Lagu Di Pondok Kecil

"Di pondok kecil, di pantai ombak.. berbuih putih, beralun-alun... Di suatu hari ayah berkata, Jaga adikmu, ayah kan pergi jauh..." Ini permulaan rangkap lagu DI PONDOK KECIL.. Di mana lagu ni antara lagu yang boleh buat saya meraung... Baru ni, saya terdengar lagu di pondok kecil ni, bila dah terdengar, terhayati la pulak... bila dah terhayati, termenangis la pulak...

AllahuAkbar... lagu ni betoi2 sedih.... Sungguh saya tak sanggup untuk hadapi kenyataan jika saya kehilangan abah or mak satu hari nanti.. Saya tahu, setiap orang yang hidup pasti akan pergi... seorang demi seorang akan tinggalkan kita... tapi sesungguhnya kehilangan insan2 tersayang tu adalah sangatttttt sakit... ketika dengar lagu di pondok kecil ni, saya rasa nak pergi peluk abah saya kuat2... Nak tatap je muka orang tua saya.. Rasa macam nak ulang kembali masa dari zaman baby dulu... boleh saya kembali lama dengan parent saya.. tapi tu la, ianya hanyalah sekadar "rasa"... 

Dulu2 ketika kecil, saya tak rasa perasaan macam yang saya rasa sekarang... kecik2 dulu, bila kene marah, tau merajuk bagai... Bila dah besar, dah ada anak... lebih memahami perasaan mereka yang bergelar parent, hati ni semakin cepat tersentuh.. Lebih2 lagi melibatkan parent... kalau bercakap bab parent, saya boleh menangis teresak2... padahal dengar Ustaz Kazim Elias cerita dekat Kalau dah jodoh je pun... Time tu kisahlah siapa depan sapa, saya main menangis je... tau je lah cara Ustaz Kazim Elias cakap camne, tersentuh hingga ke jantung hati limpa hempedu... semualah pendek cita.


Sumber

"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

6 comments.. read them below or add one

Fiza Rahman Fiza Rahman June 26, 2015
Lagu feveret saya. Siap beli kaset lagi. Best2 lagu dlm tu.
Syira Lokman Syira Lokman June 26, 2015
HYEEE...AKHIRNYA ! DAPAT JUGA BLOGWALKING..SYIRALOKMAN CUTI SEM :D JOM KE BLOG ..BANYAK GIVEAWAY AND CERITA NAK KONGSI :D
syawalsimpsons syawalsimpsons June 26, 2015
mmg kiter bila dah jadi mak pak ni, mmg naluri tu akan kuat datang pada kiter....dulu2 mmg tak rasa...rasa nak seronok je kan...
Alongxp Alongxp June 26, 2015
Sama cam saya la ni, lepas tgk ustaz kazim nyanyi, rasa sebak, pastu tulis kat blog hehehehe... tapi saya buat dah lama dah.

Betul.... saya pon sama, dulu kurang perasaan sensitif pasal parent berbanding sekarang, tgk cerita pasal keluarga je mula la sebak. sebab kita dah mula merasai apa yang mereka dah rasa dulu kan?
azizah green line azizah green line June 26, 2015
alaa... takleh citer bab parent ni..mst kuar air mata..banyak pengorbanan mereka..Alhamdulillah masih berpeluang tggl bersama ibubapa...
lynndamya lynndamya June 29, 2015
Salam, wuwahhh...lagu ni mmg sedih..boleh nangis kalau hayati..wuwu sedihnya...skang sy tinggal dgn ibu ayah saya, sementara belum kawin, sy mmg nak berbakti pada diorang..sayang kat diorang..