Perut merekah selepas bersalin

WAJIB catat di blog.. Finally dah hilang "perut anak dara" selepas melahirkan Afrina... Alhamdulillah, 2 orang anak sebelum ni, perut saya maintain tanpa apa2 rekahan.. kiranya masih maintain macam time anak dara dolu2 la kan... Tapi sekarang ni tidak lagi... di area pusat saya ada 3 coet rekahan... tak banyak, ada secoet je... tapi ada tiga tempat keliling pusat tu...

Walaupun sikit je tapi saya dah mula pikir apa yang perlu saya beli untuk hilangkan rekahan yang secoet tu... U all guna produk apa ek?.... Walaupun rekahan tu orang lain tak nampak tapi suami saya nampak kan... kata nak cantik untuk suami... so, harus pikir cara atasinya... wah gitu kekdahnya... (",)

"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku" 
Perut merekah selepas bersalin

{ 17 comments.. read them below or add one }

nur anis nur anis September 24, 2014
tak ada pengalaman lagi kak...saya pregnant ni ada rekahan dekat atas betis..nanti share tips ye kak..
mila mila September 24, 2014
hehe sis, sy rekahan bkn cenoet, bernoet2..ekeke
AnonymousAnonymous September 24, 2014
Sy lg bnyk merekah... sbb ank first bby pon dh besar. dlu sy pkai VCO, kwn ad yg pkai Palmer's Butter Strech Mark... tp mmg susah nk ilang lah kene rajin giler sapu kat perut.
Unknown Unknown September 24, 2014
semoga dpt balik perut anak dara..
Kakzakie Purvit Kakzakie Purvit September 24, 2014
Tak tahulah pulak nak hilangkan tapi kalau semasa pregnant sapu minyak zaiton bagi tak rekah tu kakak buatla.. Dah ada rekah nak pulihkan tak tahu pulak..
Bukan Bidadari Bukan Bidadari September 24, 2014
laser bole dak? hehehe sy mmg sampai x terkire dh tu..sampai misi ckp..ala sayang nye perut....
Unknown Unknown September 24, 2014
jijah lepas bersalin merekah gak kak.. tp lam2 hilang sendiri
Unknown Unknown September 24, 2014
lama tak singgah masuk blog ina..huhu..sibuk manjang..

ada ke ubat yang hilangkan rekahan tu? nak tahu jgk la..hihi..
Unknown Unknown September 24, 2014
lama tak singgah masuk blog ina..huhu..sibuk manjang..

ada ke ubat yang hilangkan rekahan tu? nak tahu jgk la..hihi..
Unknown Unknown September 24, 2014
saya guna BioOil. Tapi mmng susah nk hilang. Tapi saya suka guna BioOil tuk muka pn blh apply. Beli kat Guardian Farmacy
Etuza Etuza September 25, 2014
asalamualaikum..saya minta maaf bertanya, dekat perut rekahan hitam ke?
Ada produk memang berkesan hilangkan rekahan hitam tu..
Terus terang Etuza member Elken, produk terbaik dan kualiti ialah IG6 ( 120 biji ) RM 97.00 dan guna LDVENUS khas untuk rahim wanita .mau kecut dan kempis seperti dulu ha ni lah produknya ya Rm 176 sekotak..20 botol..
Mimie Mimie September 25, 2014
Sy dlu nk elak rekahan saya mse peknen sy rajin sapu losyen kak ina..Alhamdulillah lpas bslin memg xde rekahan tuh
Unknown Unknown September 25, 2014
Sya xde rekahan lps bersalin tu. Tp bidan2 ada pesan,klau ad rekahan tu sapu vco.. Insya Allah berkesan. P mnum sekali pun boleh..
lynndamya lynndamya September 30, 2014
hmm...saye tak tau :( haha
Fiza Rahman Fiza Rahman October 02, 2014
Macam susah nak hilang jer rekahan tu ina. Saya pon masih ada lagi. Tapi tak banyak lah. Ni nak hilangkan perut menggeleber...hahaha...
Masya Masya October 13, 2014
ephyra tu x membantu hilangkan rekahan ker?? sapu bio oil ok kot .. tp kena rajin..
IntaNBerliaN IntaNBerliaN October 15, 2014
@Masya

saya tak pasti.. maybe blh kot.. lgpun saya baru beberapa hari hbs pantang :-)