Kapur + Limau nipis terbaik untuk kempiskan perut..!!

Berpantang kali ni saya rasa teruja sangat sebab perut saya sangaatttttt cepat kempis dari mengandung yang sebelum2 ni... Ketika time Alisha dulu saya guna produk yang memang dah ada dalam set bersalin untuk disapu dekat perut ketika berbengkung time berpantang tu.. Hasil dia saya dah lupa pulak camne.. tapi yang pastinya perut saya kembali leper macam sebelum mengandungla... cuma yang saya tak pasti ia mengambik masa berapa lama... Manakala time Aqilah dulu, saya guna kapur + air limau nipis tapi saya guna tak lama sebab time tu kulit saya jadi alergik, habis bengkak2 merah timbul... 

Untuk bersalin no 3 ni, saya tetap jugak guna KAPUR MASAK + AIR LIMAU NIPIS untuk ditempek di perut saya ni... Kali ni, perut saya takda bengkak2 merah tu dah tau tapi dekat pusat saya jadi luka... time luka ni, memang saya stop sekejap pakai bengkung.. saya sapu minyak gamat dekat luka tu... Alhamdulillah cepat je baik... so, saya continue semula la pakai bengkung... Hasil dia, kali ni perut saya memang sangat2 cepat kembali kempis, tak sampai sebulan berpantang perut saya dah kurang buncit.. tapi saya rasa, ianya bukan sahaja berpunca dari penggunaan kapur + limau nipis, tapi jugak kecekalan hati saya guna bengkung + tungku... PANAS? GATAL? BERPELUH?... Biaq piiii... janji FINAL PUNYA HASIL TIP TOP..!!! Untuk dapatkan hasil yang mabelessss kita memang kena cekal la time berpantang ni... itu untuk orang yang mementingkan "kecantikan" la... macam saya ni, my dear memang tak suka isteri dia gemuk, isteri dia ni pun memang tak suka diri sendiri gemuk... so, mestilah saya kena jaga badan untuk suami tersayang tu kan... (^_^)

Ohya, tadi saya try pakai seluar jeans saya saiz 28 tu tau... Alhamdulillah, dah boleh pakai yer... hihii.. Tapi tu la, tak taula seluar jeans tu saya akan guna lagi or tak selepas ni... bukan pe, sebab saya pikir saya nak berpakaian yang lebih lagi nampak feminine.. lebih menampakkan saya ni ala2 ibu yang baik2 gitu.. lemah lembut je... kah kah kah... sekarang saya lebih kepada nak fokus pakai pakaian macam blaus, skirt, jubah, dress, kemeja... kiranya nak pakai pakaian yang seiring dengan usia saya yang tahun depan bakal cecah 32 tahun tapi dalam masa yang sama tetap nampak muda suwit gitu... hahhahahhah :p

Opsstttt dah lari tajuk dah ni... so, u all kalau berpantang bolehlah guna kapur + limau nipis ni tau... kos dia pun murah je... ni petua orang dulu2... arwah opah saya guna ni je dulu2 tau... perut dia, Ya Allah... memang leper sangat2.. takda nak gelebeh2 bagai ni haa... tapi arwah opah saya ni kuat pantang... bertungku jangan cakapla... tu yang anak cucu dia ni semua dia pesan suruh bertungku & berbengkung kalau taknak perut buncit..!! Cucu yang baik ni pun apa lagi... I follow la kan... (^_^)

P/s : Makan selepas perut disapu kapur + air limau nipis + berbengkung

P/s : Kalau kita nak berjaya lakukan sesuatu, kita kena tekad, tak boleh hangat2 taik ayam baru boleh nampak hasil

"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku" 
Kapur + Limau nipis terbaik untuk kempiskan perut..!!

{ 17 comments.. read them below or add one }

Azlina Azlina September 29, 2014
wa....slim da.... nk try ikut jugakla..sblm ni da tahu tp xbuat sgt...
MOMMYLIN MOMMYLIN September 29, 2014
itulakan... lin pakai bengkong jawa yang panjang tu, perut luka2... pastu terus tak nak pakai. dah luka gatal2 plak tu. adoiii... skrg dah buncit. menyesal tak sudah.

entry terkini...100% untuk mu

eima eima September 29, 2014
pakai jeans pun boleh nampak feminin ... tp biar kena ngan bjnye ...
IntaNBerliaN IntaNBerliaN September 29, 2014
@eima

ye, betoi2.. jeans pun blh nampak feminine tapi jeans saya punya ni cutting dia jenis fit, so, macam dah tak sesuai dengan "jiwa" saya skrg... (^_^)
Umie Amirain Umie Amirain September 29, 2014
ALhamdulillah...cucu yang mendengar kata...arwah nenek saya tak sempat nak menurunkan ilmu...
Unknown Unknown September 29, 2014
terbaik la kak ina.. bersalin normal pasni leh la try.hehe
Unknown Unknown September 29, 2014
mmng brkesan petua ni. Tapi saya blm lg amlkn petua ni. Huhuhu...
syawalsimpsons syawalsimpsons September 30, 2014
kalo sue pregnant lagi N bersalin, insyallah la sue nak try guna air limau nipis ngan kapur masak
lynndamya lynndamya September 30, 2014
Salam...wahhhh gitu rupenye petua dia..kapur masak tu means mcm mana ye? masak ke kapur tu? haha sorrylah kak, aku ni 'buta dapur' sikit..ngahaha :p ko jgn delete tau kak blog kak ni, nt aku senang nak refer bila aku memerlukannya one day's in the future ny, insyaAllah..haha..me maintain with jeans lagi, belum feminine :p hakhak
IntaNBerliaN IntaNBerliaN September 30, 2014
@lynndamya

kapur masak tu kapur yang orang makan dengan sireh :-)
Unknown Unknown October 01, 2014
Ada org ok dgn kapur n limau ni.. Ada yg xok.. Umy sya cerita masa dia mngurut org bersalin, perut org tu hitam kesan dari pakai kapur n limau ni. Maybe kulit dia xtahan kot.
Syamimi Saad Syamimi Saad October 02, 2014
Asslmkm kAk.. Mak sy pn ajar guna kapur + limau tu. Tp tu la, sy xdan nk buat. Dan pkai skli je. Pastu pkai losen mustajab..
Fiza Rahman Fiza Rahman October 02, 2014
Saya pakai ni sepanjang berurut 3 hari. Pastu tak pakai. Makai losyen panas tu. Tak tahan lah...gatal ☺
Masya Masya October 13, 2014
saya minum air manjakani jer.. org kg buat homemade dr kedah rasanya.. dulu beli dgn bidan saya berurut.. sy x blh pakai bengkung sbb bersalin operatekan.. alhamdulillah rezeki saya gaknya sampai skrg perut ok tau x mengeleper.. tp mmg ada buncit sbb dah mcm² mkn kan kikikiki
MuzZz MuzZz October 28, 2014
bab pakai bengkung sblm makan tu mmg betul..hehe..kalau nak perut cepat kempis, wajiblah berbengkung dlu..tp sy sndiri pn kadang ngelat gak..lagi2 time breakfast hahha..bila berpantang sendiri, dah nak tgh hari baru bleh berbengkung elok2..bidan sy dlu dia smpai anak dh besar pn still pakai bengkung jawa tu..gigihnya..tp hasil mmg tiptop!
Min Aina Ila Aina Min Aina Ila Aina November 11, 2014
Dah try campuran limau kapur masa anak pertama, memang tak tahan. Tp rajinla berbengkung. Kali ni pulak, kalau pakai bengkung mslh buasir dan luka jahitan. Esok hari ke 15. Dah 3 hari rasa ok sikit time bengkung
AnonymousAnonymous October 07, 2017
As salam..sy pun cmtu jugak.klu pkai bengkung ra x selesa especially kt bawah tu.mgkin sb pkai bengkung ketat sgt jadi beri tekanan kt jahitan kte.