Ini cara saya.. (^_^)

Ini cara saya??.. Cara untuk apa tu yer.. hihii.. Kali ni saya saja suka2 nak buat entry cara saya berblog.. hihii.. Saya berblog actually tak sampai lagi setahun.. lebih kurang 8 bulan setengah la saya mengenali dunia blog ni.. Mula2 rasa berblog ni biasa2 je tapi lama2 bila dah ada ramai kawan2 kat alam maya ni.. berblog jadi sangat best!! hihii

Dulu mula2 saya pernah terfikir.. siapalah yang akan follow saya.. siapalah yang akan baca entry saya.. siapalah yang akan komen entry saya.. sampai saya rasa pelik tengok blog orang lain yang ramai sangat followernya... hihii tapi lama2 dah tak pelik tapi rasa macam syok pulak nak jadi macam mereka.. kalau dapat jadi macam DIA NI lagi best.. muahhahah

Follower saya takdalah ramai sangat macam orang lain yang dah ribu riban tu.. (",) Mula2 dulu ketika saya nak cari follower @ kawan2 berblog, saya sentiasa join segmen.. sebabnya dari situlah saya dapat terjah blog2 yang tak pernah saya terjah sebelum ni.. Time tu jugak saya akan follow mereka.. jika bernasib baik, mereka jugak akan follow saya... (",)

Bila blogger yang saya dah follow makin ramai.. makin senanglah saya nak terjah blog mereka.. Saya jugak akan komen setiap entry yang saya baca & akan tinggal jejak di kotak jerit mereka.. Dari jejak yang telah saya tinggalkan ni jugak, dapat membantu mereka untuk menerjah ke blog saya.. secara tak langsung, blog kita jugak dapat pengomen.. (",)

Saya akan berusaha untuk menerjah setiap blog yang telah saya listkan untuk diterjah setiap hari.. dari sinilah lama2 kita boleh dapat pengomen setia di blog kita... hihii.. bukan setakat pengomen tapi lama2 mereka ni jugaklah yang jadi kawan rapat kita dekat alam maya.. contohnya sekarang saya dah makin rapat dengan NISAKAK FIEDA.. Rapat yang saya maksudkan tu adalah seperti kadang2 kami berborak dekat FB ke H/P ke kiranya takdalah setakat di blog je.. hihii

U all yang lain2 pun sama tau.. saya pun nak jadi kawan alam maya yang rapat jugak dengan u all.. thats y sekarang saya sentiasa terjah blog u all setiap hari.. kalau u all takda entry baru, saya tinggal jejak dekat kotak jerit.. hihii.. Bukan apa, kawan alam maya ni je lah kawan saya.. dekat sini saya takda kawan.. hanya ada my dear & alisha je.. 

Bagi saya.. apabila kita masuk & baca entry & komen dekat blog orang lain... orang lain pun akan buat macam tu dekat kita.. kita baik dengan orang, orang lain pun akan baik dengan kita... kita mesra dengan orang, orang lain pun akan mesra dengan kita... kiranya give & take la.. hihi (^_^)
Ini cara saya.. (^_^)

{ 20 comments.. read them below or add one }

RHI RHI October 24, 2011
ye lah, bak kata, orang memberi kita merasa, orang berbudi kita berbahasa, ek terbalik ke tak pe lah...hahaha
AnonymousAnonymous October 24, 2011
sama r cam citra
kita kawan2 x moh lawan ya :)
LYAfrina LYAfrina October 24, 2011
BEST....
lya bblog since 2009... skarang dh nk msuk 3 thn.. awl2 bblog dlu... mmg.. xde sape2... smuanyer start from zero kan.. lama kelamaan.. bblog ni myeronokkan .. dan dh jd hobi... best blh share mcm2 pkara ttg khidupan.. blh jumpa kwn.. bkongsi pndapat kan...

kalo nk kra... awk bru 8bln.. tp follower dh 700++ ..hebat tu... cam lya dah 3thn.. tp bru j bape kerat tu.. huhu.. dulu byk tgal blog ni sbb slalu msuk icu..msuk wad... thn ni thn terbaik sy... bru skali diwarded icu..bln 2 aritu.. alhamdulillah..mtk2 sihat2 la lps ni...

n now... awk pon teman baru sy y akan saya terjah selalu :-)
Myra Jay Myra Jay October 24, 2011
Betul, setuju gak dengan cara tu dan myra pun buat cara yang sama gak ;)
emarieys emarieys October 24, 2011
akak pun mula2 blog tu untuk saja..bila dah ramai kawan mulalah rajin uta entry..
MyKhalish Journey MyKhalish Journey October 24, 2011
hehe btl.. kita bole kenal2 & cr info jgk.. as long as respect each other should be no prob. ;)
ju ju October 24, 2011
jom2 :D
geng2..hehhehee
mummyrinazone beauty mummyrinazone beauty October 24, 2011
alololo ciannyer takder kawan=)meh cni nak kawan..=)nurul mcm inna jugak.memula membebel je sensorg n pk adaker org nak dengar n komen??adaker org baca?nurul kerja n kdg tensen.sb kerja nurul banyak tgk figure..juling bijik mata.so main blog dpt kurankanlah=)n dpt byk info.nurul jarang join segmen.kenal blog sbb nak tgk info susu badan=)
fieda fieda October 24, 2011
betul3x....sokong 100%...hehehe

sayang ina tau sbb kak fieda pun tak der kwn gak..duk umah ngan2 anak2 dan suami jer..lain la kalau kita bekerja kan...kak fieda dh ikut cara ina dan alhamdulillah...syg ina...muahhhh...

teringat plk ina sebut pasal hp..nanti sent no kt fb yer..
tiefazatie tiefazatie October 24, 2011
iya btol2...hee..mcm dh kenal je kan sis..pdhl kenal dlm blog je..hee
Unknown Unknown October 24, 2011
betul2 suke entry akk..thnks akk sebb rajin g blog kite..kite pon suke g blog akk
puanbee puanbee October 24, 2011
sama lah saya kurang berkawan dgn kawan2 di luar berkawan hanya dalam internet .. boleh2 moga intan berjaya mcm DIA tu
AnonymousAnonymous October 24, 2011
yea..btol tu..kwn2 ni penting..utk release tension..hehe
Unknown Unknown October 25, 2011
Wah... baru 8 bulan dah ramai follower? hebat3 :)
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda October 25, 2011
mmg sy jealous ngan ina.. br 8 bln blogging, tp dh byk followers & readers setia.. kalo nk banding ngan blog sy, mmg jauh beza, huhu~.. mmg bcoz blog ina byk crite mnarik..n ina slalu update, rajin join segmen n contest, n rajin BW gak..

ape2 pun, thanks sudi jd my fren.. ^_^ saaaayang Ina.. >_<
apaajanews apaajanews October 25, 2011
ermm rajin rajin lah singgah n salin bertukar tukar komen ye
Salina Mat Isa Salina Mat Isa March 23, 2012
betul tu..best jugak bile dh jadi kawan..