Pageview blog dah cecah 3 juta

Setelah 3 tahun 9 bulan berblog, akhirnya pageview blog saya dah cecah 3 juta... Masa nak cecah sejuta, bukan main lambat tapi bila dah cecah sejuta, cepat pulak nak jadi 2 juta & 3 juta... Cepat sikit je pun... bukan cepat banyak.. (",)


Start berblog 03/02/2011

3 juta : 28/11/2014 = ambik masa lebih kurang 5 bulan

Nampak tak, ketika mula2 berblog, nak capai sejuta punya terkedek2 sampai ambik masa 2 tahun lebih... tapi bila dah capai sejuta tu, laju sikit nak pergi ke 2 juta... ambik masa 10 bulan je... Ambik masa 10 bulan ni pun saya dah rasa teruja... tapi bila sentuh 3 juta dalam tempoh 5 bulan, lagi buat rasa teruja... alahaiiii makin cepat pulak.... eh!! biarlah walaupun blog orang lain yang hebak2 tu lagi cepat cecah juta2... saya ambik masa 5 bulan dari 2 juta nak jadi 3 juta pun teruja lebih kan... tapi tak kisah, sebab dorang tu blog hebak2, saya ni blog cikai... so, sejuta dalam tempoh 5 bulan ni pun, haruslah rasa terujakan.. (^_^)

Walaupun blog saya ni hanya terisi berkaitan diri sendiri & family kesayangan saya ni, tapi blog saya tetap jugak ngam dengan "google"... Banyak pageview @ UV yang masuk ke blog saya melalui carian google... Segala pengalaman saya, tak kira samada pengalaman dalam menjaga anak, pengalaman berpantang, pengalaman mengandung, semua saya berkongsi di sini... bagi saya, sesuatu pengalaman yang saya kongsi, pasti ada ibu2 lain turut untuk mengetahuinya.. sebagai contoh, anak selsema & batuk, saya share apa yang saya buat untuk hilangkan batuk & selsema anak.... tak mustahil anak2 kepada ibu2 yang lain pun akan terkena jugak selesema & batukkan... time ni ibu2 mesti akan google apa cara atasinya... maka di sinilah, wujudnya "kemesraan" antara blog & google.... itu yang pageview blog saya cepat bergerak... Lagipun bila baca pengalaman ni kan macam lebih terasa "dekat"... maksud saya terasa dekat tu camni, contoh anak kita demam & kita buat apa2 petua untuk kebahkan badan anak & anak pun kebah, time ni kita share petua tersebut di blog... berbanding dengan kita ada petua kita share di blog tapi kita sendiri pun tak buat... sekadar bagitahu camtu je... bagi diri saya, saya lebih suka baca yang orang share petua mengikut pengalaman dia sendiri... baru saya tahu ianya ok or tak.. & baru rasa nak follow jugak petua tu...

Kesimpulannya saya nak cakap, buat blog cerita pasal pengalaman sendiri pun berguna untuk carian di google... (",) Apa2 pun, TERIMA KASIH dekat u all yang tak putus2 bertandang ke blog saya...

"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

{ 17 comments.. read them below or add one }

Mar Mansor Mar Mansor November 28, 2014
3 juta dah?? tahniah ye..saya sejuta pon payah..hehe..tulah kan..follower pon memainkan peranan penting
MOMMYLIN MOMMYLIN November 28, 2014
wah.. banyaknya... tahniah...
dear lin dah PM kat FB
 Aisy Nasiha Aisy Nasiha November 28, 2014
Tahniah ina. Berjaya sangat dah blog ni..
IntaNBerliaN IntaNBerliaN November 28, 2014
@Aisy Nasiha

Thanks kak... btw, takdalah sampai "berjaya sangat" kak... biasa2 je
eima eima November 28, 2014
tahniah .... SEO mmg penting dlm nk kekal uv blog ..rajin buat entry seo makin naik rating blog di google
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI November 28, 2014
Byk tu.
Hebat2.. btul2.. walau crita personal p org tu msti ad sbbnya..
Fiza Rahman Fiza Rahman November 28, 2014
Wow...tahniah ina. Saya nak capai sejuta pon tak tau bila.
Unknown Unknown November 28, 2014
banyaknya..tahniah kak..
Unknown Unknown November 28, 2014
tahniah kak.. dulu bila pakai blogspot boleh sampai..skrg tidak lagi.sobsobsob
Puan Kutu Puan Kutu November 30, 2014
wah dah juta2..tahniah ina!

pengalaman sendiri yg dipraktikkan tu yg bagus..perkongsian ilmu bila org lain amalkan secara tak langsung kita dapat pahala..

Unknown Unknown November 30, 2014
tahniah...blog disukai ramai ni
Unknown Unknown November 30, 2014
tahniah...blog disukai ramai ni
Unknown Unknown November 30, 2014
tahniah ina. 3juta dlm 3thn bukan senang nak capai pageview bnyk ni
muas muas November 30, 2014
Tahniah! Mudahan sy pun bolh bgitu
Unknown Unknown November 30, 2014
tahniah..banyak tu :)
syawalsimpsons syawalsimpsons December 03, 2014
tahniah ina....banyak tu 3 juta