Pembelajaran guna water colour


Ni cerita time saya belum bersalin... Dah mula mengajar anak solehah Alisha guna water colour.. tapi time ni bukan saya yang ajar, adik ipar yang ajar... Apa yang ada di lukisan tu Alisha yang buat kecuali yang gambar  pokok, bunga, kereta, bulan & bintang tu adik ipar yang lukis.. Bolehla untuk first time orang guna water colour kan... kira oklah dari Alisha conteng je kertas tu kan.... 

Alisha memang seronoklah dapat guna water colour ni... Sekarang ni saya tengah ajar Alisha untuk kenal huruf secara sepenuhnya pulak sebab saya nak masuk step ajar dia membaca pulak... Nasiblah Alisha ni dia walaupun suka main tapi dia jugak peminat buku + bagi perhatian bila diajar... Moga Tuhan cekalkan hati saya untuk ajar Alisha... saya pernah tulis dalam blog ni yang saya nak ajar Alisha dengan harapan Alisha pandai membaca sebelum umur 5 tahun @ sebelum 05/09/2015... Walaupun anak orang lain lagi awai pandai membaca, tak kisah lah... Alisha ni bila nak sekolah tahun depan, baru lah ibu dia ni kalut nak mengajar..

Jangan hangat2 tahik ayam sudah la ina oiiii... babap kang!!

"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku" 

{ 13 comments.. read them below or add one }

Ayu Ayu September 30, 2014
wahh water color...ni kalau anak YM dpt nieh,siap la...sure suka sgt!hihi
mila mila September 30, 2014
hehe xpe kak..ajar slow2..moga alisha cepat pikap :-D
AMIIZAA@Mieja AMIIZAA@Mieja September 30, 2014
cantik alisha mengaler...blh framekan...
Unknown Unknown September 30, 2014
rajin kan ina ni. Saya ajar jgk ank2 tapi x konsisten
syawalsimpsons syawalsimpsons September 30, 2014
mmg boleh geng ngan syawal ni, boleh main water colour sesama....syawal pon baru boleh hafal ABC guna flashcard pon sampai K..ok la...
lynndamya lynndamya September 30, 2014
Salam, haha seronoknya...:D yup2, ajar awal2..insyaAllah senang dia belajar..budak baik dgr kata sikit..hehe
eima eima September 30, 2014
goodluck .. parent kena juga rajin bantu anak2 belajar klu nk harap sekolah je .... ssh jg sbb cikgu xdpt tumpukan semua murid sekaligus
eima eima September 30, 2014
goodluck .. parent kena juga rajin bantu anak2 belajar klu nk harap sekolah je .... ssh jg sbb cikgu xdpt tumpukan semua murid sekaligus
Unknown Unknown September 30, 2014
slow2 ajar alisha kak..chaiyok..
Unknown Unknown October 01, 2014
takpe kak.. slow2 janji kualiti tu penting
Unknown Unknown October 01, 2014
Untunglah kak ina dpt Alisha yg nak belajar. Kiranya lambat sikit ajar pun xde mslah sbb dia insya Allah cepat tangkap apa yg diajar..
Fiza Rahman Fiza Rahman October 02, 2014
In shaa allah. Smoga harapan ina nak tgk alisha pandai membaca di usia 5 tahun tercapai.