Pesanan abah untuk adik saya

Hari Jumaat baru ni, saya sekeluarga + parent saya pergi ziarah adik saya, sambil2 tu bukak puasa terus dekat sana.. dalam kereta tu, kami sembang2lah pasal adik saya... Tengah2 sembang tu, tiba2 abah saya cakap "kakyong, nanti ingat tau...."... saya terus menyampuk, "Ingat apa"... Abah saya jawab "Nanti kalau abah dengan mak dah mat*, kakyong uruskan pasal pencen abah ni untuk nazren"... AllahuAkbar.... tersentap saya dengar perkataan MAT*.... Banyak betoi yang abah saya pikir pasal urusan adik saya sebelum abah pergi menemui pencipta.... Tapi tu la, saya rasa semua orang tak suka dengar bila insan2 tersayang sebut pasal MAT* kan.... Bila sebut je word tu, terus tekak saya rasa perit tahan rasa sedih... AllahuAkbar....

Recycle gambar lama

Berbalik pada perbualan kami tadi, kan saya ada bagitahu yang abah saya dah isi borang JPA, nanti kalau abah saya dah takda, duit pencen akan dapat dekat mak saya, bila mak takda, duit pencen akan dapat dekat adik saya... So, abah suruh urus pasal ni la... Memanglah abah saya dah isi borang semuanya dekat JPA tu, cumanya macam bagitahu untuk "ingatan" mereka la pada masa tu... InsyaAllah jika dipanjangkan usia, pasti saya akan uruskan pasal ni... Walaupun kita sendiri belum pasti siapa yang akan pergi dulu... Apa2 pun, moga parent saya dipanjangkan usia... moga tercapai impian mereka untuk menunaikan haji tahun depan... InsyaAllah... 


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

{ 7 comments.. read them below or add one }

nur anis nur anis June 23, 2015
kalau saya pun akan sentap dengar ka.. insyaallah.. semoga mak ayah akak dipanjangkan usia, deberi kesihatan yang baik..
Delimasari Delimasari June 23, 2015
Allahuakbar -
semoga diberi kesihatan yang baik Ibu dan Bapa Intan dan Adik
Nora Karim Nora Karim June 23, 2015
Bergenang air mata bila baca ni... mak ayah kita selalu gitu la ina... mak ayah akak pun masa nak pi tinggalkan kami adik beradik macam2 pesanan... moga mak ayah ina sihat walafiat dan panjang umur serta dimurahkan rezeki... amin...
syawalsimpsons syawalsimpsons June 24, 2015
doa kan yang terbaik je ina..inshallah semuanya berjalan dengan lancar...ammmiinnnn
Mrs Velentine Mrs Velentine June 24, 2015
semoga dipermudahkan urusan tue nnti..apa2pun MV doakan semoga ibubapa kak ina sihat walafiat
lynndamya lynndamya June 25, 2015
Salam...semoga tercapai impian ayah dan mak akak, dan semoga panjang umur dan sihat sejahtera, aminnn...
azizah green line azizah green line June 26, 2015
besar pengrbanan ayah n mak kan..dia tetap pikir anak2 yg masih hidupni..moga Allah panjangkan usianya