punya tahap selesa tu, bila dah pakai, tak terasa pun yang saya tengah guna bengkung ni tau, rasa macam taknak bukak pun ada... hahah... Yang paling best, tau tak, PERUT IBU 3 ORANG ANAK NI, DAH KURANG LAGI 1 INCI... DALAM TEMPOH SEMINGGU JE SAYA GUNA.. TU PUN BUKANNYA 24JAM... KALAU SEBELUM GUNA, SAIZ PINGGANG SAYA 29 INCI, SEKARANG DAH JADI 28 INCI... LAGI 1 INCI DAPAT BALIK SAIZ PINGGANG SAYA KETIKA ANAK DARA...!!! Bengkung moden ni memang dapat bantu u all kempiskan perut yang buncit... saya dah alaminya... mahunya tak teruja, walaupun dah 3 orang anak keluar dari perut ni haaa... walaupun umur dah 32 tahun, tapi saiz pinggang masih maintain macam zaman anak dara... (^_^) Nak kempiskan perut jugak? mohla beli BENGKUNG MODEN dengan Puan Sara Newshop.. 


Untuk u all yang bersalin secara pembedahan, bengkung moden ni memang TERBAIK untuk u all... Sebab bengkung moden ni dapat melindungi bahagian yang dibedah, lebih2 lagi ketika u all nak menyusukan anak di posisi duduk.. Kiranya macam bengkung ni bertindak sebagai pelapik & pelindung la... Selain tu, bengkung moden ni jugak direka untuk menggalakkan pengaliran darah, mengecutkan peranakan, mengempiskan perut dan mempercepatkan proses penyembuhan luka... Mesti u all sukakan walaupun u all bersalin secara pembedahan tapi peru u all maintain je kempis, mesti orang tertanya2, apa yang u all guna.. bukan setakat kempiskan perut, saiz bengkung dia yang lebar @ 4 panel ni jugak, boleh mengecilkan bahagian pinggul kita yang dah mengembang ketika mengandung tu haa.. lepas dah habis pantang, u all masih boleh guna bengkung ni sebagai KORSET... Cara nak basuh pun sangat senang, guna mesin basuh or cuci tangan.. U all yang nak bersalin, memang patut dapatkan bengkung ni, lebih2 lagi untuk u all yang memang dah tahu akan bersalin secara pembedahan... Bila dah kene bedah ni, kadang2 kita nak bersin pun takut, batuk pun takut... takut berasa sakit... tapi kalau u all guna bengkung moden ni, InsyaAllah ia dapat mengelakkan u all dari berasa sakit ketika batuk or bersin...


Bengkung moden ni bentuk V tau, dekat bawah dia tu lebih lebar dari atas... kiranya kalau u all pakai bengkung ni, memang bengkung ni kejapla dekat badan u all, takda nak menggelunsur ke bergulung ke, berlipat ke, bergerak ke tapi elok je terletak... Bentuk V tu jugak sebenarnya untuk membantu tulang belakang kita ibu2 yang baru lepas bersalin ni.. Kiranya macam nak hilangkan sakit belakang yang kita duk alami ketika proses kelahiran tu.. Haa lupa nak cakap, yang "velcro strap" @ "pelekat" bengkung moden ni, tersangat2 kuat tau u all... tak longgar pun... ia boleh dilekatkan di mana2 bahagian luar bengkung moden tu... 

Nampak tak gambar yang saya print screen dekat atas tu?... Ini antara komen blogger jijah dekat post FB saya... Jijah pun guna bengkung moden ni jugak & yap, jijah bersalin hari tu secara pembedahan... Baca komen jijah tu, pasti buat u all yang bersalin secara pembedahan rasa teruja nak guna bengkung moden ni kan??
Harga bengkung moden ni, bergantung kepada saiz & pakej.. U all boleh tengok gambar atas tu... Harga dia sepadan dengan kualiti dia... Kualiti seperti yang saya dah cerita dekat atas, memang TERBAIK..!! sangat2 digalakkan untuk u all yang bersalin secara pembedahan...
Ada berita baik untuk u all, SEMPENA RAMADHAN NI, BENGKUNG MODEN CEASEREAN ADA BUAT PROMOSI BERMULA 15/06/2015 HINGGA 15/07/2015... HARGA BENGKUNG MODEN 4 PANEL, BERMULA PADA HARGA RM199.90 MANAKALA 3 PANEL BERMULA PADA RM179.90... KALAU U ALL BERMINAT, KENE BELI CEPAT2..!! SEBABNYA HANYA 50 PCS SAHAJA DITAWARKAN UNTUK HARGA YANG TERLAJAK MURAH INI... BILA CUKUP JE 50 PCS, OFFER AKAN DIHENTIKAN SERTA MERTA... OHYA, HARGA BELUM TERMASUK KOS POS RM9 YER... LAGI SATU, KALAU U ALL BELI SEKARNG, U ALL BUKAN SETAKAT DAPAT HARGA MURAH, TAPI U ALL JUGAK AKAN DAPAT FREE GIFT E-BOOK PENJAGAAN SELEPAS C-SECT YANG BERNILAI RM29.90 & MASKER SHIESEDO... NAK BERITA BAIK LAGI?? JIKA U ALL TAK CUKUP DUIT UNTUK BELI SEKARANG, U ALL BOLEH BOOKED DENGAN DEPOSIT SERENDAH RM30, BAKI DIA U ALL BOLE BAYAR PADA BULAN SETERUSNYA...

Kalau u all nak beli bengkung moden ni secara ansuran pun boleh je... Bayaran secara ansuran ni memang dapat membantu u all yang teringin nak beli tapi sayang nak keluarkan duit sekaligus or kurang berkemampuan... Nanti sebelum bersalin, barang dah ada dalam genggaman.. Nak tahu lebih lanjut pasal bengkung moden or pasal cara pembayaran ni, u all boleh PM di  FANPAGE BENGKUNG MODEN CEASERAN.. Kalau nak jenguk IG pun boleh.. IG BENGKUNG MODEN CEASERAN.. Nak lagi mudah? Terus je whatsapp ke nombor 014-837 1485 @ Puan Sara..

UPDATE 19/10/2015 : SILA MENTION NAMA BLOG IntaNBerliaN KETIKA BERURUSAN DENGAN PUAN SARA UNTUK DAPATKAN DISKAUN

4 comments.. read them below or add one

syawalsimpsons syawalsimpsons June 10, 2015
mmg elok benda ni,....sue pon teringin nak beli..tp tu la en asbeen kata, nak beli, kena kumpul duit...bertungkus lumus jugak ni..banyak wish list dalam waktu pregnant ni...ada yg tak beli lagi...mmmm...ada yg nak bagi hadiah tak..hahahah..sengal soya
Unknown Unknown June 10, 2015
rasa teringin jugak nak ada walaupun tak de la nak bersalin ke apa.tapi tertarik bab boleh kurangkan inci tu..
Unknown Unknown June 13, 2015
alhamdulillah dah ada SATU untuk diri sendiri..mmg xdi nafikan ms bsalin czer n operate pembedahan dulu bengkungmoden ni bnyk membantu..inshaaAllah akan berguna akan2 datang juga..xpyh susah2 beli bengkung lilit lagi..
lynndamya lynndamya June 30, 2015
Salam, wahhhh bagusnyaaa entry ni!!! Nanti sy dah kahwin, sy nak beli jugak..beli awal pun xpe kan..get ready dulu nt senang! Heheh :D