Alisha yang terlajak baik


Terlajak baik... Eh, boleh je kan saya nak cakap anak saya baik ke, pandai ke apa ke kan.... setiap apa yang saya tulis adalah sesuatu yang terlintas di hati & pikiran... setiap apa yang saya tulis jugak adalah satu doa... so, tak salah yer jika u all kesayangan saya ni pun nak tulis apa2 je perkataan yang baik2 untuk anak2 di blog u all yer.. Positifkan diri kita semua... (",)

Ni cerita di hari ketiga kelahiran Afrina... My dear nak pergi hantar adik ipar saya ke stesen bas... pastu saya cakaplah dekat Alisha, nak ikut abah pergi hantar maksu tak.. Saya sangat surprise dengan jawapan Alisha... katanya "Kakak tak nak ikut, kakak nak duduk rumah je jaga ibu & baby"... Alisha... Alisha... caring sangat dia ni tau.. dia tau ibu dia tak berapa sihat lagi... Saya dalam berpantang ni pun, dia asyik duk tanya, ibu sihat ke?.. ibu keluar darah lagi ke?.. (tahu pulak dia pasal darah).. Ya Allah Ya Tuhanku... sikap Alisha ni buat saya rasa terharu sangat... caring terlebih, baik terlajak... tapi satu je, suka menangis... suka merengek... kalau dengan Aqilah, memang Alisha kalah la... sebab Aqilah suka mengacau...


"Ya Allah,Terima kasih atas rezeki anak yang kau kurniakan kepadaku, aku memohon moga kau kurniakan rezeki anak untuk rakan2 ku seperti mana kau kurniakan untukku"

{ 12 comments.. read them below or add one }

Noor Atikah Ramli Noor Atikah Ramli September 15, 2014
she will be a good daughter and sister . heeee . kakak yg sangat baik :)
mila mila September 15, 2014
perasaan seorg kakak sulong hehehe
Unknown Unknown September 15, 2014
baiknya..nak jaga adik ye..hehe
Unknown Unknown September 15, 2014
bagusnya kak long Alisha ni..! :) tp biasanya memang ank sulung mcm tu la..penyayang & prihatin..tp lembut..anak kedua biasanya aktif mcm tu.. yg ktiga sya xtau..ni bdasarkan kata org2 tua la..lain anak lain ragamnya kan..
syawalsimpsons syawalsimpsons September 15, 2014
terharu kan tgk bijaknya anak2 yang makin lama, makin nampak membesar kan/...
Unknown Unknown September 15, 2014
bersyukur kak.. dapat anak sulung yg caring.. inshaaAllah leh jadi ibu ayah dan adik2 dia nanti..
Unknown Unknown September 15, 2014
sifat keibuaan terserlah dlm diri kak long
Puan Kutu Puan Kutu September 16, 2014
sgt kakak alisha ni..cute betul
Myra Jay Myra Jay September 17, 2014
Kecik2 dah tahu tanggunjawab kan :)
Maybe dia rasa seronok dapat tatap wajah adik kesayangan :D
lynndamya lynndamya September 19, 2014
Salam, haaa pandai Alisha..hehe :D
Mimie Mimie October 24, 2014
Aloli suwitttnya alisha