Saya si ibu yang tak dapat concentrate tengok majlis pernikahan sepupu

Firstly saya nak ucapkan Tahniah & Selamat Pengantin Baru kepada sepupu saya di Terengganu.. Semoga kalian berdua kekal bersama sehingga ke akhir hayat.. InsyaAllah (",)


Actually tujuan saya balik ke Terengganu pada 01/09/2011 adalah pasal sepupu saya ni nak kahwin la.. Ohya, sepupu saya pengantin perempuan yer.. :-) Majlis pernikahan tu berjalan dengan lancar.. sekali lafaz sahaja.. Ia diadakan di masjid Tengku tengah zaharah @ Masjid Terapung di Kuala Ibai..


Kuala Ibai tu tempat saya dibesarkan tau.. (",).. Seronoknya dalam hati sebab balik kampung baru ni.. hihii... yabedabeduuuuuuu... yippieeeeeeeeeeee.. Tak sabar untuk balik terengganu lagi... OH MY DEAR.. BILA KITA NAK BALIK TERENGGANU LAGI NI?.. NANTI KITA DAPAT SINGGAH MAKAN SUP BELUT SPECIAL LAGI.. hihiii


Back to the story.. sejak2 saya dah bergelar seorang ibu ni.. & si alisha ni pulak dah semakin membesar.. sampai saya nak tengok majlis pernikahan tu dengan kusyuk pun dah tak dapat tau.. Asyik melayan Alisha ni menjelajah dalam masjid tu je.. 

Bila saya dukung.. u all tengok lah gambar atas tu.. tak pasal2 saya dapat habuan kena gigit...nasib baiklah si alisha ni comel sangat.. kalau tak mahunya si alisha pulak yang dapat jugak habuan dari saya.. muahahhah.. Ohya, sejak2 Alisha dah ada 6 batang gigi ni, dia dah kurang gigit ketika menyusu.. Good Girl my sweetheart.. :-)


Bukan setakat saya kena gigit.. tudung saya pun kena tarik tau... iskk anak ibu ni.. tak boleh la nak tengok ibu dia melawa sikit... hihii... Sekarang ni, nak pakai tudung cantik2 pun susah.. nak letak kerongsang yang besar2 gedabak kat tudung tu pun tak boleh jugak.. mahu taknya.. kalau dukung dia.. tangan dia tu bukan main berkenan dekat harta benda yang ada dekat tudung saya tu..

Sayang ibu ni tak tahu ke yang ibu ni pun nak melawa.. takkan la nak tengok orang lain je melawa.. time ni la nak cantik2 pun.. ececcecce hahhaha


Dah penat menggigit dah penat menarik tudung saya.. akhirnya si alisha mengamuk.. meronta2 minta dilepaskan.. maklumlah orang dah pandai berjalan sekarang ni.. mana nak suka kena dukung lagi kan... hihiii.. 

Kalau u all nak tahu, dekat shopping complex pun, dia nak berjalan sendiri tau.. bila saya belek2 barang.. dia akan geliat2kan badan dia nak turun bawah sebab nak tumpang sekaki "belek2" barang... anak ibu ni dah nampak ciri2 suka shopping ni... muahhahah


Bila saya dah lepaskan dia dekat bawah.. tu dia.... tunjuk aksi seorang baby.. merangkak.. konon comel la tuh.. tapi memang comel pun.. boleh puji anak sendiri?... hihii.. Actually alisha tak merangkak dah sekarang ni cuma time ni alisha 'gatai' nak pose macam ni.. hehhe


Lastly.. selitkan gambar penuh dari saya.. tayang diri sikit.. hihii... Takda gambar bertiga dengan my dear sebab my dear yang tukang ambil gambar ni.. hahahah.. Haaa u all nak tahu tak.. time kenduri kan, ramai orang yang tegur saya yang saya ni tak berubah2 dari zaman sekolah.. badan kurus kering macam tu je.. 

Memang betul pun.. berat saya sekarang adalah berat asal saya ketika berumur 18 tahun.. (10 tahun yang lepas) Ayoyoyoooo tolonglah saya macamana nak tambah berat badan nihhh!! Doktor panel my dear pun dah mula tegur berat saya.. Dia cakap nanti jumpa dia sebab dia akan bagi saya minum susu untuk tambah berat.. saya suka.. hihiihii...  Ohya, cerita yang buat saya sedikit happy ialah ketika kenduri tu orang cakap saya nampak muda dari usia sebenar... hahahhahhahhah *mula la nak terlebih perasan ni*

P/s : Hari ni saya akan jumpa Doktor untuk mengetahui result samada saya TIROID or tak..

{ 7 comments.. read them below or add one }

Marina Marina September 14, 2011
oh...nampak kekurusan di gambar ketiga itu...
NurShahFamily NurShahFamily September 14, 2011
aktif sungguh dia hehehe....
alya sgt slim la...
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda September 16, 2011
Ina, awk pki shawl ke tue? lawa2, hehe.. Alisha jealous kot, ntah2 die pun nk pki tudung gak, hihi~.. XP
IntaNBerliaN IntaNBerliaN September 16, 2011
nisa : saya pun xpasti ianya shawl ke apa nak panggil.. ia segi tiga tpi ada jugak yg jenis pnjag mcm shawl tu..

kiranya, design yg ni ada 2 jenis la.. hihii
Nisa Greennnpanda Nisa Greennnpanda September 16, 2011
owh..bkn shawl la, tp..err..xtau gak ape name tudung nie, hehe.. lawa2..hihi~..

igtkn shawl td, coz nmpk cam Ina ade belit2 tudung tue.. XP