Budak umur 2 tahun meratah cili sos

  
Siapa lagi anak saya yang umur 2 tahun kalau bukan si Aqilah... Kebal betoi budak kecik ni sorang.. Baru2 ni kami makan ayam goreng KFC.. Saya & my dear ni makan ayam cicah dengan cili sos... Sekali Aqilah mintak bukak jugak plastik cili sos... Saya cakapla pedas.. tapi dia nak jugak.. 


Ingatkan lepas dia rasa cili sos tu dia tak nak makan la.. rupa2nya tidak sama sekali tidak.. makin rancak adalah... Haihhh dah macam orang besar... makan nak bercicah... kita makan roti canai bercicah, dia pun nak cicah jugak... pendek kata, macamana cara kita makan, macam tu lah dia nak makan...


Nak lagi hebat, cili sos tu dia boleh pergi ratah.. jilat sikit2... adoihhhhh... Aqilah... Aqilah... memang kebal betoi ni... mulut cakap pedas... kot la nak berhenti tapi makin laju...


Biasa budak2 tak suka pedas kan... tapi anak2 saya ni jenis makan je pedas2 pun... tapi takdalah yang sampai pedas beria sampai gatal kepala tu... yang tu dorang tak makan la... pedas biasa2 je.. alaa kepedasan tahap cili sos life tu je haaa...

"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

{ 12 comments.. read them below or add one }

Mas Zull Mas Zull November 10, 2014
assalamualaikum intan..dah semakin besar kak ngah ni yer...:)
eima eima November 10, 2014
bgsnye mudah la jaga ni gini ..senang bg je mkn pepe .. tak la cam anak2 sy ... semua nk yg putih dan tak pedas ..nampak merah sikit pun kate pedas sedangkan spegeti tu hahahha
lynndamya lynndamya November 10, 2014
Salam..haha kalau itu pedas sedap kak! Padanlah dia suka..comel jek, hehe
mama amir mama amir November 10, 2014
uish...hebatlah...saya yang tua bangka ni pon, makan dengan sos tomato jer...memang tak makan pedas...lidah & perut tak tahan...hihi
siti zawiah siti zawiah November 10, 2014
dah lama tak makan ayam kfc..teringin lah pulak..
ziezah.com ziezah.com November 10, 2014
baguslah aqilah ni.. senang la ibu nak masak apa2.. leh makan sekali gan aqilah..hee
Sya Nadia Sya Nadia November 11, 2014
Aqilah ni comel lah.. :) aniq pun boleh makan pedas ²..pedas sikit² tu tak de hal lah..
Sya Nadia Sya Nadia November 11, 2014
Aqilah ni comel lah.. :) aniq pun boleh makan pedas ²..pedas sikit² tu tak de hal lah..
Fiza Rahman Fiza Rahman November 24, 2014
Bley gang ngan qhalif ☺
shahdiana shahdiana December 01, 2014
Ok la..dia mau makan pedas jgk ina..sng nak masak...anak2 yn sikit terasa pedas pun x mo...susah lorr...