Aktiviti cucu bila ketiadaan opah di rumah

Anak2 saya kalau balik rumah opah dia suka sangatla... suka sepahkan barang..!! Kalau opah ada dekat rumah, baik je gayanya..... tapi bila opah pergi kerja, dibukanya almari sana, dibukanya almari sini buat main masak2... 


Rumah mak saya ni banyak barang... lagi banyak lagi seronokla dorang main... tapi takdalah saya biarkan je, sebab rumah mak saya ni dalam almari dia tu, banyak barang2 kaca... kalau pecahkan naya je.. menangis opah dia, pinggan mangkuk dalam almari tu mahei2...


Tau tak, pernah sekali tu, Aqilah pecahkan barang, 2 hari berturut2.. walaupun cucu2 buat sepah, cucu buat pecah, opah takda nak marah beria... walau hakikatnya masa saya kecik2 dulu, kalau buat macam tu... riuh sekampung mak saya marah... mak saya garang tau masa kami kecik2 dulu... tapi sekarang tak, sekarang sporting... Btw, betul la orang cakap, opah2 & atok2 ni sayang cucu mereka lain dari sayang anak2... dengan anak2 masa kecik2 dulu garang.. tapi bila dengan cucu boleh "kalah"... hilang garang... (",)

"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku" 

{ 16 comments.. read them below or add one }

eamy milea eamy milea November 19, 2014
mak2 kita mmg suka kan simpan tupperware banyak2 hehe
Allene Allene November 19, 2014
hamboi.. abis semua dikemasnya
eima eima November 19, 2014
Huhu x larat nk ngemas balik...
nuyui a.k.a miss YUI nuyui a.k.a miss YUI November 19, 2014
Naluri opah.. mmg xkisah peel cucunya
Maria Firdz Maria Firdz November 19, 2014
Betul la kan. Kita gtu gak kot nnt bila dh ber cucu.. Hehe
ziezah.com ziezah.com November 19, 2014
sama dengn hakimi balik rumah nenek macam2 brg2 neneknya dia selongkar tahu la umah nenek banyak brg
siti zawiah siti zawiah November 19, 2014
betul2..dengan cucu,nenek 'hilang taring'..hehe
MizzTina MizzTina November 20, 2014
anak² buah sy pun mcm tu..blik umah nenek dia, semua brg dlm almari dia kuarkan..
Nabihah Nabihah November 20, 2014
follow blog bihah balik http://inibelognabihah.blogspot.com dan like facebook fan page bihah terima kasih
tifa anvar tifa anvar November 20, 2014
ank dara saya yg dh nak masuk drjh1 thn dpn pn masih sepahkan rumah. Nikan alisya dan aqilah yg msih kecil.
Raihanah Ahmad Raihanah Ahmad November 21, 2014
cucu dengan opah memang berlagak baik na.
Fiza Rahman Fiza Rahman November 24, 2014
Hahahaha...memang betul pon. Sayang opah kat cucu.
Sya Nadia Sya Nadia December 02, 2014
Sama lah mcm aniq ni.. Balik kg habis dikemaskan barang2 Wan dia..
syawalsimpsons syawalsimpsons December 03, 2014
ahhahahh sangat2 bleh geng ngan syawal N izz...